1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Ford Fiesta po face liftingu

Ford Fiesta po face liftingu

Ford Fiesta pojawił się w nowej, odświeżonej wersji. Jednocześnie debiutuje sportowa Fiesta ST. Oto, co się zmieniło.

Ford Fiesta po face liftingu

Ford Fiesta - świeży design

Nowa Fiesta korzysta ze sprawdzonej architektury B-car Forda, zastosowanej również w kompaktowym SUV-ie Puma. Dzięki temu model oferuje gamę praktycznych i dopracowanych wersji nadwozia trzy- i pięciodrzwiowego. Nowa stylistyka nadwozia, zaproponowana dla całej gamy wersji, rzuca się w oczy między innymi w kształcie maski silnika, która wyżej łączy się z frontem nadwozia, zwraca również uwagę większa górna osłona chłodnicy. Emblemat “blue oval” Forda jest teraz umieszczony w grillu, nie na krawędzi maski, co poprawia prezencję na drodze.

Dostępne w standardzie nowe światła przednie, wykorzystujące technologię LED, dodają liniom wyrazistości i budują nowoczesny język stylistyczny, podkreślający smukłość i poziomą wizję wzorniczą. Tylne światła standardowe zyskały nowe, czarne obramowania, dodające im elegancji, natomiast opcjonalne tylne światła LED mają ramki w kolorze Premium Black.

Wersje Trend i Titanium charakteryzują się szerokimi górnymi osłonami chłodnicy z wyraźnymi poziomymi listwami i chromowanymi, błyszczącymi ramkami oraz odróżniającymi je bocznymi otworami wentylacyjnymi. W wersji Titanium listwy poziome górnej osłony chłodnicy są wykończone chromem tłoczonym na gorąco, które uzupełniają chromowane ramki okien.

ST-Line, inspirowana stylem Ford Performance, prezentuje bardziej sportowy charakter i jest rozpoznawalna dzięki nowej górnej osłonie chłodnicy z głębszą kratownicą i błyszczącym czarnym wykończeniem o strukturze plastra miodu. Szerokie boczne otwory wentylacyjne są wykończone w kolorze nadwozia, a większa dolna krata wlotu powietrza do chłodnicy dodaje tej wersji autentyzmu. Odważną stylistykę nadwozia uzupełnia siedem nowych wzorów felg aluminiowych, ponadto dostępne są dwa nowe lakiery – Boundless Blue i Beautiful Berry.

Ford Fiesta – układy napędowe

Nowa Fiestakorzysta z szerokiej gamy oszczędnych, dynamicznych układów napędowych EcoBoost Hybrid, wykorzystujących technologię miękkiej hybrydy z 48 woltową instalacją elektryczną oraz silników benzynowych serii EcoBoost. Modele EcoBoost Hybrid wyposażone są w zintegrowany rozrusznik/generator z napędem pasowym (BISG), zastępujący standardowy alternator, który umożliwia odzyskiwanie i gromadzenie energii, zwykle traconej podczas hamowania i jazdy wybiegiem, którą następnie można wykorzystywać do ładowania 48 woltowego akumulatora litowo-jonowego, chłodzonego powietrzem.

BISG działa również jako silnik elektryczny, współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu. BISG jest w stanie ponownie uruchomić silnik w około 350 milisekund, umożliwiając systemowi Auto Start-Stop wyłączenie silnika w szerokim zakresie scenariuszy. Zapewnia to znaczną oszczędność paliwa, również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania z prędkości poniżej 25 km/h i działa, nawet gdy jedziemy na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła.

Fiesta jest oferowana z 1-litrową jednostką EcoBoost, w dwóch wersjach mocy 125 KM lub 155 KM. Oba silniki współpracują z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Napęd z miękką hybrydą, osiągający według WLTP spalanie 4,9 l/100 km, jest o 5 proc. oszczędniejszy od tej samej jednostki EcoBoost o pojemności 1,0 litra i mocy 125 KM bez systemu miękkiej hybrydy, a według danych Forda w scenariuszach jazdy miejskiej oszczędności sięgają nawet 10 procent.

Napęd benzynowy EcoBoost hybrid o mocy 125 KM jest także oferowany z nową siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią Powershift, zapewniającą płynną zmianę biegów i skutecznie ograniczającą zużycie paliwa do 5,2 l/100 km wg WLTP.

Silnik EcoBoost o pojemności skokowej 1,0-litra jest dostępny w wersji 100-konnej, zapewniającej spalanie 5,2 l/100 km. Podobnie jak w wariancie EcoBoost Hybrid, silnik ten wykorzystuje wysokociśnieniowy bezpośredni wtrysk paliwa, układ zmiennych faz rozrządu, działający niezależnie na oba wałki i innowacyjną konstrukcję z osią wału korbowego przesuniętą względem osi cylindrów, która gwarantuje wysoką kulturę pracy trzycylindrowej jednostki napędowej. Przeniesienie napędu zapewnia sześciobiegowa manualna skrzynia biegów.

Fiesta oferuje również kierowcy możliwość korzystania z jednego z trybów jazdy – Normal, Sport lub Eco Drive, które pozwalają na zróżnicowanie sposobu reakcji przepustnicy, siły wspomagania kierownicy i czułości systemu kontroli trakcji, a także punktów zmian biegów dla modeli z przekładnią automatyczną, by dopasować reakcje pojazdu i jego osiągi do różnych scenariuszy jazdy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Fiesta
Ford Fiesta
Cena podstawowa już od: 59 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Dacia Jogger: 7 miejsc, prześwit i hybryda

Dacia Jogger: 7 miejsc, prześwit i hybryda

Premiery 2021-09-07

Nowy Mercedes Citan już w salonach

Nowy Mercedes Citan już w salonach

Aktualności 2021-09-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mitsubishi hybrydami plug-in stoi
Mitsubishi hybrydami plug-in stoi
200 tysięcy samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) sprzedało Mitsubishi w ciągu ostatnich 9 lat. Dodajmy, że w ostatnim czasie to tempo wzrasta.