|
||
Motogazeta - Rynek niezaleznyNie musimy naprawiać w ASO. Ale o tym nie...Finanse i prawo 2014-02-12 Naprawa w ramach gwarancji poza autoryzowanym serwisem marki? Jak najbardziej jest to możliwe i to od trzech lat. Jak się jednak okazuje, większość polskich kierowców nie ma o tym bladego pojęcia i jest narażona na wyższe koszty. Dwa lata GVO - i co?Finanse i prawo 2013-04-30 Pamiętacie unijne rozporządzenie GVO? W telegraficznym skrócie - chodzi o ochronę kierowców na rynku napraw i części zamiennych w motoryzacji przed monopolistycznymi zapędami producentów. Po dwóch latach funkcjonowania można już pokusić się o pierwsze podsumowania. Będą wspólne europejskie badania techniczne?Aktualności 2013-03-26 Europejskie środowisko niezależnych organizacji działających w branży motoryzacyjnej poparło pomysły Komisji Europejskiej, których celem jest uaktualnienie wymogów co do badań technicznych, kontroli drogowych stanu technicznego pojazdów użytkowych czy wreszcie procedur rejestracji pojazdów. Jakość porównywalna, cena niekoniecznieAktualności 2012-02-13 Współcześnie produkowane samochody, w zależności od marki, składają się z ok. 15 do 20 tys. części, choć np. Toyota podaje nawet liczbę 30 tys. Większość tych elementów, na szczęście dla kierowców, nie jest wymieniana w trakcie użytkowania pojazdu. Pozostałe z powodzeniem dostępne są na niezależnym rynku, czyli bez logo koncernu samochodowego, dzięki czemu koszty utrzymania auta mogą być znacząco niższe. Warszawa motoryzacyjną stolicą EuropyFinanse i prawo 2011-10-05 W jednym miejscu spotkali się przedstawiciele Komisji Europejskiej, polskiego rządu, reprezentanci niezależnych producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych oraz szefowie organizacji zrzeszających dystrybutorów części samochodowych z krajów członkowskich UE, by wspólnie rozmawiać o branży motoryzacyjnej i jej przyszłości. 29 września br. Warszawa stała się motoryzacyjną stolicą Europy. Polak wśród władz FIGIEFAAktualności 2011-03-17 Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, Alfred Franke, wszedł do Zarządu Międzynarodowej Federacji Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych (FIGIEFA). Kandydatura zaproponowana przez prezesa FIGIEFA, Michela Vilatte’a, została jednogłośnie przyjęta podczas ostatniego Walnego Zgromadzenia Członków FIGIEFA. Pawlak zadba o rozwój rynku motoryzacyjnegoFinanse i prawo 2011-01-27 Wicepremier Waldemar Pawlak będzie brał udział w pracach grupy CARS 21 działającej przy Komisji Europejskiej, której zadaniem jest dbanie o właściwy rozwój oraz poprawę konkurencyjności branży motoryzacyjnej w Europie. Nowe GVO - będzie lepiej czy gorzej?Finanse i prawo 2010-06-07 Od kilku dni na europejskim rynku panują zmienione przepisy regulujące zasady sprzedaży samochodów oraz ich serwisowania. Jak te zmiany wpłyną na zwykłych konsumentów? Czy ich sytuacja się pogorszy, pozostanie bez zmian, a może się polepszy? Nie będzie jednak rewolucjiFinanse i prawo 2010-05-11 Obowiązujące od 2003 roku rozporządzenie GVO, które regulowało rynek sprzedaży oraz serwisowania nowych samochodów, z dniem 1 czerwca br. odchodzi do lamusa. Właściciele aut nie muszą się jednak obawiać. Zastępujące je przepisy nie zmienią na całe szczęście jakoś diametralnie ich sytuacji, choć pojawiały się wcześniej pogłoski, iż szykują się w tym temacie dość pokaźne zmiany. Na gorsze. ZOBACZ RÓWNIEŻ
|