1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Audi Q5 po face liftingu

Audi Q5 po face liftingu

Odświeżone Audi Q5 otrzymało zmieniony wygląd oraz nowość w skali światowej – tylne lampy w technologii OLED. Oprócz tego pojawił się nowy napęd dla modelu 40 TDI.

Audi Q5 po face liftingu

Audi Q5 - nadwozie i wnętrze

Jak zmienił się wygląd Audi Q5? Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz bardziej płaska i wydaje się być szersza. Reflektory diodowe mają nowe wypełnienie i wysoko umiejscowione światła do jazdy dziennej. Z kolei zarysowana na nowo listwa progowa sprawia, że model Q5 wydaje się być lżejszy, a jego prześwit większy.

Z tyłu nowa jest listwa dekoracyjna między światłami tylnymi oraz dyfuzor. W odmłodzonym modelu Q5 po raz pierwszy dostępna jest jednak przede wszystkim kolejna generacja diod organicznych OLED. Każde ze świateł ma w swoim wnętrzu trzy sekcje, po sześć segmentów w każdej sekcji. Zamawiając swoje Audi Q5 klienci mogą wybierać spośród trzech wzorów świateł tylnych.

Audi Q5 po zmodyfikowaniu urosło – przede wszystkim dlatego, że jego zderzaki są większe. Ma teraz 4,68 m długości, o 19 mm więcej niż poprzednik. Nie zmieniła się szerokość (bez lusterek bocznych) 1,89 m i wysokość 1,66 m. Duży rozstaw osi wynoszący 2,82 m gwarantuje dużo miejsca we wnętrzu. Opcjonalnie Audi dostarcza przesuwaną kanapę tylną plus z regulacją pochylenia oparcia. Pojemność bagażnika pojazdu wyposażonego w taką kanapę wynosi od 550 do 1550 l.

W kabinie centralny punkt stanowi nowy, swobodnie zawieszony wyświetlacz dotykowy MMI touch o przekątnej 10,1 cala, z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej. Nie ma tu już dotychczas stosowanego regulatora obrotowo-przyciskowego na konsoli tunelu środkowego. Zwolnione miejsce wypełnia teraz schowek. System informacyjno-rozrywkowy MMI, teraz wspierany najnowszą wersją MIB 3, oferuje nawet 10-krotnie większą moc obliczeniową, niż w poprzedniku - MIB2.

Audi Q5 - nowy napęd 40 TDI

Odmłodzone Audi Q5 na początek na rynku europejskim pojawi się w wersji 40 TDI. Jego mocny, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik generuje moc 150 kW (204 KM) i moment obrotowy 400 Nm. Aluminiowa skrzynia korbowa waży ok. 20 kg mniej niż w modelu poprzednim, a wał korbowy jest lżejszy o ok. 2,5 kg.

Do niskiego zużycia paliwa przyczynia się również system mild-hybrid (MHEV). Będący częścią tego systemu alternator – rozrusznik (RSG) zaopatruje w energię elektryczną 12-woltową sieć pokładową, której elementem jest kompaktowy akumulator litowo-jonowy. Podczas hamowania, alternator – rozrusznik RSG rekuperuje moc i magazynuje ją w akumulatorze.

Dzięki systemowi mild-hybrid MHEV, Audi Q5 może żeglować z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości, która spadnie do 22 km/h. Oszczędność w zużyciu wynosi ok. 0,3 l na 100 km. Audi Q5 40 TDI od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h.

Odmłodzone Audi Q5 jest produkowane w meksykańskich zakładach w San José Chiapa. Na światowych rynkach pojawi się jesienią 2020 roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi Q5
Audi Q5
Cena podstawowa już od: 174 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Piłkarze Bayernu dostali nowe Audi. Tym razem elektryczne

Piłkarze Bayernu dostali nowe Audi. Tym razem...

Aktualności 2020-09-24

Nowy Opel Insignia już w sprzedaży - znamy ceny

Nowy Opel Insignia już w sprzedaży - znamy...

Aktualności 2020-09-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Opel Zafira-e. Polska premiera elektrycznego vana
Opel Zafira-e. Polska premiera elektrycznego vana
Opel wprowadza do oferty nową Zafirę-e Life, w pełni elektryczny, flagowy wariant swojego „salonu na kołach”.