Mały samochód pozwoli „wcisnąć" się w lukę na parkingu, a od czasu do czasu przewieźć dwie osoby na tylnej kanapie. Wyposażenie standardowe w takim samochodzie nie musi być bogate, ale ważne jest żeby była tam klimatyzacja (manualna) oraz radioodtwarzacz. Często w tym segmencie jest to opcja, za która trzeba dopłacić.
Oto nasze propozycje:

5. Fiat Panda
Fiata Panda nie jest częstym widokiem na naszych drogach, tak jak było w przypadku poprzednika, który produkowany był w tyskiej fabryce Fiata. Nowa Panda ma teoretycznie najniższą cenę spośród całej prezentowanej piątki - 32 200 złotych. Szkopuł jednak w tym, że jest to "golas", który posiada m.in. czarne zderzaki i jest pozbawiony radia. W takiej wersji nie ma możliwości dokupienia klimatyzacji, nawet manualnej. Dlatego porównywalną wersją z pozostałymi wydaje się być Fiat Panda Easy w cenie 37 200 złotych. Tu jednak klimatyzację dostaniemy, ale za dopłatą lub w pakcie. Obie opcje to dodatkowy koszt ponad 5 tys złotych. Dopiero wersja Panda Easy z pakietem Klima-Radio w cenie 39 700 złotych daje wersję, którą możemy równać z pozostałymi samochodami. Zaznaczamy, że są to ceny promocyjne. I to sprawia, że Fiata Panda trafia dopiero na miejsce 5.

4. Hyundai i10
Koreański samochód traci do podium, głównie przez cenę. W podstawowej wersji auto kosztuje od 37 800 złotych. Jednak jeśli chcemy posiadać klimatyzację i radio, to musimy zdecydować się na zakup dodatkowego pakietu za 4500 złotych. Plusem Hyundai i10 jest fakt, że w ofercie dostępna jest wersja z fabryczną instalacją LPG. Jej cena startuje od 42 800 zł. Hyundai i10 przyciąga prostotą i nie najgorszą jakością wnętrza, a i stylistyka małego auta z Korei cieszy oko. "i10" od Hyundai'a doceniamy za ilość miejsca w kabinie.

3. Toyota Aygo
Japoński przedstawiciel segmentu A wywalczył w naszym zestawieniu najniższe miejsce na podium. Toyota Aygo pod względem atrakcyjnej ceny podstawowej plasuje się tuż za Renault Twingo. Podstawową wersję Aygo z 69-konnym, litrowym silnikiem dostaniemy za min. 36 400 złotych. Podobnie jak w przypadku i10, tak i w Aygo w klimatyzację i radio możemy wyposażyć auto poprzez dodatkowy pakiet Comfort. Jego cena jest niższa w stosunku do podobnego pakietu w Hyundai'u o 600 zł (3 900 zł). Miejskie auto z Japonii oferuje szeroki wachlarz personalizacji. Możemy za dopłatą dopasować elementy nadwozia i wnętrza zgodnie z własnymi upodobaniami. Ciężko będzie na drodze spotkać drugie takie Aygo. Niestety Toyota Aygo okazała się gorsza w naszym porównaniu z Renault Twingo stąd przyznajemy jej najniższe miejsce na podium.

2. Renault Twingo
Drugie miejsce przyznajemy Renault Twingo. Ten samochód po naszym teście obdarzyliśmy sporą sympatią. Ciekawą stylistykę i ze smakiem zaprojektowane wnętrze docenią zwłaszcza kobiety. Z kolei mężczyzn zachwycą właściwości jezdne i zwrotność małego Renault. Samochód posiada silnik umieszczony z tyłu i napęd kierowany na oś tylną – to ewenement w segmencie A. Do tego Twingo jest zwinne dzięki 70-konnemu silnikowi. Auto charakteryzuje najlepsza cena (35 900 zł) wersji podstawowej (Life z silnikiem wolnossącym SCe 70) w stosunku do pozostałych samochodów. Klimatyzację i radio dostajemy w pakiecie za cenę promocyjną 1000 zł.

1. Skoda Citigo
Czeskie auto miejskie naszym zdaniem to propozycja najbardziej godna polecenia. Klimatyzację dostajemy w standardzie (Pakiet Ambition Plus) podobnie jak i radioodtwarzacz. Dzięki czemu cena podstawowej wersji pięciodrzwiowej nie wydaje się wygórowana – 37 070 złotych. Citigo ma proste i ergonomiczne wnętrze oraz czytelne wskaźniki. Sceptyczni powiedzą, że w środku wieje nudą, ale samochód ma nam służyć do jazdy w mieście, jako drugie auto w rodzinie. Do tego jakość wykonania nie należy do najgorszych. W pierwszym rzędzie foteli znajdziemy wystarczającą ilość miejsca, jak na miejski samochód. Dużym atutem jest oszczędny silnik (1,0 MPI 60 KM), który potrzebuje ok. 6,5 l/100 km w mieście. Skoda oferuje Citigo z fabryczną instalacją LPG (dopłata 3 700), co ma również wpływ na naszą ocenę.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +