mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Volkswagen Golf Plus: Więcej niż Golf

Volkswagen Golf Plus: Więcej niż Golf

Volkswagen Golf Plus to nie jest typowy minivan zbudowany na bazie modelu kompaktowego, jaki dość często jest oferowany przez różne koncerny. Takim autem w gamie niemieckiej marki jest bowiem Touran.

Volkswagen Golf Plus: Więcej niż Golf

Stylistyka
Choć linia nadwozia Golfa Plus jest zbliżona do zwykłego Golfa, to jednak po przyjrzeniu się stwierdzamy, iż niewiele jest identycznych elementów (klamki, lusterka). Już drzwi, maska silnika, klapa bagażnika, zderzaki, błotniki, dach, reflektory (z trzema okrągłymi, pojedynczymi elementami - kierunkowskazy, światła mijania i drogowe) oraz tylne światła (diody świetlne typu LED) różnią się dość wyraźnie.

Volkswagen Golf Plus jest znacznie (o 95 mm) wyższy do starszego brata. Mierzy 1.580 mm wysokości, co jest jednak jeszcze o 55 mm wynikiem gorszym od Tourana. Pozostałe wymiary są identyczne jak w przypadku Golfa V, jeśli nie liczyć dłuższego nadwozia (4.206 mm) o 2 mm. W porównaniu do Tourana auto to jest krótsze o 185 mm i węższe o 35 mm.

Dość wysokie nadwozie wymusiło wyższe osadzenie maski oraz przedniej szyby. Charakterystyczną cechą Golfa Plusa są także przeciwbieżne wycieraczki.

Zobacz więcej zdjęć modelu Volkswagen Golf Plus

Wnętrze
Wnętrze Golfa Plusa cechuje duża przestronność oraz funkcjonalność. To pierwsze jest naturalnym następstwem podwyższenia nadwozia, nie brakuje miejsca wokół głowy, kolan czy ramion. Golf Plus może poszczycić się imponującą liczbą przeróżnych schowków, która w zależności od wersji dochodzi nawet do 43, w tym schowki pod siedzeniami, do czterech schowków w konsoli dachowej, do 8 uchwytów na napoje.

Układ i wykonanie wnętrza jest nieco zmienione w porównaniu z Golfem (m.in. okrągłe dmuchawy), można zauważyć wyższą jakość wykonania. Jak zwykle w przypadku aut producenta z Wolfsburga układ wszystkich przełączników, wskaźników jest czytelny i klarowny, choć osoba przesiadająca się do Golfa Plusa z innego samochodu może mieć kłopoty z otwarciem wlewu paliwa. Przycisk odblokowujący klapę wlewu paliwa ukryty został bowiem w drzwiach kierowcy. No, ale jak się go raz znajdzie, to już potem nie będziemy mieli z tym więcej problemów.
 
Zaletą i cechą charakterystyczną Golfa Plus są także tylne, dzielone siedzenia z możliwością przesuwania ich o 16 cm. Po złożeniu oparcia obniża się także siedzisko tworząc równą powierzchnię z podłogą bagażnika. Możliwe jest także złożenie tylko środkowego oparcia, które stanowi wówczas podłokietnik ze schowkiem i uchwytami na napoje dla osób siedzących z tyłu.

Kierowca
Regulacja wysokości fotela kierowcy pozwala na zajęcie wyższej pozycji i w związku z tym uzyskanie lepszej widoczności. Szczególnie przydatne będzie to w ruchu miejskim. Optymalne zajęcie pozycji za kierownicą, wraz z dostępem do wszystkich przełączników stanowi niewątpliwie zaletę Golfa Plus. Natomiast ulokowanie zmianiarki płyt CD pod środkowym podłokietnikiem nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem, bardziej przydałby się w tym miejscu jakiś większy schowek.

Bagażnik
I znowu w tym elemencie Golf Plus ma nieco więcej do zaoferowania niż Golf. Przede wszystkim podstawowa pojemność bagażnika (395 l) jest tu o 45 litrów większa. Dodatkowo bez składania siedzeń, można po ich przesunięciu uzyskać nawet 505 l.

Na uwagę zasługuje też, wcześniej już wspomniana, płaska podłoga, którą możemy uzyskać po złożeniu samych oparć tylnej kanapy. Złożenie tylko oparcia środkowego siedzenia ułatwia przewóz długich a cienkich przedmiotów. Pomocna jest także siatka na drobne przedmioty zamontowana pod tylną półką.

