mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Audi RS Q3 i Audi RS Q3 Sportback

Audi RS Q3 i Audi RS Q3 Sportback

Audi Sport prezentuje dwa nowe modele z topowej gamy RS. Są to Audi RS Q3 oraz RS Q3 Sportback.

Audi RS Q3 i Audi RS Q3 Sportback

Audi RS Q3 – wygląd zewnętrzny

Audi RS Q3 i Audi RS Q3 Sportback, jak przystało na topowe odmiany, sygnowane oznaczeniem RS, wyglądają niesamowicie drapieżnie i dynamicznie. Idzie za tym napęd i jego osiągi, ale do tego wrócimy za chwilę.

Osłona chłodnicy Singleframe utrzymana jest w tym samym kolorze co jej otoczenie. Z kolei błyszczący, czarny grill osłony o trójwymiarowej strukturze plastra miodu umieszczono głębiej i bezpośrednio wpasowano w zderzak RS z dużymi wlotami powietrza po bokach.

Rzucające się w oczy dolne spojlery w kształcie bumerangów, zaprojektowane zostały specjalnie z myślą o RS Q3. Geny RS widoczne są również w wąskich szczelinach tuż nad osłoną chłodnicy Singleframe.

RS Q3 Sportback ma wysokość 1557 mm i jest o 45 mm niższe niż RS Q3. Jego charakterystyczną cechą jest opadający ku tyłowi, niczym w coupé, dach. Oba sportowe SUV-y stworzone przez Audi Sport mają nadkola poszerzające auto o 10 mm.

Audi RS Q3 – napęd

RS Q3 i RS Q3 Sportback napędzane są mocnym silnikiem o rasowo brzmiących pięciu cylindrach. 400 KM mocy, 480 Nm momentu obrotowego, wyciskane z 2,5 litra pojemności skokowej oraz napęd na cztery koła quattro zwiastują ponadprzeciętne osiągi.

Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie od 1950 do 5850 obr./min. Zarówno RS Q3, jak i RS Q3 Sportback, od 0 do 100 km/h rozpędzają się w zaledwie 4,5 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, opcjonalnie limit podnieść można do 280 km/h.

Zapłon cylindrów następuje w kolejności 1-2-4-5-3. Sekwencja zapłonu oraz nieparzysta liczba cylindrów tworzą rytm, którego efektem jest unikalny dźwięk silnika, przypominający nieco rasowe V10. Podwójny układ wydechowy RS dodatkowo wzmacnia ten charakterystyczny dźwięk.

Moc pięciocylindrowego motoru przekazywana jest przez siedmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów S tronic do stałego napędu na cztery koła quattro, dystrybuującego ją pomiędzy obiema osiami za pośrednictwem wielopłytkowego sprzęgła.

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wpływa z kolei na funkcjonowanie napędu na cztery koła quattro oraz takich podzespołów jak układ kierowniczy, zawieszenie, skrzynia biegów S tronic, charakterystyka silnika oraz jego dźwięk.

W zależności od wersji wyposażenia, system ten posiada pięć lub sześć trybów: comfort, auto, dynamic, efficiency i individual albo alternatywnie do trybu individual dwa nowe tryby RS: RS1 i RS2.

Rozstaw kół osi przedniej wynosi 1590 mm. Przednie zawieszenie opiera się na kolumnach McPhersona z wahaczami dolnymi. Rozstaw kół w tyle to 1583 mm, a zawieszenie tu jest czterowahaczowe. Po raz pierwszy dla kompaktowego SUV-a Audi Sport oferuje 21-calowe felgi w różnych wzorach.

Za standardowymi 20-calowymi kołami lub opcjonalnymi kołami 21-calowymi, pracuje całkowicie nowy, stalowy, sześciotłoczkowy układ hamulcowy RS z wentylowanymi, perforowanymi tarczami o średnicy 375 milimetrów w przodzie i z nieperforowanymi tarczami 310 mm w tyle. Zaciski standardowo polakierowane są na czarno, a opcjonalnie dostępne są w kolorze czerwonym.

Natomiast zaciski zupełnie nowego, opcjonalnego układu hamulcowego RS z ceramicznymi tarczami mogą być na życzenie szare, czerwone lub niebieskie. Z przodu, siła hamowania generowana jest przez zupełnie nową konstrukcję – ceramiczne tarcze o średnicy 380 mm i aluminiowy monoblok zaciskowy. W tyle natomiast zamontowano zaciski pływające i stalowe tarcze o średnicy 310 mm.

Opcjonalnie zarówno RS Q3, jak i RS Q3 Sportback, dostępne są z zawieszeniem RS sport plus z adaptacyjną kontrolą tłumienia.

Dla nowego Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback dostępnych jest osiem kolorów lakieru, w tym dostępne tylko dla modeli RS lakiery zielony Kyalami i szary Nardo. W pakiecie Audi exclusive znaleźć można dodatkowo barwy zindywidualizowane.

Standardowy pakiet stylistyczny „czarny połysk” podkreśla przednie spojlery, listwy wokół otworów okiennych, relingi dachowe (tylko w modelu RS Q3), dyfuzor i nakładki progowe. Klient zamówić może również wszystkie te elementy w kolorze aluminium. W połączeniu z pakietem stylistycznym „czarny połysk”, pierścienie Audi i logo RS są również czarne.

Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback w salonach dealerskich czterech pierścieni pojawią się pod koniec roku 2019.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi Q3
Audi Q3
Cena podstawowa już od: 132 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi Q3 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi Q3 Audi Q3 RS Q3

Podobne wiadomości:

Audi wykorzystuje używane akumulatory litowo-jonowe

Audi wykorzystuje używane akumulatory...

Aktualności 2019-03-11

Nowy silnik Audi. 610 KM z dwóch litrów

Nowy silnik Audi. 610 KM z dwóch litrów

Technika 2019-03-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW walczy ze smogiem
VW walczy ze smogiem
Jego zapowiedź, że do 2050 roku stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla nie jest deklaracją bez pokrycia...