1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Citroen C-Elysse na tory wyścigowe

Citroen C-Elysse na tory wyścigowe

O tym, że Citroen zamierza przystąpić do rywalizacji w serii wyścigów WTCC, wiadomo już od miesiąca. Dziś wiemy także, jakim modelem ścigać się będzie m.in. Sebastien Loeb. Citroen zaprezentował właśnie pierwsze zdjęcia wyścigowego C-Elysse WTCC.

Citroen C-Elysse na tory wyścigowe
Zwycięstwa w rajdowych mistrzostwach świata (cykl WRC), jakie w ostatnich latach niemal hurtowo zdobywał dla Citroena Sebastien Loeb, trochę chyba znudziły już samego mistrza kierownicy jak i władze francuskiego koncernu. Stąd też pomysł, żeby sprawdzić się w nieco innej dyscyplinie - w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC).

Zaprezentowany właśnie Citroen C-Elysee WTCC jest pierwszym samochodem zbudowanym według przepisów nowego regulaminu tej serii wyścigowej, przygotowywanego przez FIA na przyszły sezon.

Wybór modelu C-Elysse, jako baza do stworzenia auta na tor, może dziwić, jednak tylko początkowo. Jeśli przyjrzeć się kalendarzowi cyklu WTCC, to znajdziemy tam rundy rozgrywane w krajach Ameryki Łacińskiej, Maroko, Chinach czy Rosji. A są to kraje, które mają być głównymi rynkami zbytu dla francuskiego sedana segmentu C.

Wersja wyczynowa Citroena C-Elysse została osadzona nisko i szeroko na 18-calowych kołach. w stosunku do wersji cywilnej przednia część auta wygląda dużo bardziej agresywnie, z dolnym spojlerem, dużym grillem, na którym dominuje logo Citroena. Sportowego charakteru dodają autu również mocno poszerzone błotniki przednie i tylne oraz potężny spojler na klapie bagażnika, którego zadaniem jest dociskanie tylnej osi do nawierzchni przy dużych prędkościach.

Pod maską Citroena C-Elysee WTCC znajduje się benzynowy silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem mieszanki, podobny jak w rajdowym DS3 WRC. Korzystając z większego dozwolonego ciśnienia doładowania, w wersji WTCC osiąga on moc 380 KM, którą sześciobiegowa skrzynia sekwencyjna przekazuje na przednią oś. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 400 Nm i jest dostępny przy 4500 obr/min.


Obecnie Citroen C-Elysse WTCC przechodzi szereg testów badawczo-rozwojowych. Szerokiej publiczności po raz pierwszy zostanie zaprezentowany na wrześniowych targach we Frankfurcie, a już w przyszłym roku powinien wyjechać na tor. Zobaczymy, czy seria WTCC zostanie zdominowana przez Citroena i Loeba, jak miało to miejsce przez kilka ostatnich lat na trasach rajdów samochodowych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Citroen C-Elysee
Citroen C-Elysee
Cena podstawowa już od: 60 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Loeb będzie się ścigał w serii WTCC za...

auto motor i sport 0000-00-00

Citroen właśnie potwierdził domysły - Sebastien Loeb w sezonie 2014 będzie ścigał się w serii wyścigów WTCC.

Kia Stinger po face liftingu

Kia Stinger po face liftingu

Aktualności 2020-08-19

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia z miękką hybrydą 1.0 TSI e-TEC
Skoda Octavia z miękką hybrydą 1.0 TSI e-TEC
Skoda Octavia czwartej generacji została właśnie wzbogacona o wersję e-TEC, bazującą na technologii miękkiej hybrydy.