1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Audi S3 Sportback i S3 Limousine – premiera

Audi S3 Sportback i S3 Limousine – premiera

Ponad dwadzieścia lat temu, Audi po raz pierwszy pokazało model S3 i w ten sposób stworzyło nowy segment rynkowy – sportowych kompaktów klasy premium. Dziś czas na nową generację Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine.

Audi S3 Sportback i S3 Limousine – premiera

Nowe modele Audi S3 już na pierwszy rzut oka ukazują swój dynamiczny charakter. Przód pojazdów zdominowany jest przez osłonę chłodnicy Singleframe z dużym grillem, którego oczka mają kształt rombów, i przez imponujące wloty powietrza. Obudowy lusterek zewnętrznych mają barwę matowego aluminium.

Mocna linia ramion nadwozia rozciąga się przez całą długość auta - od reflektorów do świateł tylnych. Powierzchnie poniżej linii ramion są wklęsłe - to nowy element stylistyczny Audi podkreślający kształt nadkoli.

Nowe S3 Sportback i S3 Limousine mogą być na życzenie klienta wyposażone w reflektory matrycowe Matrix LED. Ich cyfrowe światła do jazdy w dzień składają się z matrycy pikselowej zbudowanej z piętnastu segmentów LED, z których dziesięć tworzy dwie pionowe linie. Duży dyfuzor i cztery rury wydechowe w tyle pojazdu podkreślają jego sportowy wygląd.

Mocny napęd

Oba nowe modele S3 wyposażane są w silnik 2.0 TFSI o mocy 310 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Zaawansowane rozwiązanie techniczne – system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS) – zmienia skok zaworów w zależności od stopnia obciążenia jednostki napędowej, przez co komory spalania są lepiej napełniane, a zarządzanie temperaturą pomaga osiągnąć wysoką wydajność.

Audi S3 zarówno w wersji Sportback, jak i w wersji Limousine, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,8 sekundy, a jego prędkość ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. By uzyskać bardziej rasowy dźwięk mocnego, czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika, kierowca może posłużyć się seryjnie montowanym systemem Audi drive select.

Dynamiczne zawieszenie

Po cztery wahacze na każde z kół tylnej osi i progresywny układ kierowniczy sprawiają, że standardowe zawieszenie zapewnia wszystko, co jest potrzebne do przyjemnej jazdy. Dzięki niemu, całe nadwozie jest obniżone o 15 milimetrów.

Na życzenie, Audi oferuje również zawieszenie S sport z regulacją amortyzatorów. W tym przypadku zawory sterują przepływem oleju w amortyzatorach tak, by w ciągu kilku tysięcznych sekundy dostosować swą pracę do życzeń kierowcy i do aktualnej sytuacji na drodze.

Wachlarz możliwości regulacji, od komfortu aż do sportowej dynamiki, jest jeszcze większy niż w przypadku poprzedniego modelu. Nowe elektryczne wspomaganie hamowania zapewnia silne i spontaniczne hamowanie. Wszystkie cztery tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz. Zaciski hamulcowe dostępne są standardowo w kolorze czarnym, a opcjonalnie w kolorze czerwonym. Modele S3 standardowo dostarczane są z 18-calowymi kołami, a felgi 19-calowe dostępne są opcjonalnie.

W porównaniu ze swoimi poprzednikami, nowe modele S3 urosły. Sportback jest teraz o trzy, a Limousine o cztery centymetry dłuższe. Oba są też o trzy centymetry szersze. Zatem wersja pięciodrzwiowa ma teraz 4,34 m długości, a czterodrzwiowa 4,50 m. Pomijając drobne różnice, obie wersje nadwoziowe są identyczne pod względem szerokości (1,82 m), wysokości (1,43 m) i rozstawu osi (2,64 m).

Wnętrze oferuje sporo miejsca, zwłaszcza na szerokość. Bagażnik wariantu S3 Sportback ma – w zależności od ustawień tylnego siedzenia - od 325 do 1145 litrów pojemności, natomiast bagażnik S3 Limousine ma 370 litrów.

Otwarcie zbierania zamówień na nowe modele S3 na rynku polskim i uruchomienie polskiej wersji konfiguratora modelowego nastąpi już w najbliższy czwartek, 13 sierpnia. Pierwsze egzemplarze dotrą do salonów dealerskich na początku października. Rynkowej premierze modeli towarzyszy edycja limitowana „edition one” w specjalnie dobranych kolorach nadwozia: żółtym Python Yellow (Sportback) lub czerwonym Tango Red (Limousine) z czarnymi akcentami, z 19-calowymi felgami i z fotelami sportowymi.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A3
Audi A3
Cena podstawowa już od: 99 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Jak oczyszczane są spaliny nowych samochodów?

Jak oczyszczane są spaliny nowych samochodów?

Aktualności 2020-12-03

Volkswagen Golf R - 320 KM i tryb do driftu

Volkswagen Golf R - 320 KM i tryb do driftu

Aktualności 2020-11-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Elektryczne BMW iX testowane pod biegunem
Elektryczne BMW iX testowane pod biegunem
Nowy flagowy model technologiczny BMW Group przechodzi, za kołem podbiegunowym, intensywny program strojenia systemów napędu i układu jezdnego – silniki elektryczne, napęd na wszystkie koła, technologia ładowania, akumulator wysokonapięciowy i zarządzanie temperaturą przechodzą testy wytrzymałościowe w ekstremalnie niskich temperaturach.