1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Ford Focus EcoBoost Hybrid – premiera

Ford Focus EcoBoost Hybrid – premiera

Ford wprowadził na europejski rynek Focusa z oszczędnym, zelektryfikowanym układem napędowym EcoBoost Hybrid.

Ford Focus EcoBoost Hybrid – premiera
Ford Focus wyposażony w zaawansowaną, 48-woltową instalację miękkiej hybrydy, pracująca w układzie z 1,0-litrową jednostką benzynową EcoBoost, dysponuje mocą 155 KM, przy emisji 93 g/km CO2 (NEDC).

Oznacza to poprawę oszczędności paliwa o 17 proc. w stosunku do porównywalnego pod względem mocy zespołu napędowego, czyli 150-konnego, 1,5-litrowego silnika benzynowego EcoBoost z sześciobiegową manualna skrzynią biegów (NEDC).
Ford Focus – napęd hybrydowy

Hybrydowy układ napędowy 1,0-litra EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM zapewnia ponad dwukrotnie większą sprawność niż 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 145 KM, montowany w Focusie zaledwie 10 lat temu, przy czym zużycie paliwa spadło aż o 45 procent.

W modelu Focus EcoBoost Hybrid, dostępnym również w wersji o mocy 125 KM, standardowy alternator z silnika EcoBoost o pojemności 1,0-litra został zastąpiony zintegrowanym rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia magazynowanie energii odzyskiwanej podczas wytracania prędkości, a następnie układ wykorzystuje ją do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V.

Umieszczenie 48-woltowego akumulatora pod przednimi fotelami Focusa pozwoliło zintegrować układ napędowy miękkiej hybrydy bez utraty przestrzeni ładunkowej lub pasażerskiej.

BISG działa również jako silnik elektryczny, płynnie współpracujący z trzycylindrową jednostką spalinową, wykorzystując zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego pojazdu.

Ponadto w układach napędowych Focusa EcoBoost Hybrid zastosowano system dezaktywacji cylindra, który w dalszym ciągu współpracuje z silnikami benzynowymi 1,0-litra i 1,5-litra  EcoBoost.

Klienci mogą nadal wybierać pomiędzy dwoma silnikami wysokoprężnymi: 1,5-litrowym silnikiem EcoBlue i 2,0-litrowym EcoBlue, współpracującymi z zaawansowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Ford Focus – nowe systemy łączności

Ale nowy zelektryfikowany układ napędowy to nie wszystkie zmiany, jakie zaszły w przypadku Focusa. Samochód oferuje teraz również wyższy komfort, w tym m.in. nowy cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów o przekątnej 12,3 cala, a także nowe funkcje łączności. Wśród nich znajdzie się system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, dostępny pod koniec roku na wybranych rynkach.

Nowa wersja wyposażenia Focus Connected zapewnia z kolei w standardzie wyposażenie takie, jak indukcyjna ładowarka dla smartfonów i nawigacja dla aktywowanego głosem systemu SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym.

Focus nadal będzie oferowany w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka, kombi, a na wybranych rynkach z nadwoziem czterodrzwiowym, w szerokiej gamie odmian – między innymi w stylowej wersji Focus Titanium, jako crossover Focus Active, a także sportowy Focus ST-Line i ekskluzywny Focus Vignale. Hybrydowe zespoły napędowe EcoBoost są dostępne w całej gamie wersji i nadwozi.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Focus
Ford Focus
Cena podstawowa już od: 78 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Elektryczny napęd 4x4 w hybrydach - jak to działa?

Elektryczny napęd 4x4 w hybrydach - jak to...

Technika 2020-07-24

Toyota uruchomiła w Polsce Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych

Toyota uruchomiła w Polsce Dział Testów i...

Aktualności 2020-07-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Opel Mokka – nowa generacja SUV-a
Opel Mokka – nowa generacja SUV-a
Oto nowy Opel Mokka, zaprezentowany w drugiej generacji, dostępnej zarówno z napędem elektrycznym, jak i tradycyjnymi silnikami.