mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Volkswagen Golf Variant BlueMotion: Oszczędna poprawność

Volkswagen Golf Variant BlueMotion: Oszczędna poprawność

Nadwozie kombi i oszczędny silnik, czy może być lepsze połączenie dla tych, którzy chcą przewozić dużo, przy jak najmniejszym zużyciu paliwa? Poza Volkswagenem Golfem Variantem BlueMotion wyboru nie ma wielkiego.

Volkswagen Golf Variant BlueMotion: Oszczędna poprawność
W ostatnim czasie Volkswagen promuje swój flagowy produkt specjalnym spotem i faktem, że auto oferowane jest w wielu wariantach. Od podstawowego, aż na sportowej wersji R (także w kombi) skończywszy. Wśród tych wszystkich opcji znajdziemy Golfa Varianta z wysokoprężnym motorem o pojemności 1,598 cm3 o mocy 110 KM. Moc ta jest dostępna w przedziale od 3 000 do 4 000 obr./min. Do tego mamy maksymalny moment obrotowy - 250 Nm(1 500 – 3 000 obr./min.)

Tabele z danymi technicznymi są bardzo obiecujące. Bo tak, mamy średnie spalanie na poziomie 3,5 l/100 km co powoduje mocny wytrzeszcz oczu. Oczywiście na tę wartość spojrzeliśmy z dużym dystansem. Jednak zaskoczył nas wynik średniego spalania w naszym teście. Fakt, jest wyższy od tego podawanego przez Volkswagena, ale nadal wartość ta sprawiła, że przyjęliśmy ją z dużym zadowoleniem – 4,5 l na sto przejechanych kilometrów. Najlepsze jest jednak to, że nie musimy się natrudzić, by osiągnąć takie spalanie.

Golf Variant pozwala zabrać na pokład 605 litrów bagażu(przy rozłożonych oparciach foteli) i 1620 l przy złożonych. To daje spore pole manewru w kwestiach transportowych. Bagażnik ma również  w miarę regularne kształty, co docenimy, przy przewożeniu dużych przedmiotów. Do tego w standardzie mamy podwójną podłogę z przegródkami. Golf Variant daje możliwość podróżowania w cztery osoby, które wygodnie i komfortowo zniosą trudy dalekich tras.



Wnętrze testowanego Golfa Varianta zostało przygotowane według poziomu wyposażenia Trendline. Czarna-szara tapicerka i deska rozdzielcza w kolorze czerni uzupełnione zostały o listwę z tworzywa, przypominającą  metal, którą wykończono również konsolę środkową, to w zasadzie wszystko jeśli chodzi o wystrój wnętrza, wróć, są jeszcze elementy kierownicy wykonane z fortepianowego tworzywa. Narzekanie na nudne wnętrze Golfa postanawiamy pominąć, choć zdajemy sobie sprawę, że część z Was nie potrafi zdzierżyć wnętrza jakie serwuje koncern z Wolfsburga i wytyka je przy każdej, możliwej sytuacji.   

W standardowym wyposażeniu dostajemy m.in. manualną klimatyzację, dwa gniazda 12V(w konsoli środkowej i bagażniku), XDS – blokadę mechanizmu różnicowego. Zaś dopłacamy m.in. 1 380 złotych za bi-ksenonowe reflektory Basic, 1 110 zł za trójramienną, multifunkcyjną, skórzaną kierownicę oraz 2 850 zł za nawigację Discovery Media i 190 zł za komputer pokładowy z wyświetlaczem TFT.

Volkswagen Golf Variant prowadzi się nie tylko przyjemnie, ale i pewnie. Sprzyja temu elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego i XDS, kierowca w każdym wypadku wie, co dzieje się z kołami przedniej osi. W zakrętach Golf jest bardzo posłuszny i spokojny. Od 110-konnej oszczędnej jednostki nie oczekujesz dynamicznych właściwości, a mimo to Golf dobrze reaguje na gaz, nie zarzucisz mu ospałości.

Testowany Golf Variant to auto bardzo poprawne, jak każde, które powstało w Wolfsburgu. Tu dostajemy jednak bardzo oszczędny silnik, który może utracić naszą sympatie jedynie swoją awaryjnością, jeśli taka kiedykolwiek się pojawi. Niemcy, za swoją oszczędną poprawność życzą sobie podstawową kwotę 87 990 zł. Testowany egzemplarz dostał dodatkowe wyposażenie w kwocie 11 340 zł, co podniosło cenę do 99 330 zł.


Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 66 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich salonach

Volkswagen Tiguan Allspace już w polskich...

Aktualności 2017-09-18

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą elektryczne

Porsche, Lamborghini i Bentleye będą...

Aktualności 2017-09-12

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda Civic z nowym silnikiem Diesla
Honda Civic z nowym silnikiem Diesla
Europejska wersja odświeżonej Hondy Civic będzie dostępna od marca 2018 roku z nowym silnikiem wysokoprężnym i-DTEC. Znamy już szczegóły techniczne i osiągi tej jednostki.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic