Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron to drugi elektryczny SUV niemieckiej marki, nieco mniejszy, a zatem bardziej dostępny dla klientów model niż flagowy e-tron.

Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron pod każdym względem nadaje się do pełnienia funkcji podstawowego pojazdu w rodzinie. Dzięki 4590 mm długości, 1865 mm szerokości i 1613 mm wysokości, Q4 e-tron pod względem wymiarów plasuje się w segmencie większych kompaktowych SUV-ów. Architektura modułowej płyty dla pojazdów elektrycznych (MEB), na której bazuje ten kompaktowy, elektryczny SUV, daje jednak możliwość zupełnie nowego podziału przestrzeni. Przedni zwis ma zaledwie 86 cm, ale rozstaw osi wynosi za to aż całe 2,76 m – jeszcze więcej niż w segmencie średnich SUV-ów. Powstałe na tej bazie wnętrze mierzące 1,83 m, jest równie długie jak w dużych SUV-ach klasy luksusowej.

Już samo wsiadanie do Audi Q4 e-tron jest komfortowe: drzwi otwierają się szeroko, fotele są ustawione wysoko. Kierowca i maksymalnie czworo pasażerów w pełni może korzystać z zalet przestronnego wnętrza również dlatego, że zamiast tunelu środkowego mamy tu tylko płaski stopień. Pozycja siedząca w drugim rzędzie jest prawie siedem centymetrów wyższa niż z przodu, ale mimo to, z tyłu mamy dużo miejsca nad głową, a swoboda wokół kolan jest ogromna. Kompaktowy elektryczny SUV marki Audi pod względem oferowanej przestrzeni przewyższa swoich bezpośrednich konkurentów z segmentu aut premium.

Jako prawdziwy allrounder i pojazd rodzinny, Audi Q4 e-tron charakteryzuje się bogatą ofertą schowków. Wraz z przednim schowkiem, ich łączna pojemność wynosi 24,8 l. Konsola środkowa posiada dwa uchwyty na kubki, schowek o pojemności 4,4 l z osłoną, dwa (w opcji cztery) wejścia USB-C i na życzenie Audi phone box do odłożenia i indukcyjnego ładowania telefonu komórkowego. W wszystkich czterech drzwiach są uchwyty na butelki o pojemności do jednego litra. Umiejscowiono je wysoko w górnej części podłokietników, dzięki czemu są ergonomiczne i bardzo łatwo dostępne. Górne uchwyty na butelki powstały w ścisłej współpracy stylistów i inżynierów – ich umieszczenie w ograniczonej przestrzeni w drzwiach było prawdziwym wyzwaniem.

W bagażniku Audi Q4 e-tron mieści się 520 l bagażu. Po złożeniu oparć podzielonych w proporcji 40:20:40, powstaje prawie płaska powierzchnia. Po załadowaniu po sam dach, pojemność bagażnika zwiększa się do 1490 l. To wartości spotykane w SUV-ach wyższego segmentu. Na życzenie Audi dostarcza siatkę oddzielającą i pakiet wyposażenia bagażnika. Obejmuje on m.in. podłogę bagażnika, którą można umieszczać na dwóch wysokościach.

Podobnie jak we wszystkich samochodach swojej gamy modelowej, również w Q4 e-tron Audi stawia na w pełni cyfrową koncepcje obsługi z płaską strukturą menu. Obejmuje ona cztery obszary: w pełni cyfrową deskę rozdzielczą lub cyfrowy kokpit Audi virtual cockpit dla kierowcy, centralny wyświetlacz MMI touch, sterowanie głosowe naturalnym językiem oraz opcjonalny wyświetlacz danych na szybie w polu widzenia kierowcy korzystający z elementów rozszerzonej rzeczywistości - augmented reality head-up display.

Standardowa cyfrowa deska rozdzielcza ma przekątną 10,25 cala i jest obsługiwana przy pomocy kierownicy wielofunkcyjnej. Miernik mocy, który na wyświetlaczu znajduje się obok prędkościomierza, podsumowuje wszystkie ważne informacje o napędzie, począwszy od mocy, przez stan naładowania akumulatora w procentach, aż po rekuperację. Pierwszą opcją jest kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit. Na nim zintegrowano mapy nawigacji oraz obsługę systemów infotainment. Widok ekranu Audi virtual cockpit ma dwa warianty, które można dowolnie przełączać. Topową wersją wyposażenia opcjonalnego w tym względzie jest Audi virtual cockpit plus. Oferuje on trzy warianty widoków ekranu: „classic”, „sport” i „e-tron”, którego centralnym elementem jest miernik mocy. Wiele wskaźników można tu skonfigurować dowolnie, za pomocą sytemu MMI.

Wyświetlacz dotykowy MMI touch z akustyczną reakcją zwrotną ma przekątną 10,1 cala i rozdzielczość 1540 x 720 pikseli. W standardzie jest skonfigurowany jako radio MMI plus z DAB i służy do sterowania systemami infotainment i niektórymi funkcjami komfortu. Ponadto umożliwia wprowadzanie tekstu przy pomocy pisma odręcznego. W opcjonalnej, większej wersji, wyświetlacz ma przekątną 11,6 cala i rozdzielczość 1764 x 824 pikseli. Jak dotąd jest to największy wyświetlacz w gamie Audi i będzie dostępny pod koniec tego roku.

Elektryczna ofensywa Audi przybiera na sile: Model Q4 e-tron jest kolejnym po dużych SUV-ach e-tron i e-tron Sportback oraz po sportowym e-tron GT, w pełni elektrycznym modelem spod znaku czterech pierścieni. W strategii elektryfikacji koncernu z Ingolstadt, model Q4 e-tron odgrywa kluczową rolę – debiutuje w wyjątkowo atrakcyjnym, wykazującym duży wzrost segmencie rynkowym – czyli w klasie kompaktowych SUV-ów, dzięki czemu Audi oferuje klientom atrakcyjną cenowo możliwość wkroczenia w świat elektrycznej mobilności segmentu premium.


Podobne wiadomości:

Cupra Born – oficjalna premiera

Cupra Born – oficjalna premiera

Aktualności 2021-05-26

Nissan Ariya zadebiutował na torze ulicznym w Monako

Nissan Ariya zadebiutował na torze ulicznym w...

Aktualności 2021-05-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jak bezpiecznie jeździć na mokrej nawierzchni?
Jak bezpiecznie jeździć na mokrej nawierzchni?
Jazda w deszczu oznacza gorszą widoczność i wydłużony czas reakcji kierowcy, a wjechanie w kałużę może wiązać się z ryzykiem bardzo niebezpiecznego poślizgu wodnego lub uszkodzenia auta. Dlatego na mokrej nawierzchni niezbędne jest przede wszystkim zredukowanie prędkości i zwiększenie dystansu od poprzedzającego pojazdu.