mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Volkswagen Polo: Udane Polo(wanie)

Volkswagen Polo: Udane Polo(wanie)

Niewielki, łagodny, na wskroś konserwatywny - nie wywyższał się na redakcyjnym parkingu, jednak miał coś w sobie, co nie pozwalało przejść koło niego obojętnie. Niedawno naszą redakcję odwiedził najmłodszy reprezentant "volkswagenowskiej" serii Polo.

Volkswagen Polo: Udane Polo(wanie)

Ponad 30-letnia historia, 8,8 miliona sprzedanych egzemplarzy na całym świecie, pięć generacji. Czy w ten sposób można zdefiniować sukces samochodu? W przypadku Volkswagena Polo na pewno tak, aczkolwiek polskie podwórko tego sukcesu aż tak nie odzwierciedla. A jaka jest najnowsza, piąta generacja Polo, która swoją premierę obchodziła w połowie 2005 roku? Czy nowy „samochód dla ludu” z segmentu B zdobędzie uznanie polskich klientów? Czy warto w tej bądź co bądź konkurencyjnej klasie upolować właśnie Polo? Sprawdźmy...

Nadwozie – młodość i tradycja
Stylistka nowego Polo nie jest rewolucyjna. Łączy w sobie natomiast kilka trendów, choć niewątpliwie dominuje w niej nowa linia zapoczątkowana przez Passata. Szczególnie widać to z przodu samochodu gdzie reflektory (tym razem połączone), duży grill i wloty powietrza wkomponowane w atrapę w kształcie litery V podkreślają agresywny charakter Polo. Kontynuacje tych zabiegów widać także na masce. Boczna ściana nadwozia to już tradycja – nudna ale zwarta, zaakcentowana listwą na drzwiach w kolorze nadwozia. Na próżno jest tutaj szukać przetłoczeń blach, tak charakterystycznych dla nowej ery samochodów.

Bardziej interesujący jest tył Polo choć można dojść do wniosku, że pomysły na wykreowanie nowego stylu powoli się kończą. Niemniej jednak kształt tylnych lamp wsparty srebrnymi obrysami, ładnie wyprofilowana szyba, a nad nią drobny spoiler z dodatkowym światłem „stop” wyglądają świeżo i elegancko.

Zobacz galerię zdjęć z testów mojeauto.pl modelu Volkswagen Polo

Wnętrze – przyjemna prostota
Wnętrze małego Volkswagena, to trzeba sobie jasno powiedzieć, nie należy do arcydzieł. I dobrze bo wsiadając do Polo łatwo jest się w nim odnaleźć, każdy element jest widoczny i funkcjonalny. Nie ma poupychanych gdzie tylko się da pokręteł i przełączników. Typowy, niemiecki porządek. Kolorystyka w bazowych wersjach nieco toporna i plastikowa. Zdecydowanie polecamy jaśniejsze odcienie tapicerki – tutaj spotkamy się jednak z niewielkim wyborem. Kształt deski rozdzielczej lekko ewoluował. Na środkowej konsoli umieszczono mały wyświetlacz przedstawiający dane z komputera, radio z odtwarzaczem CD i pokrętła od ogrzewania. Zegary podświetlane są na kolor niebieski – są czytelne jednak jadąc nocą mogą męczyć oczy mimo że istnieje możliwość regulacji kontrastu. Zbyt surowa jest natomiast kierownica (regulowana w dwóch płaszczyznach), która wykonana jest z mieszanki twardej gumy i plastiku.

Adaptacja na miejscu kierowcy przebiega szybko, fotele są wygodne, łatwo regulowane. Miejsca na nogi jest w sam raz i nawet wysokim szoferom siedzi się komfortowo. Narzekać nie mogą również pasażerowie siedzący z tyłu. Trzeba przyznać, że konstruktorom udało się bardzo dobrze zagospodarować przestrzeń wewnątrz Polo, dlatego też podróżowanie w cztery osoby nie stanowi żadnego problemu.

Bagażnik – w sam raz na duże zakupy
Nie stanowi żadnego problemu również przewożenie większych bagażów. Volkswagen Polo przy tradycyjnej konfiguracji siedzeń jest w stanie pomieścić 270 litrów bagażu, więcej od Opla Corsy i Peugeota 206, mniej od Forda Fiesty i Citroena C3. Po rozłożeniu tylnej kanapy przestrzeń wzrasta do 1030 litrów.

