mojeauto.pl > motogazeta > Testy samochodów > Volvo XC60: Premium-kompakt-SUV

Volvo XC60: Premium-kompakt-SUV

Po tym jak pełnowymiarowe SUVy wyszły z mody wielu producentów postanowiło wprowadzić ich kompaktowe odmiany. Podobny zabieg zastosowało Volvo, którego model XC90 stał się z miejsca hitem. Sprawdzamy jak radę w miejskich warunkach daje sobie model XC60.

Volvo XC60: Premium-kompakt-SUV

Design samochodów marki Volvo od zawsze był na tyle charakterystyczny, iż nie sposób pomylić ich z jakimkolwiek innym produktem. Młodszy brat XC90 ma bardzo oryginalny design. Nie zabrakło jednak kilku stylistycznych smaczków, które odnaleźć można także w innych modelach szwedzkiej marki. Szczególnie jeśli chodzi o tylne lampy.

Stylistyka nadwozia jest bardzo muskularna. Przetłoczenia i proste linie można jeszcze bardziej wzmocnić wybierając wersję R-Design oraz duże (do 20 cali) aluminiowe felgi. Mimo, że do czynienia mamy z kompaktową wersją SUVa auto prezentuje się dość okazale. Długość nadwozia wynosi 4,6 metra.

Wnętrze samochodu to już klasyka w wykonaniu Volvo. Złośliwi twierdzą, że wnętrze skandynawskich samochodów podobne jest do mebli IKEA, prostych bez polotu, ale bardzo funkcjonalnych. Wiedzieć należy jednak, że Volvo na naszym rynku zaliczane jest do segmentu premium i walczy z takimi konkurentami jak Audi Q5, BMW X3 czy Mercedes GLK. Konkurencja zobowiązuje zatem do zachowania wysokiej jakości wykonania. I w tym przypadku się nie zawiedziemy. W bogatej wersji Summum wszystko zostało obszyte jasną skórą z którą kontrastują ciemne wstawki.



Na konsoli środkowej można jednak trochę się pogubić, bowiem przycisków do sterowania nagłośnieniem, klimatyzacją czy telefonem jest całkiem sporo. Do obsługi nawigacji trzeba się przyzwyczaić. Nie jest ona niestety tak intuicyjna jak u konkurencji. Na tablicy rozdzielczej znajdują się dwa zegary, w których umieszczono jeszcze cyfrowe wyświetlacze.

Z ustawieniem idealnej pozycji za kierownicą nie będziemy mieć problemu bowiem bardzo wygodne fotele umożliwiają dostosowanie pozycji w niemal każdym kierunku. Kolumnę kierownicy także możemy przestawiać w dwóch płaszczyznach. Z tyłu miejsca jest wystarczająco dla komfortowego podróżowania dwóch pasażerów. W wyjątkowych przypadkach zmieścimy tam trzy osoby, ale wtedy zrobi się dość ciasno. Przestrzeń bagażowa to mocna strona Volvo XC60. W standardzie oferuje 495 litrów. Po złożeniu kanapy, która jest dzielona jego pojemność wzrasta do 1.455 litrów z płaską podłogą.

Pod maską Volvo XC60, które trafiło na nasz redakcyjny parking znalazł się czterocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności dwóch litrów. Jednostka wspomagana przez turbodoładowanie dysponuje mocą 177 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy o wartości 320Nm dostępny już przy 1.800obr./min stawia go pod względem dynamiki blisko jednostek diesla. Pod względem zużycia paliwa pojazd ma dość spory apetyt. Jazda w mieście kosztuje w przypadku tej jednostki około 13l/100km. Poza miastem można się zmieścić w okolicach 8,5l/100km.

Wszystko ładnie wygląda na papierze. W praktyce jednak Volvo XC60 z tym silnikiem nie wiedzieć czemu, jest bardzo ospałe. Reakcje na energiczne wciskanie pedału gazu przychodzą z kilkusekundowym opóźnieniem. W momencie gdy jednostka dostarcza moc pełną parą pojawia się inny problem. Kłopoty z utrzymaniem trakcji. Auto zaczyna być nadpobudliwe, ciężko utrzymać kierownicę w ryzach. Okazuje się, że napęd jest przekazywany tylko na przednią oś. Trochę dziwna to polityka, bowiem zdążyliśmy się przyzwyczaić że auta w tym pułapie cenowym (blisko 200 tysięcy złotych) są już w standardzie wyposażone w takie rozwiązania.

Właściwości jezdne też nie są mocną stroną sportowo-rekreacyjnego Volvo. Dość duża kierownica sprawić może kłopoty przy konieczności manewrowania w mieście. Z racji tego, że napęd przekazywany jest na przednią oś, a na samochód działają nieubłagane prawa fizyki i wysoki środek ciężkości, auto dość mocno kładzie się w zakrętach i jest mocno podsterowne. Zawieszenie mimo, że dość komfortowo zestrojone, średnio radzi sobie na nierównościach nerwowo podskakując i hałasując.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volvo XC60
Volvo XC60
Cena podstawowa już od: 141 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volvo XC60 Wszystko o Volvo
Tematy w artykule: Volvo Volvo XC60

Podobne wiadomości:

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek Budweisera

Autonomiczna ciężarówka i 50 tys. puszek...

Ciężarówki i Autobusy 2016-10-27

Komentuj:

~xavier 2016-08-11

też bym się chętnie przejechał R-designem. Jak się zapisać na jazdę próbną? Szwedzi ostatnio rządzą w segmencie suvów, najpierw xc90 teraz xc60.

~Joanna 2014-09-08

Bardzo proszę o poradę czy warto dokupić gwarancję na kolejny rok czy 2? Użytkuje xc60 od 2 lat i mam taką możliwość...Z moim modelem nic się szczególnego nie dzieje, mam przejechane ok. 35 tys... Będę wdzięczna za WAsze opinie.

~FrankWilliams 2013-01-28

w zimę wiele rzeczy niestety lubi sie psuć nie ważne jak niezawodny jest nasz samochód ;)

~Tomski 2013-01-19

xc60 mam od 2 lat i generalnie wszystko było ok, ale w dzień przed wigilią w trakcie drogi na Święta podczas jazdy siadł nawiew ciepłego powietrza i ponad godzinę jechaliśmy w zimnym samochodzie. (cała trójka podróżujących jest chora)W serwisie powiedzieli, że to termostat. A jednak się rozkraczyło.

~Luzacjusz 2013-01-19

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport