"Sporty motorowe są integralną częścią DNA Audi" - mówi Markus Duesmann. "Formuła 1 stanowi zarówno globalną scenę dla naszej marki, jak i niezwykle wymagające laboratorium rozwojowe. Połączenie wysokich osiągów i rywalizacji jest zawsze motorem innowacji i transferu technologii w naszej branży. Wraz z wprowadzeniem nowych zasad, nadszedł właściwy moment byśmy się zaangażowali. W końcu zarówno Formuła 1, jak i Audi realizują jasne cele związane ze zrównoważonym rozwojem."
Kluczem do wystartowania w najpopularniejszej na świecie serii wyścigowej jest jasny plan, by stać się bardziej zrównoważonym i oszczędnym. Nowe przepisy techniczne, które będą obowiązywać od 2026 roku, skupiają się na większej elektryfikacji i zaawansowanym paliwie ekologicznym. Oprócz istniejącego limitu kosztów dla zespołów, w 2023 roku zostanie wprowadzony limit kosztów dla producentów jednostek napędowych. Ponadto Formuła 1 postawiła sobie ambitny cel, aby do 2030 roku być serią wyścigową neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.
Aktywne kształtowanie transformacji Formuły 1
Oliver Hoffmann, członek zarządu ds. rozwoju technicznego, mówi: "W obliczu wielkich skoków technologicznych, które seria wykonuje w kierunku zrównoważonego rozwoju w 2026 roku, możemy mówić o nowej Formule 1. Formuła 1 ulega transformacji, a Audi chce aktywnie wspierać tę podróż. Ścisłe powiązanie naszego projektu Formuły 1 z działem rozwoju technicznego AUDI AG umożliwi uzyskanie efektu synergii."Od 2026 roku, moc elektryczna zespołów napędowych, składających się z silnika elektrycznego, akumulatora, elektroniki sterującej i silnika spalinowego, gwałtownie wzrośnie w porównaniu z dzisiejszymi układami napędowymi stosowanymi w Formule 1. Silnik elektryczny stanie się wtedy prawie tak samo mocny jak silnik spalinowy, którego moc wynosi około 400 kW (544 KM). Wysokowydajne silniki turbo o pojemności 1,6 litra zasilane są zaawansowanym paliwem ekologicznym, co także jest warunkiem koniecznym do wejścia Audi do serii.
Jednostka napędowa powstanie w Neuburgu
Jednostka napędowa powstanie w najnowocześniejszym centrum kompetencyjnym Audi Sport - Competence Center Motorsport w Neuburgu nad Dunajem, niedaleko siedziby firmy AUDI AG w Ingolstadt. "Przy opracowywaniu i produkcji układu napędowego do Formuły 1, będziemy bazować na cennym doświadczeniu naszych pracowników z branży sportów motorowych, nadal inwestować w nasze centrum motorsportu, a także zatrudniać wysoko wyspecjalizowanych ekspertów" - mówi dyrektor zarządzający Audi Sport Julius Seebach, który zaplanował wejście do Formuły 1 w ramach reorganizacji sportu motorowego przez Audi.W Neuburgu znajdują się już stanowiska do testowania silników F1, jak również do testowania silników elektrycznych i akumulatorów. Obecnie trwają dodatkowe niezbędne przygotowania w zakresie personelu, budynków i infrastruktury technicznej, a wszystko, co niezbędne, ma być gotowe do końca roku. Na potrzeby projektu jednostki napędowej założono niedawno osobną spółkę, będącą w całości własnością Audi Sport. Adam Baker przejmie zarządzanie spółką, a tym samym projektem Formuły 1, jako prezes zarządu. To wykształcony inżynier, który zajmował różne wysokie stanowiska dla producentów i zespołów w branży sportów motorowych. Przed dołączeniem do Audi w 2021 roku, przez trzy lata pracował dla FIA.
Audi ogłosi decyzję, z którym zespołem wystartuje w 2026 roku do końca tego roku.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!