Audi A3 Sportback 40 TFSI e – silnik i napęd
Rolę silnika spalinowego spełnia jednostka 1.4 TFSI. Ten czterocylindrowy, benzynowy motor dostarcza 150 KM mocy i ponad 250 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 1550 do 3500 obr./min.
Natomiast napęd elektryczny zasilany jest stale wzbudzonym, synchronicznym silnikiem elektrycznym o zwiększonej w porównaniu z poprzednikiem gęstości uzwojenia. Wytwarza on 80 kW mocy i 330 Nm momentu obrotowego. Podobnie jak miało to miejsce w modelu poprzednim, silnik elektryczny zintegrowany jest z obudową sześciobiegowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Jest jednak lżejszy i bardziej kompaktowy.
1.4 TFSI i silnik elektryczny razem dostarczają mocy systemowej rzędu 150 kW (204 KM). Gdy wspólnie pracują na najwyższej mocy, systemowy moment obrotowy sięga poziomu 350 Nm. Kompaktowa hybryda typu plug-in od 0 do 100 km/h rozpędza się w 7,6 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 227 km/h. Spala średnio od 1,4 do 1,5 litra benzyny na 100 km, co odpowiada emisji 30 gramów CO2 na kilometr.
Sześciobiegowa, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic przenosi łączny, systemowy moment obrotowy na koła przedniej osi. Skrzynia wyposażona jest w elektryczną pompę oleju zapewniającą zmianę biegów i zaopatrzenie w olej nawet wtedy, gdy jednostka TFSI jest czasowo wyłączona.
Litowo-jonowy akumulator umieszczony jest pod podłogą A3 Sportback 40 TFSI e, w okolicach tylnej kanapy. Jego 96 ogniw może zmagazynować 13,0 kWh energii, prawie o 48 procent więcej niż akumulator poprzednika. Nie wprowadzono przy tym żadnych zmian w konstrukcji tej wysokonapięciowej baterii. Większa pojemność wynika z udoskonalonych rozwiązań chemicznych wewnątrz ogniw.
Audi A3 Sportback 40 TFSI e na polskim rynku pojawi się pod koniec roku 2020.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!