mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Volkswagen Jetta 1.4 TSI: Prawie jak Passat

Volkswagen Jetta 1.4 TSI: Prawie jak Passat

Niemcy z Wolfsburga odświeżyli swój kolejny model, ale zrobili to oczywiście po niemiecku. Zmian w wyglądzie jest niewiele, podobnie zresztą jak i w kabinie. Kilka rzeczy pod względem technicznym zostało poprawione przez inżynierów i dzięki temu polubisz silnik 1.4 TSI.

Volkswagen Jetta 1.4 TSI: Prawie jak Passat
Volkswagen Jetta to od wielu lat wizytówka koncernu z Wolfsburga na rynku amerykańskim. Teraz samochód, który w motoryzacji istnieje od 1979 roku dostał kolejne wcielenie. Nowy jest zderzak przedni, tylny oraz grill składający się z trzech, chromowanych listew. Do tego dochodzą światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED oraz bi-ksenonowe reflektory. Oba dodatki w naszym aucie dostaniemy w pakiecie Style, który widnieje w cennikach razem z kwotą dodatkową równą 3 890 złotych. Podsumowując wygląda auta można stwierdzić, że początkowo zmiany dostrzeże tylko wprawne oko. Ale z drugiej strony sedan z Wolfsburga bardzo mocno przypomina Passata poprzedniej generacji, co już jest komplementem. Teraz sedan segmentu D aspiruje do konkurencji z górnej półki, więc Jetta śmiało może przyjąć nową rolę, jego następcy.


Wnętrze nosi ślady delikatnych zmian. Przed oczami kierowcy zegary wkomponowane w osobnych tubach i wyświetlacz pomiędzy nimi, który w opcji kosztuje 350 złotych. Widać poprawę jakości wykończenia. Owszem są mankamenty, jak twarda dolna część deski rozdzielczej, ale można na to przymknąć oko. Wsiadając od razu zauważymy nową kierownicę wraz z dedykowanymi przyciskami, skórzana dobrze leży w dłoniach. Szkoda, że producent nie przeszczepił środkowej części deski rozdzielczej z Golfa VII w całości. Większy ekran w środku jest jak najbardziej wskazany.


Na nasz parking trafiła wersja Highline z silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM. Motor z 7-stopniową skrzynią DSG sprawił nam sporo frajdy. Oto wsiadasz do kompaktowego sedana z mały silnikiem 1.4 i po naciśnięciu pedału gazu auto rwie się do przyspieszania, jak niesforny dzieciak do psot. To zasługa momentu obrotowego, wynoszącego 250 Nm, który jest dostępny już od 1500 obr./min. I tu następuje szok, który może trwać aż do 180 km/h. Do takiej prędkości, na niemieckiej autostradzie auto przyspiesza bez większych problemów. Skrzynia DSG zmienia biegi niepostrzeżenie, a jedynie co drażni to seryjnie montowany układ start/stop, który na szczęście można wyłączyć.


Najniższe spalanie, jakie udało nam się wykręcić w trasie to 6,2 litra, a z kolei miasto dało wynik 9,2 l na 100 przebytych kilometrów. Biorąc pod uwagę dynamikę jednostki to nie jest zły wynik. Nasz egzemplarz testowy dodatkowo dostał „sportowe zawieszenie”. Te na nierównościach pracuje względnie i nie jest przesadnie sztywne. Z koli układ kierowniczy precyzyjnie przekazuje informacje z kół przednich i mało kto znajdzie wady układu wspomagania.  


Podstawowa wersja nowej Jetty kosztuje od 62 290 złotych. Za wersje Highline, z silnikiem 1.4 TSI i 7-biegową skrzynią DSG. zapłacimy min 90 990 złotych. Dodatki w naszej wersji testowej podniosły koszt zakupu auta o 23 720 zł. Podsumowując, Jetta nie będzie hitem sprzedażowym na polskim rynku, gdyż większość osób zakupi Golf VII. Mimo to auto, z silnikiem 1.4 TSI w wariancie 150-konnym to alternatywa, zwłaszcza gdy Passat wyda się nam zbyt dużym i drogim autem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Jetta
Volkswagen Jetta
Cena podstawowa już od: 71 390 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport