Audi A8 facelift: stylistyka zewnętrzna
Podstawa grilla osłony chłodnicy Singleframe jest szersza, a jego kratownicę zdobi chromowana rama rozszerzająca się od dołu ku górze. Boczne wloty powietrza są teraz bardziej pionowe i podobnie jak reflektory zaprojektowane zupełnie od nowa. Dolna krawędź reflektorów, po zewnętrznej ich stronie tworzy charakterystyczny kontur. W części tylnej dominują szerokie chromowane klamry, personalizowana sygnatura świateł z cyfrowymi elementami OLED i ciągły, złożony z segmentów pas świateł. Dyfuzor w zderzaku tylnym został zaprojektowany na nowo.
Audi, jako opcję oferuje klientom również pakiet stylistyki zewnętrznej „Chrom” oraz — po raz pierwszy w A8 — nowy pakiet stylistyki zewnętrznej S line. Ten drugi nadaje części przedniej dynamicznego charakteru i jeszcze bardziej różnicuje ją od wersji bazowej. Paleta kolorów lakieru A8 zawiera jedenaście barw, w tym nową metaliczną zieleń District, błękit Firmament, szarość Manhattan i błękit Ultra. Nowością w Audi A8 jest pięć kolorów matowych — szary Daytona, srebrny Florette, zieleń District, szary Terra i biały Glacier. Program Audi exclusive daje klientowi możliwość zamówienia samochodu w dowolnie wybranym przez siebie kolorze.
Ulepszenia związane z odmłodzeniem modelu powodują tylko minimalne zmiany wymiarów flagowego modelu Audi. Rozstaw osi A8 wynosi 3,00 m, jego długość — 5,19 m, szerokość — 1,95 m, a wysokość — 1,47 m. S8 jest o około centymetr dłuższe.
Audi A8 facelift: cyfrowe reflektory diodowe Matrix
Cyfrowe reflektory diodowe Matrix wykorzystują technologię DMD (ang. digital micromirror device — cyfrowe urządzenie mikrolustrzane) podobną do tej, która stosowana jest w projektorach wideo. Każdy reflektor składa się z około 1,3 miliona mikrozwierciadeł, które rozpraszają światło na małe piksele, co oznacza, że w ten sposób można bardzo precyzyjnie sterować promieniem światła.
Nową funkcją, którą dzięki tej technice można było zastosować, są światła precyzyjnie sytuujące samochód na pasie autostrady. Polega ona na tym, że reflektory emitują pasmo wyjątkowo jasno oświetlające pas ruchu po którym auto się porusza. Światło prowadzące przydaje się szczególnie w miejscach remontu dróg, ponieważ na wąskim pasie pomaga kierowcy w utrzymaniu toru jazdy. Cyfrowe reflektory diodowe Matrix mogą generować dynamiczną animację - powitalną i pożegnalną - w momencie blokowania i odblokowywania pojazdu. Jest ona wyświetlana na podłożu lub na ścianie.
Audi A8 facelift: wnętrze
Gama foteli i ich wyposażenia w odmłodzonym A8 jest zróżnicowana. Wszystkie fotele są bardzo wygodne, a tylne mają w tej chwili poszerzone portfolio dostępnych opcji. Topową wersją wyposażenia jest fotel relaksacyjny w modelu A8 L. Oferuje wiele możliwości regulacji oraz podnóżek opuszczany z fotela przedniego. Pasażerowie mogą ogrzewać na nim stopy lub skorzystać z masażu o różnej intensywności. Pakiet fotela relaksacyjnego obejmuje również masaż pleców za pomocą 18 poduszek pneumatycznych, elektrycznie regulowane komfortowe zagłówki i opcjonalnie przedłużoną konsolę środkową dostępną również z opcjonalnym rozkładanym stolikiem, czterostrefową luksusową klimatyzację automatyczną oraz nowe ekrany. Lodówka z barkiem dostępna w programie Audi exclusive jeszcze bardziej podkreśla luksus wnętrza Audi A8.
Standardowo fotele obite są skórą Valetta. Opcjonalnie dostępna jest skóra Valcona z możliwością wyboru kolejnego koloru: koniakowego brązu. Nowością w pakiecie jest mikrofibra Dinamica na panelach wewnętrznych drzwi, która opcjonalnie może również być zastosowana jako obicie słupków lub sufitu.
Standardem w odmłodzonym Audi A8 jest nawigacja MMI Navigation plus. Bazuje ona na modułowej platformie Infotainment trzeciej generacji (MIB 3). Seryjne usługi online i Car-2-X z Audi connect uzupełniają system nawigacji. Są one podzielone na dwa pakiety: Audi connect Navigation & Infotainment oraz Audi Safety & Service z Audi connect Remote & Control.
Jeśli chodzi o sprzęt infotainment, dostępne są nowe, atrakcyjne opcje sprzętowe. Nowe ekrany montowane z tyłu auta są dostosowane do oczekiwań pasażerów zajmujących tylne fotele. Zamontowano tam dwa 10,1-calowe wyświetlacze full HD przymocowane do oparć foteli przednich. Wyświetlają one zawartość urządzeń przenośnych pasażerów i posiadają funkcję odbioru streamingu danych audio i wideo, na przykład ze znanych platform streamingowych, telewizyjnych bibliotek mediów czy z sieci komórkowych.
Zaawansowany system muzyczny Bang & Olufsen stworzono z myślą o wymagających miłośnikach najwyższej jakości dźwięków. Emitowany przez system trójwymiarowy dźwięk jest teraz słyszalny również w tylnym rzędzie siedzeń. Wzmacniacz o mocy 1920 W dostarcza dźwięk do 23 głośników, a głośniki wysokotonowe wysuwają się elektrycznie z deski rozdzielczej. Pilot dla pasażerów siedzących z tyłu, obecnie na stałe przymocowany do podłokietnika środkowego, umożliwia kontrolowanie z tylnego fotela wielu funkcji wygody i rozrywki. Jednostka sterująca z wyświetlaczem dotykowym OLED ma wielkość podobną do smartfona.
Audi A8 facelift: silniki
Odmłodzone Audi A8 dostępne jest z pięcioma silnikami. 3.0 TDI i 3.0 TFSI to sześciocylindrowe silniki V6. 4.0 TFSI, dostępny w A8 i S8 w różnych wariantach mocy, posiada wbudowaną technikę „cylinder on demand”. Wersja hybrydowa typu plug-in TFSI e, łączy silnik 3.0 TFSI z silnikiem elektrycznym.
Jednostka 3.0 TDI montowana jest w Audi A8 50 TDI quattro i w A8 L 50 TDI quattro. Gwarantuje moc 210 kW (286 KM) i moment obrotowy rzędu 600 Nm, dostępny już przy 1750 obr./min i niezmienne do 3250 obr./min. Ten wysokoprężny silnik pozwala rozpędzić A8 50 TDI i A8 L TDI 50 od 0 do 100 km/godz. w 5,9 sekundy i osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/godz.
Silnik 3.0 TFSI o mocy 250 kW (340 KM) napędza Audi A8 55 TFSI quattro i A8 L 55 TFSI. W Chinach dostępny jest wariant o mocy 210 kW (286 KM). Zapewnia on moment obrotowy rzędu 500 Nm w zakresie od 1370 do 4500 obr./min. Rozpędza się od 0 do 100 km/godz. w 5,6 sekundy (wersja L: 5,7 sekundy).
4.0 TFSI generuje moc 338 kW (460 KM) oraz moment obrotowy 660 Nm, dostępne w zakresie od 1850 do 4500 obr./min. Pozwala to na sportową jazdę: A8 60 TSFI quattro oraz A8 L 60 TFSI quattro przyspieszają od 0 do 100 km/godz. w 4,4 sekundy. Cechą charakterystyczną tego silnika V8 jest system „cylinder on demand” (COD), który przy umiarkowanej jeździe tymczasowo dezaktywuje cztery cylindry.
