1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Audi S3 Sportback i S3 Limousine – premiera

Audi S3 Sportback i S3 Limousine – premiera

Ponad dwadzieścia lat temu, Audi po raz pierwszy pokazało model S3 i w ten sposób stworzyło nowy segment rynkowy – sportowych kompaktów klasy premium. Dziś czas na nową generację Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine.

Audi S3 Sportback i S3 Limousine – premiera

Nowe modele Audi S3 już na pierwszy rzut oka ukazują swój dynamiczny charakter. Przód pojazdów zdominowany jest przez osłonę chłodnicy Singleframe z dużym grillem, którego oczka mają kształt rombów, i przez imponujące wloty powietrza. Obudowy lusterek zewnętrznych mają barwę matowego aluminium.

Mocna linia ramion nadwozia rozciąga się przez całą długość auta - od reflektorów do świateł tylnych. Powierzchnie poniżej linii ramion są wklęsłe - to nowy element stylistyczny Audi podkreślający kształt nadkoli.

Nowe S3 Sportback i S3 Limousine mogą być na życzenie klienta wyposażone w reflektory matrycowe Matrix LED. Ich cyfrowe światła do jazdy w dzień składają się z matrycy pikselowej zbudowanej z piętnastu segmentów LED, z których dziesięć tworzy dwie pionowe linie. Duży dyfuzor i cztery rury wydechowe w tyle pojazdu podkreślają jego sportowy wygląd.

Mocny napęd

Oba nowe modele S3 wyposażane są w silnik 2.0 TFSI o mocy 310 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Zaawansowane rozwiązanie techniczne – system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS) – zmienia skok zaworów w zależności od stopnia obciążenia jednostki napędowej, przez co komory spalania są lepiej napełniane, a zarządzanie temperaturą pomaga osiągnąć wysoką wydajność.

Audi S3 zarówno w wersji Sportback, jak i w wersji Limousine, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,8 sekundy, a jego prędkość ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. By uzyskać bardziej rasowy dźwięk mocnego, czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika, kierowca może posłużyć się seryjnie montowanym systemem Audi drive select.

Dynamiczne zawieszenie

Po cztery wahacze na każde z kół tylnej osi i progresywny układ kierowniczy sprawiają, że standardowe zawieszenie zapewnia wszystko, co jest potrzebne do przyjemnej jazdy. Dzięki niemu, całe nadwozie jest obniżone o 15 milimetrów.

Na życzenie, Audi oferuje również zawieszenie S sport z regulacją amortyzatorów. W tym przypadku zawory sterują przepływem oleju w amortyzatorach tak, by w ciągu kilku tysięcznych sekundy dostosować swą pracę do życzeń kierowcy i do aktualnej sytuacji na drodze.

Wachlarz możliwości regulacji, od komfortu aż do sportowej dynamiki, jest jeszcze większy niż w przypadku poprzedniego modelu. Nowe elektryczne wspomaganie hamowania zapewnia silne i spontaniczne hamowanie. Wszystkie cztery tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz. Zaciski hamulcowe dostępne są standardowo w kolorze czarnym, a opcjonalnie w kolorze czerwonym. Modele S3 standardowo dostarczane są z 18-calowymi kołami, a felgi 19-calowe dostępne są opcjonalnie.

W porównaniu ze swoimi poprzednikami, nowe modele S3 urosły. Sportback jest teraz o trzy, a Limousine o cztery centymetry dłuższe. Oba są też o trzy centymetry szersze. Zatem wersja pięciodrzwiowa ma teraz 4,34 m długości, a czterodrzwiowa 4,50 m. Pomijając drobne różnice, obie wersje nadwoziowe są identyczne pod względem szerokości (1,82 m), wysokości (1,43 m) i rozstawu osi (2,64 m).

Wnętrze oferuje sporo miejsca, zwłaszcza na szerokość. Bagażnik wariantu S3 Sportback ma – w zależności od ustawień tylnego siedzenia - od 325 do 1145 litrów pojemności, natomiast bagażnik S3 Limousine ma 370 litrów.

Otwarcie zbierania zamówień na nowe modele S3 na rynku polskim i uruchomienie polskiej wersji konfiguratora modelowego nastąpi już w najbliższy czwartek, 13 sierpnia. Pierwsze egzemplarze dotrą do salonów dealerskich na początku października. Rynkowej premierze modeli towarzyszy edycja limitowana „edition one” w specjalnie dobranych kolorach nadwozia: żółtym Python Yellow (Sportback) lub czerwonym Tango Red (Limousine) z czarnymi akcentami, z 19-calowymi felgami i z fotelami sportowymi.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A3
Audi A3
Cena podstawowa już od: 99 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Kia Stinger po face liftingu

Kia Stinger po face liftingu

Aktualności 2020-08-19

Cupra Ateca – nowa wersja sportowego SUV-a

Cupra Ateca – nowa wersja sportowego SUV-a

Aktualności 2020-08-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche 718 otrzymuje 7-biegowy automat PDK
Porsche 718 otrzymuje 7-biegowy automat PDK
Porsche 718 z 6-cylindrowymi silnikami typu bokser o pojemności 4,0 litra można teraz zamawiać również z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Porsche (PDK).