– Procedury antycovidowe wprowadziliśmy oczywiście już na wiosnę i wzbogacaliśmy je wraz z dopływem nowych informacji dotyczących zapobieganiu koronawirusowi. Teraz chcieliśmy zweryfikować ich kompletność i jednocześnie dać klientom oraz pracownikom potwierdzoną audytami pewność, że w naszych obiektach są całkowicie bezpieczni – mówi Bogdan Leśniak, dyrektor zarządzający Grupy PGD.
Dealerzy mocno odczuli spadek wizyt w salonach, a nawet w serwisach, jaki wystąpił podczas pierwszej fali pandemii. I chociaż od tamtego czasu wszyscy nauczyliśmy się już żyć z koronawirusem, to weryfikację wprowadzonych procedur przez jedną z najważniejszych firm certyfikacyjnych w Europie należy uznać za dowód troski o zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz odpowiedzialności wobec pracowników.
Zespół audytorów TÜV SÜD Polska sprawdził ponad sto punktów dotyczących przestrzegania zasad bezpieczeństwa higienicznego klientów i pracowników we wszystkich brandach handlowych, pod którymi działają oddziały Grupy PGD – w Bielsku-Białej, Chorzowie, Dąbrowie Górniczej, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Sosnowcu i w Warszawie – w sumie aż 33 obiekty. Wszystkie one otrzymały najwyższe możliwe oceny we wszystkich sprawdzonych obszarach.
Michał Maciejak, audytor wiodący TÜV SÜD Polska wyróżnił w podsumowaniu zaangażowanie pracowników oraz doskonałą znajomość obowiązujących wytycznych i wymagań, które powinny być spełnione w celu zapobiegania zakażeniom koronawirusem oraz konsekwencję w ich przestrzeganiu. – Właśnie konsekwencja w przestrzeganiu wymagań ma fundamentalne znaczenie, ponieważ na nic by się zdały najprecyzyjniejsze procedury, gdyby nie świadomość i zaangażowanie wszystkich pracowników, którym jesteśmy wdzięczni za odpowiedzialność – podkreśla Bogdan Leśniak.
Przeprowadzone audyty potwierdziły przestrzeganie rygorystycznych zasad bezpieczeństwa między innymi w zakresie:
• Dystansu fizycznego;
• Odpowiedniej dostępności i jakości środków dezynfekujących;
• Prawidłowego przygotowania do przyjmowania klientów;
• Dochowania zasad regularnej dezynfekcji;
• Prawidłowego oznakowania obiektów;
• Przeszkolenia pracowników w zakresie bezpiecznej obsługi klienta;
• Odpowiednio wdrożonych procedur bezpieczeństwa w firmie.
Badania przeprowadziła jednostka certyfikująca TÜV SÜD Polska, która zajmuje się audytami higienicznymi firm usługowych i produkcyjnych, w tym również dealerów samochodów, w Polsce i Europie. Zostały one wykonane w ramach projektu realizowanego wspólnie przez Związek Dealerów Samochodów, Miesięcznik DEALER oraz TÜV SÜD Polska.
Audyt higieniczny w zakresie COVID-19 stanowi ocenę danej organizacji w zakresie zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi, wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS), Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz wymaganiami branżowymi, opracowanymi przez ekspertów Związku Dealerów Samochodów i TÜV SÜD Polska.
Oto salony i serwisy, w których bezpieczeństwo zostało potwierdzone audytami TÜV SÜD Polska:
• Abarth Euromobil Warszawa
• Alfa Romeo Euromobil Warszawa
• Fiat Euromobil Warszawa
• Fiat Professional Euromobil Warszawa
• Ford Euro Car Kraków
• Ford Multexim Katowice
• Ford OMC Motors Warszawa
• Ford Partner Kraków
• Hyundai Korea Motors Kraków i Warszawa
• Jeep Euromobil Warszawa
• KIA Eforia Warszawa
• Mitsubishi Japan Motors Bielsko-Biała, Sosnowiec i Warszawa
• Nissan Japan Motors Bielsko-Biała, Chorzów, Dąbrowa Górnicza, Kraków, Poznań, Sosnowiec, Warszawa
• Opel Westmotor Poznań
• Seat Euromotor Kraków i Warszawa
• Suzuki Japan Motors Bielsko-Biała, Chorzów, Dąbrowa Górnicza, Kraków, Warszawa
• Volvo Car PGD Kraków
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!