Akumulator koncertowy będzie wykorzystywać ponad 40 nadających się do recyklingu akumulatorów samochodowych, aby zapewnić niezbędne zasilanie podczas występów na żywo, dzięki czemu seria koncertów będzie bardziej zrównoważona i będzie jedną z najbardziej ekologicznych tras w historii muzyki.
Technologia magazynowania energii podczas występów na żywo jest zapewniona przez częściowo poddane recyklingowi akumulatory BMW i3. Akumulator koncertowy zapewni niezbędną niskoemisyjną energię elektryczną i zastąpi zwykłe generatory na olej napędowy i benzynę, co z kolei znacznie zmniejszy ślad węglowy wszystkich występów zespołu na żywo.
Ładowanie będzie się odbywać za pomocą szeregu źródeł energii odnawialnej, w tym paneli słonecznych, kinetycznej podłogi stadionu, rowerów elektrycznych i generatorów zasilanych uwodornionym olejem roślinnym. Kinetyczna podłoga stadionu i rowery elektryczne wykorzystają zbiorową energię fanów.
Zastosowane akumulatory samochodowe są pierwszymi na świecie, które nadają się do wtórnego wykorzystania. Technologia ta jest istotną częścią wizji BMW Group dotyczącej zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym.
— Jesteśmy dumni, że współpracujemy z BMW nad stworzeniem pierwszego na świecie akumulatora koncertowego, który pozwoli nam zasilać nasze koncerty niemal w całości czystą, odnawialną energią — mówi Chris Martin z Coldplay. — Wspólna świadomość zrównoważonego rozwoju doprowadziła w ostatnich latach do intensywnego, kreatywnego procesu współtworzenia przez BMW i Coldplay — podkreśla Jens Thiemer, starszy wiceprezes ds. klientów i marki BMW. — Ścieżka dźwiękowa „Higher Power” do rynkowej premiery naszych całkowicie elektrycznych modeli BMW iX i BMW i4 oraz występ Coldplay w wirtualnym świecie BMW JOYTOPIA podczas IAA Mobility były pierwszymi ważnymi punktami naszej udanej współpracy. Wykorzystując wtórnie akumulatory z samochodów BMW i3, przyczyniamy się do tego, że światowa trasa koncertowa zespołu Coldplay będzie jeszcze bardziej zrównoważona.
Wspólne sukcesy: „Higher Power” i JOYTOPIA
Wieloletnia współpraca BMW i Coldplay sięga 2014 roku. Wtedy to zespół w składzie: Chris Martin, Jonny Buckland, Will Champion i Guy Berryman zagrał przed 1500 entuzjastycznymi fanami na zakończenie trasy „Ghost Stories Tour” w BMW Welt w Monachium. Te pierwsze kontakty i wspólna świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju doprowadziły w końcu do współpracy między BMW i Coldplay.Kampania dla pojazdów elektrycznych BMW iX i BMW i4 w czerwcu 2021 roku była pierwszym dużym sukcesem tej współpracy między marką a zespołem. BMW i Coldplay wspólnie opracowali kampanię w unikalnym procesie współtworzenia. Ścieżka dźwiękowa „Higher Power” stała się wielkim przebojem, a słowa „This joy is electric” doskonałym komunikatem marki dla dwóch nowych modeli BMW klasy premium.
Zrównoważona światowa trasa koncertowa
Na targach IAA Mobility w Monachium we wrześniu 2021 r., które odbyły się pod hasłem „RE:IMAGINE TODAY” i były całkowicie zgodne z wizją BMW Group dotyczącą zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym, współpraca ta przyniosła kolejny duży sukces. W nowo powstałym metawersum BMW JOYTOPIA zaprezentowano całkowicie wirtualny występ zespołu Coldplay. Występ czterech muzyków był dostępny online przez 24 godziny i obejrzało go ponad 150 tysięcy osób na całym świecie. Dla świata cyfrowego JOYTOPIA była krokiem milowym w marketingu i komunikacji korporacyjnej.Udana współpraca między BMW a Coldplay będzie się teraz dalej rozwijać i podczas przyszłorocznej światowej trasy koncertowej osiągnie nowy punkt kulminacyjny. Jako partner i dostawca akumulatorów samochodowych nadających się do recyklingu BMW będzie wspierać brytyjski zespół nie tylko w jego dążeniu do jeszcze bardziej zrównoważonego rozwoju. Współpraca ta jest przełomowa i może stać się wzorem dla całej branży imprez na żywo.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!