W ostatniej w tym roku grupie przetestowanych modeli przez organizację Euro NCAP znalazło się w sumie 14 modeli, w tym dwa chińskie. O ile jednak Geely Emgrand EC7 to auto typowo chińskiej marki, to już MG6 ma przecież rodowód brytyjski, choć od kilku lat będący w rękach Chińczyków.
Uzyskane przez oba te modele czterogwiazdkowe wyniki nie są oczywiście szczytem marzeń dla współczesnych producentów samochodów, ale jeśli przypomnimy sobie zerową liczbę gwiazdek, jakie uzyskały kilka lat temu Landwind czy Brilliance BS4, to postęp jest więcej niż duży.
- Wyniki te są kamieniem milowym dla chińskiego przemysłu motoryzacyjnego. Są również wyraźnym sygnałem, że chińscy producenci samochodów, nauczeni wcześniejszymi doświadczeniami, coraz więcej inwestują w poprawę bezpieczeństwa swoich modeli. Nawet w obliczu nadchodzącego wzrostu standardów bezpieczeństwa, uzyskanie przez chińskie auto wyniku pięciogwiazdkowego może nastąpić już wkrótce - podsumował wyniki Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP.
Cztery gwiazdki uzyskały jednak nie tylko chińskie modele. Z pewnością pewnym zaskoczeniem jest taki wynik Renault Fluence ZE, francuska marka jak wiadomo stawia bardzo dużo na kwestie bezpieczeństwa. W przypadku elektrycznej wersji modelu Fluence słabiej wypadła ochrona pieszych oraz kierowcy i przedniego pasażera. Poziom bezpieczeństwa jest porównywalny jak w Mitsubishi i-MiEV, jednak w segmencie modeli z elektrycznym napędem lepiej wypadły Nissan Leaf oraz Opel Ampera.
Również tylko cztery gwiazdki zdobył Jeep Grand Cherokee. Powodem słaba ochrona dzieci oraz możliwe pęknięcie zaczepów pasów bezpieczeństwa, które mogą skutkować uderzeniem głową o kierownicę, mimo działających poprawnie poduszek powietrznych. Maksymalną liczbą gwiazdek nie będzie też mógł się chwalić Fiat Panda, a to z powodu braku systemu ESP w standardowym wyposażeniu we wszystkich oferowanych wersjach. Ostatnim modelem z czterogwiazdkowym rezultatem był Jaguar XF, który w wersji po faceliftingu nie zdołał poprawić swojego wyniku sprzed dwóch lat.
Najlepszą poziom ochrony dorosłych pasażerów zapewniają Mercedes klasa B, Chevrolet Malibu oraz Kia Rio. Z kolei Subaru XV oraz Volkswagen Beetle nie tylko uzyskały najlepszy wynik spośród ostatnio przetestowanych modeli w kategorii ochrony dzieci, ale ten wynik był najlepszym w dotychczasowej historii testów zderzeniowych Euro NCAP.
modele | wynik | dorośli | dzieci | piesi | systemy bezpieczeństwa |
Chevrolet Malibu | * * * * * | 94% | 83% | 57% | 71% |
Chevrolet Volt | * * * * * | 85% | 78% | 41% | 86% |
Fiat Panda | * * * * | 82% | 63% | 49% | 43% |
Geely Emgrand EC7 | * * * * | 75% | 80% | 42% | 86% |
Jaguar XF | * * * * | 79% | 73% | 62% | 71% |
Jeep Grand Cherokee | * * * * | 81% | 69% | 45% | 71% |
Kia Rio | * * * * * | 92% | 84% | 46% | 86% |
Mercedes klasa B | * * * * * | 97% | 81% | 56% | 86% |
Mercedes klasa C Coupe | * * * * * | 90% | 79% | 57% | 86% |
MG6 | * * * * | 73% | 71% | 42% | 71% |
Range Rover Evoque | * * * * * | 86% | 75% | 41% | 86% |
Renault Fluence ZE | * * * * | 72% | 83% | 37% | 84% |
* * * * * | 89% | 80% | 46% | 86% | |
Skoda Citigo | * * * * * | 89% | 80% | 46% | 86% |
Subaru XV | * * * * * | 86% | 90% | 64% | 86% |
Volkswagen Beetle | * * * * * | 92% | 90% | 53% | 86% |
Volkswagen up! | * * * * * | 89% | 80% | 46% | 86% |

Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +