Dacia Sandero i Logan - nadwozie
Stylistyka nadwozia nowego Sandero, Sandero Stepway i Logana jest zupełnie nowa. Ogólne proporcje nadwozia nie zmieniły się, bo są kluczowe dla sukcesu tego modelu ‒ ma stosunkowo niewielkie rozmiary zewnętrzne i więcej miejsca w środku, dzięki czemu jest bardziej uniwersalny.
Linia nadwozia jest bardziej płynna dzięki pochyleniu przedniej szyby, obniżonemu o 1 cm dachowi z linią lekko uciekającą do tyłu i antenie umieszczonej na jego krańcu. Prześwit pozostał taki sam, ale dzięki większemu rozstawowi kół, które idealnie wypełniają całe nadkola, Nowe Sandero wydaje się niższe i bardziej stabilne.
Sandero Stepway ma typowe cechy crossovera: większy prześwit (174 mm), relingi dachowe z logo modelu, szerokie nakładki na nadkola i wzmocnienia w dolnej części drzwi. Do tego dochodzą chromowane logo Stepway pod osłoną chłodnicy i wyraziste listwy nad światłami przeciwmgłowymi. Przedni i tylny zderzak mają osłonę w kolorze metalu.
Dacia to również przydatne innowacje i wszystko, co niezbędne. Takie są właśnie relingi dachowe nowego Sandero Stepway, które można zmienić w bagażnik dachowy. To pomysłowe i proste w obsłudze wyposażenie jest oferowane w standardzie.
Również nowy Logan ma całkowicie nową stylistykę nadwozia. Samochód zyskał bardziej płynną linię, dzięki zwiększeniu łącznej długości nadwozia o 3,6 cm, wydłużeniu rozstawu osi i skróceniu tylnego zwisu. Sylwetka samochodu z mocniej pochyloną przednią szybą i obniżonym o 1 cm dachem jest teraz bardziej smukła.
Uciekająca linia dachu i nieco mniejsze szyby boczne zapewniają bardziej dynamiczny wygląd nadwozia. Koła wypełniające całe nadkola i bardziej atrakcyjny design niektórych elementów, jak np. klamek drzwi, są takie same jak w nowym Sandero i Sandero Stepway.
Z przodu i z tyłu w nowych modelach pojawia się nowy układ świateł w kształcie litery Y, który będzie od teraz wyróżnikiem samochodów Dacii. Zarówno z przodu, jak i z tyłu światła są połączone poziomą linią, której przedłużenie tworzą diody LED, co optycznie poszerza nadwozie. Reflektory LED z funkcją automatycznego włączania świateł w standardzie we wszystkich poziomach wyposażenia zapewniają lepszą widoczność w nocy.
Dacia Sandero i Logan - wnętrze
Nowa deska rozdzielcza ma zdecydowanie bardziej ergonomiczny kształt i jest pokryta nowymi materiałami wykończeniowymi. Te same materiały zostały wykorzystane na panelach drzwi i tapicerce siedzeń. Również miejsce kierowcy jest bardziej ergonomiczne dzięki nowym siedzeniom z wieloma możliwościami regulacji, a także możliwości regulacji ustawienia kierownicy.
Dacia proponuje również nowy system Media Control do obsługi radia, telefonu i nawigacji bezpośrednio ze smartfona, który można umieścić w specjalnym uchwycie w górnej części tablicy rozdzielczej. To jeszcze jedno pomysłowe rozwiązanie Dacii. Ofertę uzupełniają systemy Media Display i Media Nav wyposażone w specjalny ekran na środkowej konsoli.
Dacia Sandero i Logan - silniki
Gama silników dla rynku europejskiego, począwszy od 1 stycznia 2021 roku, obejmie wersje:
- SCe 65 (niedostępny w Sandero Stepway) – podstawowy 1-litrowy, wolnossący silnik trzycylindrowy, sparowany z 5-biegową manualną skrzynią biegów
- TCe 90 – turbodoładowany, 0,9-litrowy, trzycylindrowy silnik z 6-biegowym manualem lub skrzynią CVT
- TCe 100 ECO-G – turbodoładowany silnik dwupaliwowy (benzyna i LPG) o pojemności 0,9 litra, z sześciobiegową skrzynią manualną
Ciekawostką jest, że w przypadku silnika ECO-G, przystosowanego do spalania LPG, połączenie 50-litrowego zbiornika na benzynę i 50-litrowego zbiornika LPG (napełnienie do 40 litrów) pozwala pokonać nawet 1300 km między tankowaniem.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!