1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Energia elektryczna jako opłata za parkowanie

Energia elektryczna jako opłata za parkowanie

Nissan daje klientom jeszcze jeden powód, aby pokochali swoje samochody elektryczne: możliwość płacenia za parkowanie prądem. Na razie jeszcze - niestety - nie u nas.

Energia elektryczna jako opłata za parkowanie
Po raz pierwszy na świecie kierowcy pojazdów elektrycznych będą mogli oddać energię z akumulatora swojego samochodu, aby zapłacić za parkowanie podczas zwiedzania przestrzeni wystawowej Pawilonu Nissana w Jokohamie. Miejsce to zostało otwarte dla publiczności 1 sierpnia.

System płatności to tylko jedna z wielu innowacji. Odwiedzający mogą zjeść posiłek w kawiarni Nissan Chaya Cafe, zasilanej energią elektryczną i słoneczną przez samochody elektryczne, Nissany LEAF. Mogą również cieszyć się wirtualnymi doświadczeniami, które pozwolą im poczuć dreszczyk emocji związany z wyścigami ulicznymi elektrycznej Formuły E lub wybrać się na przejażdżkę zupełnie nowym elektrycznym crossoverem, Nissanem Ariya.

Bezemisyjny pawilon o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych jest wyposażony w panele słoneczne i zasilany odnawialną energią wodną.

- Pawilon jest miejscem, w którym klienci mogą zobaczyć, poczuć i zainspirować się naszą wizją społeczeństwa i mobilności w najbliższej przyszłości – powiedział prezes Nissana, Makoto Uchida. - W miarę, jak świat będzie przechodził na elektryczną mobilność, pojazdy elektryczne będą integrować się ze społeczeństwem w sposób dalece wykraczający poza transport.

Nissan Energy

W 2010 r. Nissan wprowadził na rynek pierwszy na świecie samochód elektryczny na masową skalę, bezemisyjnego Nissana LEAF. Od tego czasu firma współpracuje z rządami i firmami na całym świecie w celu zwiększenia wykorzystania pojazdów elektrycznych. Technologie Nissan Energy Share i Nissan Energy Storage pozwalają na magazynowanie, udostępnianie i zmianę przeznaczenia energii elektrycznej z akumulatorów samochodowych, między innymi poprzez zasilanie domów lub firm. Przykładem może być niezależna od sieci energetycznej kawiarnia w pawilonie Nissana.

W Japonii firma Nissan zawarła również umowy z lokalnymi samorządami na korzystanie z samochodów LEAF jako mobilnych akumulatorów, które mogą dostarczać energię podczas klęsk żywiołowych. Z kolei w ramach innego partnerstwa firma ponownie wykorzystuje zużyte akumulatory samochodów elektrycznych do zasilania latarni ulicznych.

W ramach planu transformacji Nissan NEXT, firma planuje rozszerzyć swoją globalną ofertę pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych, w tym e-POWER. Nissan zamierza rocznie sprzedawać ponad milion pojazdów zelektryfikowanych do końca roku podatkowego 2023.

Podobne wiadomości:

Hyundai Kona z zasięgiem 1026 km

Hyundai Kona z zasięgiem 1026 km

Aktualności 2020-08-20

Opel Zafira-e. Polska premiera elektrycznego vana

Opel Zafira-e. Polska premiera elektrycznego...

Aktualności 2020-09-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Hyundai Kona z zasięgiem 1026 km
Hyundai Kona z zasięgiem 1026 km
Hyundai Kona pokonał dystans ponad 1000 km na jednym ładowaniu, osiągając rekordowy wynik w swojej klasie.