Dowiedz się więcej o modelu Volkswagen Polo

Jazda – bez kompleksów
Testowana wersja Polo wyposażona była w czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1400 ccm i mocy 75 KM. Jednostka ta bardzo dobrze spisuje się zarówno w mieście jak i w dalszej trasie, pracuje cicho i jest elastyczna (126 Nm przy 3800 obr./min.) Równie dobrze działa układ kierowniczy z adaptacyjnym elektrohydraulicznym wspomaganiem, który zmienia swoje opory przy kręceniu kierownicą wraz ze zmianą prędkości. Ma to swoje duże plusy przy jeździe w zakrętach gdzie „upolowanie” odpowiedniego toru jazdy nie sprawia żadnych kłopotów. Warto zaznaczyć, że przy bardziej dynamicznej jeździe Polo spisuje się bez zarzutu. Twardo zestrojone zawieszenie zapewnia przyzwoitą kontrolę nad samochodem i nie powoduje niebezpiecznego odjeżdżania przodu - gdyby tak jeszcze fotele dobrze trzymały ciało kierowcy podczas szybszego pokonywania zakrętów byłoby znakomicie. Drobne zastrzeżenia mamy natomiast do pięciostopniowej skrzyni biegów. O ile sama zmiana przełożeń odbywa się płynnie o tyle częstotliwość tych zmian powoduje, że w mieście przyjdzie nam trzymać prawą dłoń cały czas na krótkim drążku zmiany biegów.

Średni apetyt na paliwo małego Volkswagena oscyluje w granicach 6,5 – 7 litrów. Dosyć sporo. W mieście Polo potrafi nawet spalić koło 8,8 litra benzyny tak więc jeżeli chcemy oszczędzać to najlepiej z wersją wyposażoną w silnik Diesla (1,4 TDI lub 1,9 TDI).

Biorąc wszystkie za i przeciw Volkswagen Polo na pewno nie narobi nam wstydu podczas jazdy i przy próbie sił przy starcie spod świateł z podobnymi silnikowo rywalami. Auto prowadzi się intuicyjnie, a oferowany komfort jazdy jest już zgodnie z niemiecką tradycją wysoki.

Podsumowanie – dobra lokata na długie lata
Volkswagen Polo to jeden z niewielu samochodów, który podoba się generacji starszych i młodszych kierowców. Tak ogromny przedział wiekowy to niewątpliwie dobra informacja dla VW i dla samego Polo. Problem jedynie w tym, że i starszych i młodszych trochę odstrasza cena. Za podstawowy model wyposażony w silnik 1,2 o mocy 55 KM trzeba zapłacić blisko 40 tys. zł. Z drugiej zaś strony zainwestowanie w bogatszy wariant powinno się opłacić, bowiem Polo (zresztą nie tylko on jeśli chodzi o VW) od wielu lat oferuje wysoką jakość i solidność wykonania. Potwierdza to także 12-letnia gwarancja na nieprzerdzewienie nadwozia, którą otrzymamy przy zakupie. Naszym zdaniem wybór Polo to rozsądna decyzja.

Zapoznaj się z cennikiem modelu Volkswagen Polo

Czytaj także:

VW Polo: pora na Cross 2005-11-21

Małe GTI 2005-10-07

Polo lekko zmienione 2005-05-19

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Cena podstawowa już od: 44 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

budka 2009-08-01

jeżdże polo 99 1,4 benzyna spalanie 6,5/100 co uważam za plus

~tymek 2008-11-15

jak cały czas się coś dzieje to pchnij je za wczasu

~paka 2008-09-22

witam. Kupiłem sobie w lutym tego roku vw polo 1.2 jak dla mnie wystarczy komfort jazdy ok a nawet bardzo ok. Przejechałem juz nim ponad 20 tys km :) i powiem ze nie zamieniłbym tego autka w tej klasie na zadne inne. Spalanie ok przyspieszenie na trasie jadac w dwie osoby jest przyzwoite nie trzeba sie dlugo zastanawiac nad tym czy sie zmieszcze czy nie poprostu redukcja i do przodu:) w miescie małe zwrotne wszedzie sie wjedzie:) kolejny plus :) nawet w cztery osoby jadac na dłuzsza trase zapakowani po brzegi jechało sie ok no bo nikt mi nie powie za 170 km/h to mało :) spalanie na trasie w zaleznosci od stylu jazdy od 90-110km/h ok 5-6l na 100km takze wzglednie:) a jezeli ktos lubi sobie depnac to dochodzi do 7l na 100km. komfort jazdy super zawieszenie wytłumia prawie wszystkie dziury i nierownosci na drodze:) w zakretech rewelka naprawde polecam cena moze i jest troszke duza w porownaiu ze skoda w tym samym segmecie ale z tym wyposazeniem jest ok. Godny uwagi jest tez system audio montowany w vw polo 2008 naprawde ok system gala ktory dobiera odpowiedni poziom głosnosci do predkosci spisuje sie swietnie. Naprawde autko godne uwagi polecam:)

~szak 2008-06-03

Polo klasa i tyle zawsze bede kochał tą ślicznotke . Male a duże , duże a zwinne ... pozdrawiam

~Rabus 2008-05-14

Witam a co myślicie o Polo 2000r 1.9 SDI bo nie dawno kupiłem. Chodzi mi czy jest oszczędny czy nie bardzo. Czekam na odpowiedzi Pozdrawiam

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport