Pod maskę Forda Puma ST trafiają zaawansowane technologie sportowe, takie jak pierwszy w segmencie mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym LSD i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Model oferuje również zmienne tryby jazdy, oczywiście także z trybem sportowym.
Napędzający Pumę ST silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra i o mocy 200 KM umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Udoskonalone zawieszenie otrzymało opracowaną dla tego modelu belkę skrętną, stabilizator poprzeczny i nastawy amortyzatorów.
Reakcje układu kierowniczego są o 25 procent szybsze, a w układzie hamulcowym zastosowano o 17 procent większe tarcze niż w standardowej wersji Pumy. Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport 4S przyczyniają się do utrzymania stabilności SUV-a Forda.
Poprawa osiągów i drapieżna stylistyka idą w parze z innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze oraz praktyczny w codziennej eksploatacji Ford MegaBox, zapewniający 80 litrów przestrzeni na niezbędne przedmioty pod podłogą bagażnika.
– Prawdziwych entuzjastów samochodowych przyjemności nie zadowolą półśrodki tylko dlatego, że życie wymaga bardziej „rozsądnego” samochodu. Naszym priorytetem stało się więc nadanie Pumie ST takiej sprawności i dawki emocji, jakie ma każdy model ST, bez poświęcania jej praktycznych walorów – powiedział Stefan Muenzinger, kierujący europejskim oddziałem Ford Performance. – Wierzymy, że stworzyliśmy najlepiej prowadzący się mały SUV w segmencie. Naprawdę daje kierowcy poczucie skomunikowania ze światem i jednocześnie wrażenia, jakich oczekuje się po ST. Prowadzenie jest przyjemnością.
Puma wykorzystuje udoskonaloną architekturę segmentu B, zmodyfikowaną w celu równoważenia wyższego środka ciężkości pojazdu. Zwiększono sztywność belki skrętnej tylnego zawieszenia aż o ponad 40% w porównaniu z parametrami zawieszenia tylnego Fiesty ST i 50% w porównaniu z zawieszeniem wersji standardowej Pumy, zastosowano też stabilizator przechyłów o przekroju 28 mm, montowany do ramy. O stabilność na zakrętach dba również przedni stabilizator o przekroju 24 mm.
Pod kątem realnych osiągów ST zoptymalizowano również skuteczność układu hamulcowego. Przednie tarcze powiększono o 17 procent w porównaniu ze standardową wersją Pumy, do średnicy 325 mm, z tyłu montowane są tarcze w rozmiarze 271 mm. Układ wspomagania siły hamowania Pumy ST jest dostrojony pod kątem stosowania zmiennej siły hamowania, wyczucia i informacji zwrotnej o opóźnieniu, które są niezbędnym czynnikiem dynamicznej jazdy.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!