mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Euro NCAP rozbija pięć nowości

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Organizacja Euro NCAP rozbiła ostatnio pięć samochodów z różnych segmentów. Na teście zderzeniowym zameldowały się takie modele jak Audi Q2, Ford Edge, Hyundai ioniq, Suzuki Ignis i Ssangyong Tivoli.

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Najważniejszym badaniem podczas testu zderzeniowego przeprowadzanego przez Euro NCAP jest symulacja zderzenia czołowego. Odbywa się przy prędkości 64 km/h, co jest odpowiednikiem uderzenia dwóch aut jadących z prędkością 55 km/h przy przesunięciu wynoszącym 40 proc. Oznacza to, że samochód nie uderza w przeszkodę idealnie przodem.
Następną próbą jest zderzenie boczne z innym samochodem. W bok testowanego auta uderza ruchoma, deformowalna platforma z prędkością 50 km/h. Innym testem jest uderzenie w przesuwany słup z prędkością 29 km/h, gdzie wąski, metalowy pal wbija się w samochód.

Od jakiegoś czasu Euro NCAP sprawdza też ochronę pieszych biorących udział w kolizji z pojazdem. Samochód jadący z prędkością 40 km/h uderza w manekina, a następnie są mierzone obrażenia. Auta wyposażone w system unoszenia maski w momencie wykrycia kolizji z pieszym jest przeprowadzane dodatkowe badanie z użyciem głowy manekina.

Oto wyniki najnowszego testu zderzeniowego Euro NCAP:


Audi Q2
Pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 70 proc. Ford Edge


Ford Edge

Pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 76 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 89 proc.


Hyundai Ioniq
Pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 70 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 82 proc.



Ssangyong Tivoli

Trzy gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 74 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 62 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 55 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 25 proc.

Ssangyong Tivoli z pakietem bezpieczeństwa
Cztery gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 62 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 43 proc.


Suzuki Ignis

Trzy gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 25 proc.

Suzuki Ignis z pakietem bezpieczeństwa
Pięć gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 77 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 60 proc.

Tematy w artykule: Euro NCAP testy zderzeniowe

Podobne wiadomości:

Fatalny wynik Forda Mustanga w testach Euro...

auto motor i sport 2017-01-25

Organizacja zajmująca się testami zderzeniowymi Euro NCAP podała wynik prób Forda Mustanga. Amerykański producent nie ma powodów do zadowolenia. Wynik jest bardzo słaby.

Fatalny wynik Forda Mustanga w testach Euro...

auto motor i sport 2017-01-25

Organizacja zajmująca się testami zderzeniowymi Euro NCAP podała wynik prób Forda Mustanga. Amerykański producent nie ma powodów do zadowolenia. Wynik jest bardzo słaby.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
Równo 15 lat temu Volkswagen zaprezentował pierwszą wielkoseryjną dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.