1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. BMW Group przejmuje markę Alpina

BMW Group przejmuje markę Alpina

BMW przejmuje markę Alpina, będącą manufakturą wyjątkowych i bardzo luksusowych wersji seryjnych modeli BMW. Alpina przejdzie pod skrzydła BMW Group od początku 2016 roku.

BMW Group przejmuje markę Alpina
BMW Group nabywa prawa do marki ALPINA, tworząc większą różnorodność motoryzacyjną w swoim segmencie luksusowym. W tej sprawie porozumiały się BMW AG i ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG. Zapewnia to długoterminową przyszłość marki ALPINA i firmy Burkard Bovensiepen GmbH und Co. KG.

Realizacja transakcji jest nadal uzależniona od spełnienia różnych warunków zawieszających, w szczególności od zgody właściwych organów antymonopolowych. Wieloletnia umowa o współpracy, która została ostatnio przedłużona o kolejne pięć lat pod koniec 2020 roku, wygasa w dniu 31.12.2025. Uzgodniono, że warunki finansowe nie zostaną ujawnione. Udziały w firmie nie są nabywane.

Od ponad pół wieku BMW i producent małych serii z Buchloe niedaleko Monachium ściśle i w zaufaniu współpracują na najwyższym poziomie. Teraz na skutek transformacji w przemyśle motoryzacyjnym zaczyna się nowy rozdział.

— Przemysł motoryzacyjny przechodzi obecnie głęboką transformację w kierunku zrównoważonej mobilności. Istniejące modele biznesowe muszą być regularnie kwestionowane. Zakład w Buchloe od ponad pół wieku pokazuje w imponujący sposób, jak z wielką dbałością o szczegóły realizować najwyższej jakości kulturę motoryzacyjną na czterech kołach. Ta pasja do fascynujących samochodów jest również motorem BMW Group. Dlatego rozpoczynamy teraz w naszym długoletnim partnerstwie nowy rozdział. Nabywając prawa do marki, będziemy kształtować długoterminową kontynuację tej tradycyjnej marki z myślą o przyszłości. Bardzo się cieszymy, mogąc powitać markę ALPINA w rodzinie BMW — powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klienta, marki i sprzedaż.

Transformacja w kierunku elektromobilności i wzrost liczby przepisów na całym świecie – dotyczących w szczególności emisji, ochrony oprogramowania oraz wymogów dotyczących systemów wspomagających kierowcę i monitorujących – znacznie zwiększają ryzyko również dla producentów pojazdów produkowanych w małych seriach. Kierownictwo ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG przeciwdziała temu poprzez reorientację strategiczną, która ma na celu długoterminowe zabezpieczenie zakładu w Buchloe.

Andreas Bovensiepen, dyrektor zarządzający ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG, wyjaśnia: — W porę dostrzegliśmy wyzwania w przemyśle motoryzacyjnym i teraz wyznaczamy właściwy kierunek dla ALPINA, a także dla naszej rodzinnej firmy BOVENSIEPEN. Teraz zaczyna się nowy rozdział. Atrakcyjność marki ALPINA i naszej firmy jest oczywiście ogromne. Celowo zdecydowaliśmy się nie sprzedawać marki ALPINA dowolnemu producentowi, ponieważ BMW i ALPINA współpracują z pełnym zaufaniem od dziesięcioleci. Z tego względu strategicznie słuszną decyzją jest to, że marka ALPINA będzie w przyszłości zarządzana właśnie przez BMW Group.

Współpraca będzie kontynuowana – ale w innej formie: do końca 2025 roku firma rodzinna Bovensiepen, wykorzystując swoją wiedzę inżynierską, będzie kontynuować rozwój, produkcję i sprzedaż pojazdów BMW ALPINA w ramach istniejącej współpracy. Służące za podstawę samochody BMW będą przez ALPINA gruntownie modyfikowane. Dotyczy to silnika i skrzyni biegów, układu jezdnego, aerodynamiki i wyposażenia wnętrza. Samochody BMW ALPINA będą prefabrykowane na liniach montażowych BMW, a ich ostateczny montaż będzie odbywał się w zakładzie w Buchloe. Będą tam również produkowane wnętrza zindywidualizowane zgodnie z życzeniami klientów.

