1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Ford Puma ST – premiera hot-crossovera

Ford Puma ST – premiera hot-crossovera

Ford Puma ST debiutuje jako sportowa wersja crossovera, korzystająca z napędu dobrze nam już znanej Fiesty ST.

Ford Puma ST – premiera hot-crossovera

Pod maskę Forda Puma ST trafiają zaawansowane technologie sportowe, takie jak pierwszy w segmencie mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym LSD i opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Model oferuje również zmienne tryby jazdy, oczywiście także z trybem sportowym.

Napędzający Pumę ST silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra i o mocy 200 KM umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Udoskonalone zawieszenie otrzymało opracowaną dla tego modelu belkę skrętną, stabilizator poprzeczny i nastawy amortyzatorów.

Reakcje układu kierowniczego są o 25 procent szybsze, a w układzie hamulcowym zastosowano o 17 procent większe tarcze niż w standardowej wersji Pumy. Specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport 4S przyczyniają się do utrzymania stabilności SUV-a Forda.

Poprawa osiągów i drapieżna stylistyka idą w parze z innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze oraz praktyczny w codziennej eksploatacji Ford MegaBox, zapewniający 80 litrów przestrzeni na niezbędne przedmioty pod podłogą bagażnika.

– Prawdziwych entuzjastów samochodowych przyjemności nie zadowolą półśrodki tylko dlatego, że życie wymaga bardziej „rozsądnego” samochodu. Naszym priorytetem stało się więc nadanie Pumie ST takiej sprawności i dawki emocji, jakie ma każdy model ST, bez poświęcania jej praktycznych walorów – powiedział Stefan Muenzinger, kierujący europejskim oddziałem Ford Performance. – Wierzymy, że stworzyliśmy najlepiej prowadzący się mały SUV w segmencie. Naprawdę daje kierowcy poczucie skomunikowania ze światem i jednocześnie wrażenia, jakich oczekuje się po ST. Prowadzenie jest przyjemnością.

Puma wykorzystuje udoskonaloną architekturę segmentu B, zmodyfikowaną w celu równoważenia wyższego środka ciężkości pojazdu. Zwiększono sztywność belki skrętnej tylnego zawieszenia aż o ponad 40% w porównaniu z parametrami zawieszenia tylnego Fiesty ST i 50% w porównaniu z zawieszeniem wersji standardowej Pumy, zastosowano też stabilizator przechyłów o przekroju 28 mm, montowany do ramy. O stabilność na zakrętach dba również przedni stabilizator o przekroju 24 mm.

Pod kątem realnych osiągów ST zoptymalizowano również skuteczność układu hamulcowego. Przednie tarcze powiększono o 17 procent w porównaniu ze standardową wersją Pumy, do średnicy 325 mm, z tyłu montowane są tarcze w rozmiarze 271 mm. Układ wspomagania siły hamowania Pumy ST jest dostrojony pod kątem stosowania zmiennej siły hamowania, wyczucia i informacji zwrotnej o opóźnieniu, które są niezbędnym czynnikiem dynamicznej jazdy.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford SUV hot-hatch premiera

Podobne wiadomości:

BMW Serii 4 Cabrio – premiera

BMW Serii 4 Cabrio – premiera

Aktualności 2020-10-08

Peugeot 508 PSE – oficjalna premiera

Peugeot 508 PSE – oficjalna premiera

Aktualności 2020-09-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC już w Polsce
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC już w Polsce
Mercedes-Maybach poszerza gamę modelową o luksusowego SUV-a GLS 600 4MATIC, który oferuje niepowtarzalne doświadczenie luksusu.