mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Volkswagen Jetta 1.4 TSI: Prawie jak Passat

Volkswagen Jetta 1.4 TSI: Prawie jak Passat

Niemcy z Wolfsburga odświeżyli swój kolejny model, ale zrobili to oczywiście po niemiecku. Zmian w wyglądzie jest niewiele, podobnie zresztą jak i w kabinie. Kilka rzeczy pod względem technicznym zostało poprawione przez inżynierów i dzięki temu polubisz silnik 1.4 TSI.

Volkswagen Jetta 1.4 TSI: Prawie jak Passat
Volkswagen Jetta to od wielu lat wizytówka koncernu z Wolfsburga na rynku amerykańskim. Teraz samochód, który w motoryzacji istnieje od 1979 roku dostał kolejne wcielenie. Nowy jest zderzak przedni, tylny oraz grill składający się z trzech, chromowanych listew. Do tego dochodzą światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED oraz bi-ksenonowe reflektory. Oba dodatki w naszym aucie dostaniemy w pakiecie Style, który widnieje w cennikach razem z kwotą dodatkową równą 3 890 złotych. Podsumowując wygląda auta można stwierdzić, że początkowo zmiany dostrzeże tylko wprawne oko. Ale z drugiej strony sedan z Wolfsburga bardzo mocno przypomina Passata poprzedniej generacji, co już jest komplementem. Teraz sedan segmentu D aspiruje do konkurencji z górnej półki, więc Jetta śmiało może przyjąć nową rolę, jego następcy.


Wnętrze nosi ślady delikatnych zmian. Przed oczami kierowcy zegary wkomponowane w osobnych tubach i wyświetlacz pomiędzy nimi, który w opcji kosztuje 350 złotych. Widać poprawę jakości wykończenia. Owszem są mankamenty, jak twarda dolna część deski rozdzielczej, ale można na to przymknąć oko. Wsiadając od razu zauważymy nową kierownicę wraz z dedykowanymi przyciskami, skórzana dobrze leży w dłoniach. Szkoda, że producent nie przeszczepił środkowej części deski rozdzielczej z Golfa VII w całości. Większy ekran w środku jest jak najbardziej wskazany.


Na nasz parking trafiła wersja Highline z silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM. Motor z 7-stopniową skrzynią DSG sprawił nam sporo frajdy. Oto wsiadasz do kompaktowego sedana z mały silnikiem 1.4 i po naciśnięciu pedału gazu auto rwie się do przyspieszania, jak niesforny dzieciak do psot. To zasługa momentu obrotowego, wynoszącego 250 Nm, który jest dostępny już od 1500 obr./min. I tu następuje szok, który może trwać aż do 180 km/h. Do takiej prędkości, na niemieckiej autostradzie auto przyspiesza bez większych problemów. Skrzynia DSG zmienia biegi niepostrzeżenie, a jedynie co drażni to seryjnie montowany układ start/stop, który na szczęście można wyłączyć.


Najniższe spalanie, jakie udało nam się wykręcić w trasie to 6,2 litra, a z kolei miasto dało wynik 9,2 l na 100 przebytych kilometrów. Biorąc pod uwagę dynamikę jednostki to nie jest zły wynik. Nasz egzemplarz testowy dodatkowo dostał „sportowe zawieszenie”. Te na nierównościach pracuje względnie i nie jest przesadnie sztywne. Z koli układ kierowniczy precyzyjnie przekazuje informacje z kół przednich i mało kto znajdzie wady układu wspomagania.  


Podstawowa wersja nowej Jetty kosztuje od 62 290 złotych. Za wersje Highline, z silnikiem 1.4 TSI i 7-biegową skrzynią DSG. zapłacimy min 90 990 złotych. Dodatki w naszej wersji testowej podniosły koszt zakupu auta o 23 720 zł. Podsumowując, Jetta nie będzie hitem sprzedażowym na polskim rynku, gdyż większość osób zakupi Golf VII. Mimo to auto, z silnikiem 1.4 TSI w wariancie 150-konnym to alternatywa, zwłaszcza gdy Passat wyda się nam zbyt dużym i drogim autem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Jetta
Volkswagen Jetta
Cena podstawowa już od: 71 390 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen up! GTI - ostry maluch

Volkswagen up! GTI - ostry maluch

Aktualności 2016-12-21

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Rusza pierwszy wirtualny garaż dla kierowców
Kilka dni temu uruchomiono pierwszy wirtualny garaż dla posiadaczy motocykli i samochodów. Serwis iMoto skupia w jednym miejscu wszystkie informacje i usługi związanie z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdu, a także zapewnia przydatne porady i rozrywkę fanom motoryzacji w bardzo przystępny sposób.