Serwis, części zamienne i akcesoria do istniejącego i historycznego asortymentu pojazdów BMW ALPINA będą długoterminowo zagwarantowane w zakładzie w Buchloe. Współpraca w zakresie obsługi posprzedażnej będzie kontynuowana bez zmian. Ponadto w ramach strategicznej współpracy między obiema firmami rozszerzona zostanie prowadzona w Buchloe istniejąca działalność w zakresie usług rozwojowych dla BMW. Wchodzące w skład firmy rodzinnej przedsiębiorstwo winiarskie będzie nadal działać w niezmienionej postaci.

— BMW i ALPINA to idealne połączenie! Marka ALPINA, która dojrzewała przez ponad 50 lat w ścisłej współpracy z BMW, oferuje wszystko, co przyspiesza puls smakoszy motoryzacji na całym świecie. W mistrzowski sposób balansuje pomiędzy sportowym charakterem, luksusem i ekskluzywnością. Dlatego z przyjemnością przejmujemy prawa do marki ALPINA i będziemy ją wykorzystywać w przyszłej ofercie BMW — mówi Jens Thiemer, starszy wiceprezes ds. klientów i marki BMW.

Rok 2021 był najbardziej udanym rokiem w historii firmy ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co KG. Firma rodzinna przejdzie przyszłościową reorientację z pozycji siły, aby dostosować się do wyzwań legislacyjnych i zmian technologicznych w branży. Zapewni to działanie zakładu w Buchloe w dłuższej perspektywie.

— Będziemy kontynuować dzieło życia naszego ojca i inwestować w równie znaną nazwę BOVENSIEPEN. Dzięki naszemu doświadczeniu i wysokim standardom jakości będziemy w przyszłości wprowadzać na rynek kolejne przekonujące oferty mobilne — wyjaśnia dyrektor zarządzający Florian Bovensiepen: — Bez naszych kreatywnych, zdolnych i lojalnych pracowników nie bylibyśmy w stanie odnieść takiego sukcesu jako ALPINA. Wykorzystujemy siłę naszej firmy, naszego zespołu i naszych rodzin, aby dokonać tej reorientacji we właściwym momencie. Jednocześnie zdajemy sobie wraz z BMW Group sprawę z naszej odpowiedzialności społecznej wobec pracowników i dołożymy wszelkich starań, aby złagodzić wszelkie potencjalne skutki tej reorganizacji.

Sprzedaż praw do marki firmie BMW i związane z tym zaprzestanie realizacji obecnego programu produkcji samochodów ALPINA pod koniec 2025 roku będą miały wpływ na istniejące miejsca pracy w zakładzie w Buchloe. W nadchodzących latach BMW będzie wspierać firmę ALPINA w związku z koniecznością dostosowania miejsc pracy w zakładzie w Buchloe. Do końca 2025 roku BMW, w porozumieniu z firmą ALPINA, zaoferuje niektórym pracownikom ALPINA, dla których dalsze zatrudnienie w zakładzie w Buchloe nie będzie możliwe, nowe stanowisko w BMW Group, a także pomoże w zorganizowaniu nowego zatrudnienia u dostawców i partnerów rozwojowych.

ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG jest niemieckim producentem samochodów z siedzibą w Buchloe. Oficjalne założenie firmy datuje się na 1 stycznia 1965 roku. Firma ALPINA zajmowała się tuningiem i działała w motorsporcie BMW od lat 60. ubiegłego wieku, a w 1978 roku została producentem samochodów osobowych opartych na produktach BMW AG. Od 1983 r. firma z siedzibą w Buchloe w powiecie Ostallgäu jest zarejestrowana jako oficjalny producent samochodów w Federalnym Urzędzie Transportu Samochodowego we Flensburgu. Firma zatrudnia około 300 osób. W 2021 r. w Buchloe wyprodukowano około 2000 pojazdów. Oprócz Niemiec i Europy ważnymi rynkami dla marki ALPINA są Japonia, USA i Bliski Wschód. Drugim filarem rodzinnego biznesu jest handel winami ALPINA.
Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW Alpina

Podobne wiadomości:

Pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej salon BMW M i M Motorsport otwarty w Polsce

Pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej salon...

Aktualności 2021-02-02

Nowe BMW serii 2 Coupé

Nowe BMW serii 2 Coupé

Aktualności 2021-07-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!