Jazda
Do testów wybraliśmy Golfa Plus z 1,9-litrowym silnikiem wysokoprężnym TDI o mocy 105 KM. Takim samym, jaki znajduje się w ofercie Golfa V. Zresztą gama silników obu modeli jest tu identyczna. Testowana wersja okazała się, jak na silnik diesla, dosyć cicha podczas jazdy, co stanowiło pozytywne zaskoczenie, znając tę jednostkę napędową z innych modeli. Aby zapewnić odpowiednią dynamikę autu, trzeba było w miarę mocno naciskać pedał gazu. A to od razu odbijało się na zwiększonym zużyciu paliwa. Jednak podczas całego testu - nieco ponad tysiącu, dość spokojnie przejechanych kilometrów, spalanie wyniosło 5,6 l/100 km i nieznacznie przekroczyło to podawane przez producenta (5,4 l/100 km).

Twarde, choć nie niekomfortowe było zawieszenie w Golfie Plus - to zresztą charakterystyczna cecha wszystkich chyba modeli Volkswagena. Typowo auto zachowywało się podczas pokonywania zakrętów, szczególnie przy dość dużych prędkościach - wyżej położony środek ciężkości powodował lekkie odchylenia nadwozia. Jednak dość pewnie dało się je prowadzić i nie odczuwało się tendencji do pod- lub nadsterowności.

Podsumowanie
Mówiąc i pisząc o VW Golfie Plus nie sposób nie odnieść się do mniejszego ale za to bardziej znanego brata - Golfa V. Choć Golf Plus oferuje nieco więcej (miejsca w kabinie, bagażniku, uniwersalne wnętrze), to jednak zwykły Golf jest bardziej pożądanym modelem. I to nie tylko za sprawą ceny, która w przypadku porównywalnych wersji (1,9 TDI, Comfortline) jest prawie o pięć tysięcy na korzyść Golfa (odpowiednio 84.440 i 79.740 zł).

Zobacz specyfikację i wyposażenie testowanej wersji

Zobacz więcej o modelu Volkswagen Golf Plus

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~miodek 2012-12-21

Darek ale z ciebie analfabeta

~gruby 2009-05-10

ale matoł z tego marka, narka

~Ciekawy 2008-05-09

A jak się sprawuje silnik,koło dwumasowe zamachowe,sprzęgło?

~sdf 2007-12-22

Jeżdżę Golfem+ od ponad 2 lat. Wrażenia? 1) Na polskie drogi dość twardy. W połączeniu ze stosunkowo głośną pracą zawieszenia otrzymujemy samochód, który nieszczególnie lubi dziury. Na równych drogach jest super. Nawet przy 180km/h auto prowadzi się stabilnie i pewnie i pozwala na spokojnie pokonywanie łuków nawet blisko granicy przyczepności. Wychylenie nadwozia jest nieznaczne i nie powoduje bujania przy naprzemiennych zakrętach. Niemniej zwykły Golf V prowadzi się lepiej. 2) Silnik OK - mam 2.0 TDI i zachowanie tego napędu podczas jazdy oceniam bardzo wysoko. Jedyny minus to nieprzyjemny dźwięk silnika przy niskiej temperaturze. Potem jest już zwykły diesel (czyli też nieprzyjemny, ale mniej). Wytłumienie kabiny jest lepsze niż w zwykłym Golfie V, acz niestety silnik słychać dość wyraźnie. 3) Funkcjonalność super! Te wszystkie schowki, stoliki, a w szczególności przesuwane tylne fotele działają świetnie. Genialnie działają też np. wycieraczki - cała użyteczna powierzchnia szyby jest czysta. 4) Niestety stylistyka auta jest kompletnie bezpłciowa. Wygląda niby dobrze, ale jest nudny jak większość aut japońskich czy koreańskich. Deska rozdzielcza jest przytłaczająco wielka i smutna. Może beżowa tapicerka wypada korzystniej, bo standardowy antracyt potrafi wpędzić w depresje. Brakuje choćby jakichś drobnych elementów dekoracyjnych. Ogółem polecam osobom szukającym auta praktycznego i funkcjonalnego, niekoniecznie budzącego jakiekolwiek emocje. Poza praktycznością, właściowości jezdne są na naprawdę wysokim poziomie. Jakość wykonania całkiem ok. Przez ponad 2 lata i 60 tys km jak dotąd bez problemów technicznych. ps. Dzięki sporym wytłumionym powierzchniom i generalnie dużej ilości przestrzeni wewnątrz auto daje się dobrze nagłośnić. Inwestycja w sprzęt grający z wysokiej półki w moim przypadku dała naprawdę świetne efekty. Szczerze polecam. Przynajmniej można skoncetrować się na muzie i olać przygnębiającą deskę rozdzielczą.

~Marek 2007-01-20

drogi Darku-Z-Suwalk - nałócz siem pisaci po polsku NAUCZ SIĘ PISAĆ PO POLSKU I NIE RÓB BŁĘDÓW ORTOGRAFICZNYCH MATOLE

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport