1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Ford Puma ST – premiera hot-crossovera

Ford Puma ST – premiera hot-crossovera

Ford Puma ST debiutuje jako sportowa wersja crossovera, korzystająca z napędu dobrze nam już znanej Fiesty ST.

Ford Puma ST – premiera hot-crossovera

Pod maskę Forda Puma ST trafiają zaawansowane technologie sportowe, takie jak pierwszy w segmencie mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym LSD i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Model oferuje również zmienne tryby jazdy, oczywiście także z trybem sportowym.

Napędzający Pumę ST silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra i o mocy 200 KM umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Udoskonalone zawieszenie otrzymało opracowaną dla tego modelu belkę skrętną, stabilizator poprzeczny i nastawy amortyzatorów.

Reakcje układu kierowniczego są o 25 procent szybsze, a w układzie hamulcowym zastosowano o 17 procent większe tarcze niż w standardowej wersji Pumy. Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport 4S przyczyniają się do utrzymania stabilności SUV-a Forda.

Poprawa osiągów i drapieżna stylistyka idą w parze z innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze oraz praktyczny w codziennej eksploatacji Ford MegaBox, zapewniający 80 litrów przestrzeni na niezbędne przedmioty pod podłogą bagażnika.

– Prawdziwych entuzjastów samochodowych przyjemności nie zadowolą półśrodki tylko dlatego, że życie wymaga bardziej „rozsądnego” samochodu. Naszym priorytetem stało się więc nadanie Pumie ST takiej sprawności i dawki emocji, jakie ma każdy model ST, bez poświęcania jej praktycznych walorów – powiedział Stefan Muenzinger, kierujący europejskim oddziałem Ford Performance. – Wierzymy, że stworzyliśmy najlepiej prowadzący się mały SUV w segmencie. Naprawdę daje kierowcy poczucie skomunikowania ze światem i jednocześnie wrażenia, jakich oczekuje się po ST. Prowadzenie jest przyjemnością.

Puma wykorzystuje udoskonaloną architekturę segmentu B, zmodyfikowaną w celu równoważenia wyższego środka ciężkości pojazdu. Zwiększono sztywność belki skrętnej tylnego zawieszenia aż o ponad 40% w porównaniu z parametrami zawieszenia tylnego Fiesty ST i 50% w porównaniu z zawieszeniem wersji standardowej Pumy, zastosowano też stabilizator przechyłów o przekroju 28 mm, montowany do ramy. O stabilność na zakrętach dba również przedni stabilizator o przekroju 24 mm.

Pod kątem realnych osiągów ST zoptymalizowano również skuteczność układu hamulcowego. Przednie tarcze powiększono o 17 procent w porównaniu ze standardową wersją Pumy, do średnicy 325 mm, z tyłu montowane są tarcze w rozmiarze 271 mm. Układ wspomagania siły hamowania Pumy ST jest dostrojony pod kątem stosowania zmiennej siły hamowania, wyczucia i informacji zwrotnej o opóźnieniu, które są niezbędnym czynnikiem dynamicznej jazdy.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford SUV hot-hatch premiera

Podobne wiadomości:

Renault Arkana – nowy SUV coupe na rynku

Renault Arkana – nowy SUV coupe na rynku

Aktualności 2020-10-02

Ford Mustang Mach-E GT - najszybszy w klasie

Ford Mustang Mach-E GT - najszybszy w klasie

Aktualności 2020-10-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Suzuki Jimny wraca do oferty jako ciężarowy
Suzuki Jimny wraca do oferty jako ciężarowy
Suzuki wprowadza na rynek nową, dwuosobową wersję modelu Jimny, który do tej pory odniósł tak wielki sukces, że fabryka nie nadąża z realizacją zamówień.