Audi A8 60 TFSI e quattro i A8 L 60 TFSI e quattro to modele hybrydowe typu plug-in (PHEV). Silnik 3.0 TFSI jest tu wspierany przez kompaktowy silnik elektryczny. Akumulator litowo-jonowy zamontowany z tyłu może magazynować energię 14,4 kWh netto (brutto: 17,9 kWh) — czyli znacznie więcej niż wcześniej. Dzięki mocy systemowej 340 kW (462 KM) i systemowemu momentowi obrotowemu 700 Nm, Audi A8 60 TFSI e quattro rozpędza się od 0 do 100 km/godz. w 4,9 sekundy.
Audi A8 facelift: predyktywne aktywne zawieszenie
Nowym dla A8 podzespołem jest predyktywne aktywne zawieszenie. Może ono indywidualnie, przy pomocy elektrycznych siłowników, odciążać lub dociążać każde z kół dodatkową mocą i w ten sposób aktywnie regulować położenie podwozia w każdej sytuacji na drodze. Kiedy w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select włączony jest tryb dynamic, duża limuzyna pokazuje swoje sportowe oblicze. Mocno wchodzi w zakręty, a karoseria twardo obniża się podczas hamowania. Dla odmiany w trybie comfort +, samochód płynnie przejeżdża po nierównościach. W tym przypadku układ kierowniczy współpracuje z przednią kamerą, dzięki czemu rozpoznaje nierówności i predyktywnie reguluje pracę siłowników.Audi S8: sportowiec w klasie luksusowej
Audi S8 TSFI quattro to topowa, sportowa wersja tej linii modelowej. Silnik biturbo V8 generuje moc 420 kW (571 KM) i moment obrotowy 800 Nm w zakresie od 2050 do 4500 obr./min. Standardowy sprint realizuje w 3,8 sekundy. System COD gwarantuje zwiększenie wydajności. Klapy w układzie wydechowym zapewniają jeszcze bogatsze brzmienie silnika. Najmocniejszy model z rodziny A8 zjeżdża z linii montażowej z bardzo bogatym wyposażeniem standardowym. Zawiera ono, między innymi, unikatowe połączenie innowacyjnych podzespołów zawieszenia. S8 wyjeżdża z fabryki z predyktywnym, aktywnym zawieszeniem, sportowym mechanizmem różnicowym i dynamicznym układem czterech kół skrętnych. Wyraziste elementy stylistyki wewnętrznej i zewnętrznej jeszcze bardziej podkreślają sportowy charakter tego samochodu.
A8 L Horch: przygotowany specjalnie na rynek chiński
Audi A8 L w wersji przeznaczonej na rynek chiński ma 5,45 m długości, czyli jest o 13 cm dłuższe niż model A8 L w wersji europejskiej i amerykańskiej. Ekskluzywność wnętrza tej wersji podkreślają przeszycia w kształcie rombów, wytłaczane logotypy na poduszkach oraz czarne dywaniki z długim włosiem. Specjalnie zaprojektowana osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi klamrami wskazuje jasno, że jest to model luksusowy. Dodatkowo auto to oferuje chromowane detale, na przykład na obudowach lusterek, specyficzne sygnatury świetlne z tyłu, większy dach panoramiczny, emblematy, emblemat Horch na słupku C, unikatowy design obręczy kół oraz dodatkowe wyposażenie standardowe obejmujące np. fotel relaksacyjny.
Topowy model Audi oferuje chińskim klientom pragnącym nadać autu szczególnie eleganckiego wyglądu dwukolorowe malowanie. W takim przypadku dostępne są trzy nakładane ręcznie kombinacje kolorystyczne: czerń Mythos i srebro Florette, srebro Florette i czerń Mythos oraz błękit Firmament i błękit Ultra. Barwy wymienione jako pierwsze są nakładane pod tzw. linią tornado.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!