1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Fiat 500e. Premiera elektrycznego „malucha”

Fiat 500e. Premiera elektrycznego „malucha”

Nowa generacja elektrycznego Fiata 500e ujrzała światło dzienne z odświeżoną stylistyką i ulepszonym napędem.

Fiat 500e. Premiera elektrycznego „malucha”

Fiat 500e – silnik i napęd

Silnik Fiata 500e generuje moc 87 kW (około 118 KM), zapewniając maksymalną prędkość 150 km/h i przyspieszenie od 0-100 km/h w czasie 9,0 sekund, a na sprint od 0 do 50 km/h potrzeba 3,1 sekundy.
Zasięg i czas ładowania to dwa kluczowe dla klientów elementy. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 42 kWh zapewniają nowemu Fiatowi 500e zasięg do 320 km według cyklu WLTP.

Aby zoptymalizować czas ładowania, nowy Fiat 500e jest wyposażony w szybką ładowarkę o mocy 85 kW, która pozwala naładować akumulator w bardzo krótkim czasie. Przykładowo, potrzeba zaledwie pięć minut, aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na pokonanie 50 km, czyli więcej niż to potrzebne do przeciętnego codziennego użytkowania samochodu.

Dzięki szybkiej ładowarce można również naładować akumulator do 80 proc. w zaledwie 35 minut. Gniazdo Combo 2 umieszczone z tyłu po prawej stronie samochodu zasila szybką ładowarkę, umożliwiając ładowanie zarówno prądem zmiennym, jak i stałym.

Dostępne są również rozwiązania do ładowania w domu. Premierowa wersja nowej 500e zawiera Easy Wallbox, domowy system ładowania, który można podłączyć do normalnego gniazdka domowego. System ten został opracowany przez firmę ENGIE EPS specjalnie dla FCA i będzie sprzedawany przez Mopar w Europie wraz z wprowadzeniem nowego modelu na rynek.

Jest to proste rozwiązanie typu „plug&charge”, którym można łatwo zarządzać przez Bluetooth. Nie wymaga ono konfiguracji przez specjalistyczny personel, a ładowanie rozpoczyna się automatycznie po podłączeniu z pojazdem, korzystając z mocy ładowania do 3 kW.

Easy Wallbox, jest przystosowany do zwiększenia mocy do 7,4 kW, zapewniając pełne ładowanie w domu w nieco ponad 6 godz. Model jest również wyposażony w kabel ładujący Mode-3 do ładowania prądem zmiennym na publicznych stacjach ładowania.

Fiat 500e – tryby jazdy

Nowy Fiat 500e oferuje trzy tryby jazdy: Normal, Range i Sherpa, które można wybrać w zależności od stylu jazdy.

Tryb Sherpa optymalizuje dostępne zasoby, aby zapewnić bezpieczne dotarcie do celu. Tryb jazdy Sherpa steruje kilkoma elementami w celu maksymalnego zmniejszenia zużycia energii, właśnie po to, aby wygodnie dotrzeć do celu ustawionego w systemie nawigacyjnym lub do najbliższej stacji ładowania.

Ten tryb jazdy dostosowuje różne parametry: maksymalną prędkość, która zostaje ograniczona do 80 km/h, reakcję pedału gazu w celu zmniejszenia zużycia energii oraz wyłączenia klimatyzacji i podgrzewanych foteli (kierowca może oczywiście włączyć je dowolnym momencie).

Tryb Normal jest najbardziej zbliżony do prowadzenia samochodu z silnikiem spalinowym, natomiast tryb Range włącza funkcję „one-pedal-drive”. Wybierając ten tryb jazdy, można praktycznie korzystać z samego pedału przyspieszenia. Zwolnienie pedału powoduje znacznie szybszą redukcję prędkości niż w przypadku normalnego silnika spalinowego, prawie tak, jak przy naciskaniu pedału hamulca.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Fiat 500
Fiat 500
Cena podstawowa już od: 47 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Opel Kadett to początek historii elektrycznych Opli

Opel Kadett to początek historii...

Aktualności 2020-04-02

Volkswagen T2 Elektro-Transporter w Essen

Volkswagen T2 Elektro-Transporter w Essen

Technika 2020-02-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW zdecydowanie stawia na elektromobilność
VW zdecydowanie stawia na elektromobilność
Przy salonach Grupy VW powstaną ogólnodostępne stacje ładowania zarówno z szybkimi złączami DC 50 kW, jak i AC 22 kW ? łącznie ponad 350 punktów, a wszystkie ładowarki będą zasilane energią ze źródeł odnawialnych.