mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > GM stawia na Russelsheim

GM stawia na Russelsheim

Firma General Motors ogłosiła decyzję o produkcji opartych na wspólnej architekturze modeli marki
Opel i Saab w niemieckich zakładach w Rüsselsheim od 2008 roku.

W ostatnich miesiącach przeprowadzono obiektywną, dogłębną analizę w celu określenia, który z istniejących zakładów montażowych (Trollhättan w Szwecji i Rüsselsheim w Niemczech) najlepiej odpowiada przyszłym potrzebom produkcyjnym GM na rynku europejskim.

"Oba zakłady prezentują zbliżony poziom, ale ostatecznie, w tym konkretnym przypadku, szala przeważyła na korzyść Rüsselsheim", powiedział Fritz Henderson, szef General Motors Europe.

Jednocześnie firma GM potwierdziła swoje zaangażowanie w markę Saab i zakład produkcyjny w Trollhättan. Obecnie spodziewane jest znaczące poszerzenie gamy modeli Saaba. Ponadto, w 2006 roku GM rozpocznie tam produkcję Cadillaca BLS, który zadebiutował podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Firma zobowiązała się również w dniu dzisiejszym do produkcji wybranych modeli Saaba w zakładzie w Trollhättan do 2010 roku.

„Czujemy się bardzo związani z marką Saab i jej działaniami w Szwecji,” powiedział Carl-Peter Forster, prezes General Motors Europe. "Modele 9-3 i 9-5 nadal będą najważniejszymi produktami firmy i będą stale unowocześniane, ale gama modeli rozszerzy się wkrótce o luksusowe pojazdy z klasy cross-over. Poza tym przeniesiemy do szwedzkiego zakładu produkcję innych naszych modeli."

Decyzja o produkcji modeli Opla i Saaba w Rüsselsheim podjęta została na podstawie dokładnej analizy różnorodnych czynników, w tym m.in. wymagań przestrzennych, inwestycji, kosztów robocizny, wydajności i elastyczności zakładu, godzin pracy, logistyki i kwestii walutowych. Badania wykazały, że najlepszą lokalizacją będzie zakład w Rüsselsheim, który zdoła znacznie podwyższyć swoją produktywność.

Możliwości zaprezentowane przez zakład w Trollhättan sprawiły, że stał się on naturalną propozycją do produkcji Cadillaca BLS. To samochód, stanowiący uzupełnienie gamy mocnych, luksusowych pojazdów amerykańskich z napędem na przednią oś, przystosowanych do wymagań europejskich. To jeden z 45 nowych pojazdów, jakie GM wprowadzi na rynek w ciągu najbliższych 5 lat.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Koniec wypadków drogowych? Lexus testuje nowe rozwiązania
Koniec wypadków drogowych? Lexus testuje nowe rozwiązania
Lexus pracuje nad opracowaniem rozwiązań, które pozwolą zminimalizować liczbę wypadków drogowych.