mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Volkswagen Golf Plus Cross: Pozorant

Volkswagen Golf Plus Cross: Pozorant

Wygląd plus słówko "Cross" w nazwie bohatera naszego testu mogłyby wskazywać, iż mamy do czynienia z kolejnym przedstawicielem segmentu małych SUV-ów bądź przynajmniej crossoverów. Czy tak jest jednak w rzeczywistości? Czy tym autem możemy bez obaw zjechać z utwardzonej drogi?

Volkswagen Golf Plus Cross: Pozorant

Stylistyka - prawie jak SUV
Golf Plus w wersji Cross, którego premiera miała miejsce już prawie dwa lata temu, urósł w stosunku do podstawowej wersji. Jest dłuższy o 27 mm (4.233 mm), szerszy o 17 mm (1.776) i przede wszystkim wyższy aż o 71 mm (1.651 mm). Poza tym pojawiło się sporo elementów stylistycznych, które są charakterystyczne dla modeli z bardzo szerokiego kręgu aut terenowych. Zmodyfikowane zostały przód i tył, pojawiły się stalowe osłony najbardziej newralgicznych elementów, plastikowe elementy nadwozia, relingi dachowe oraz 17-calowe koła. Ponadto poszerzone zostały nadkola oraz znacznie zwiększono prześwit.

Wnętrze - nuda czy porządek?
Po zajęciu miejsca wewnątrz Golfa Plus Cross poczujemy się dokładnie tak, jak we wszystkich Volkswagenach. Przede wszystkim nie znajdziemy tu absolutnie żadnych ekstrawagancji. No chyba, że za takie przyjmiemy dwukolorowe obicia foteli - obok obicia drzwi i kilku metalowych wstawek jedyne różnice w stosunku do standardowego Golfa Plus. Całość niezwykle stonowana, poprawna i przejrzysta - zgubić się nie sposób.

Jednocześnie docenimy sporą funkcjonalność auta. Duża liczba schowków i uchwytów przyda się w różnych sytuacjach. Przesuwana wzdłużnie tylna kanapa stanowi doskonałe rozwiązanie, gdy nie zawsze jedziemy na dłuższy wyjazd z ogromną ilością bagażu. Standardowo ta część auta pomieści 395 litrów, a po przesunięciu maksymalnie do przodu tylnego siedziska mamy do dyspozycji już 505 litrów. To jednak nie koniec. Po złożeniu dzielonego tylnego siedzenia otrzymujemy już 1.450 litrów i niemal idealnie równą podłogę bagażnika.

Wysokie nadwozie to ponadto możliwość zajęcia wysokiej pozycji za kierownicą. Nawet dwumetrowiec będzie miał sporo miejsca nad głową, na nogi i ramiona. Do tego dochodzi doskonała widoczność we wszystkie strony.

Jazda - sporo z małego
140 koni mechanicznych i tylko 1,4 litra pojemności silnika TSI to współczesne trendy w motoryzacji. Jak działa to w praktyce w połączeniu z prawie 1,4-tonowym autem i przekładnią DSG? Działające razem kompresor i turbosprężarka zapewniają naprawdę niezłą dynamikę i przy niskich obrotach, i przy tych wysokich, choć akurat w mieście, przy częstszym ruszaniu przydałoby się odrobinę więcej mocy. Być może to też "zasługa" sześciostopniowej przekładni DSG. Aby sprawnie przyspieszyć, także w trasie podczas manewru przyspieszania na krótkim odcinku, zdecydowanie lepiej zdać się na manualny tryb zmiany przełożeń. Efekt dużo lepszy.

Ktoś, kto będzie polegał na obiegowej opinii, że niemieckie auto znaczy twardo zestrojone zawieszenie, może być w tym przypadku nieco zaskoczony. Zdecydowanie więcej położono na komfort podróżowania, choć nie znaczy to, że pokonywanie wszelkich nierówności, szczególnie tych poprzecznych, będzie się odbywać całkowicie bezproblemowo. Niestety dochodzi do tego również stosunkowo głośna praca zawieszenia. Za to na plus zasługuje stabilność auta przy dużych prędkościach oraz podczas pokonywania zakrętów. Nie odczuwamy tu zbytnich przechyłów czy też bujania nadwozia.

Zapomnijmy raczej o wykorzystaniu Golfa Crossa do jazdy w terenie. Poza, nazwijmy to terenowym pakietem stylistycznym, auto nie oferuje nic, co przydałoby się po zjeździe z twardej drogi. I jeszcze krótko o samym spalaniu. Podczas całego testu uzyskaliśmy wynik 8,3 l/100 km. Trochę dużo, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że pod maską pracowało 140-konny silnik benzynowy.

Podsumowanie - pozory często mylą

Z pewnością decydując się na Golfa Cross otrzymamy auto, któremu z wyglądu bliżej do segmentu SUV-ów niż kompaktów czy też minivanów. Jednak w tym przypadku cross nie powinno być utożsamiane absolutnie z jakąkolwiek jazdą w terenie, no chyba, że za taką uznamy jazdę po zatłoczonych i dziurawych drogach miejskich.


+ właściwości jezdne
+ przestronne wnętrze
+ dynamiczny silnik

- nudna stylistyka
- brak właściwości terenowych
- nieco ospale działająca przekładnia

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~brygadzista 2008-08-04

taka taczka na 4 kolach:)

~nj 2008-07-26

Beznadziejny, przereklamowany i zbyt drogi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport