Volkswagen Passat GTE wyposażony jest w hybrydowy zespół napędowy najnowszej generacji i łączy zalety auta o bezemisyjnym napędzie elektrycznym z możliwościami samochodu skonstruowanego z myślą o podróżowaniu na dalekich dystansach.
Passat GTE z zespołem napędowym o mocy systemowej 218 KM, jako jeden z pierwszych modeli swojej klasy, już dzisiaj spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która w odniesieniu do nowych samochodów zacznie obowiązywać dopiero w 2021 roku.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 1,3 l/100 km (WLTP), co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą od 29 g/km. Ceny Passata GTE zaczynają się od 169.990 zł.
Volkswagen Passat GTE – cechy napędu
W porównaniu z Passatem GTE poprzedniej generacji, nowy hybrydowy model Volkswagena klasy średniej wyposażono w akumulator o zwiększonej pojemności, która wynosi 13 kWh (o 31 procent więcej niż wcześniej). Akumulator o takiej pojemności zapewnia zasięg na energii elektrycznej wynoszący 59 km w przypadku limuzyny i 56 km w przypadku wersji kombi.
Po uruchomieniu Passat GTE zawsze działa w trybie elektrycznym E-Mode dzięki czemu jest samochodem bezemisyjnym. Dzięki nowej konfiguracji hybrydowego trybu pracy znacznie uproszczono gospodarowanie energią elektryczną podczas dalekich podróży tak, aby wystarczyło jej na bezemisyjny dojazd do celu wyznaczonego w mieście.
Passat wyposażony w nowy zespół hybrydowy plug-in o łącznej mocy 218 KM, który składa się z akumulatora, dwusprzęgłowej przekładni DSG, silnika elektrycznego oraz z turbodoładowanego benzynowego silnika (TSI) należy do najbardziej ekonomicznych współczesnych samochodów klasy średniej.
Za napęd odpowiada benzynowa jednostka napędowa 1.4 TSI, która osiąga maksymalną moc 115 kW/156 KM, silnik elektryczny dostarcza 85 kW/115 KM, a moc systemowa zespołu napędowego Passata GTE wynosi 160 kW/218 KM.
Silnik elektryczny jest zaopatrywany w energię przez nowy litowo-jonowy akumulator wysokowoltowy umieszczony w podłodze pojazdu przed tylną osią. Przetwornica zamienia prąd stały z akumulatora w zmienny do zasilania silnika elektrycznego. Nowy Passat GTE jest wyposażony w 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową, którą dostosowano do specyfiki hybrydowego zespołu napędowego.
Akumulator Passata GTE jest zasilany standardowo z zewnętrznego źródła prądu poprzez port znajdujący się w przedniej części pojazdu. Korzystając ze standardowej sieci 230 V i seryjnego przewodu dostosowanego do przesyłu prądu zmiennego o mocy 2,3 kW akumulator można naładować do pełna – zakładając, że jest całkowicie opróżniony – w ciągu sześciu godzin i 15 minut. Używając tzw. wallboxa lub korzystając ze stacji ładowania prądem 360 V i opcjonalnego przewodu prądu zmiennego o mocy 3,6 kW czas ten skraca się do czterech godzin.
Volkswagen Passat GTE – nadwozie i wnętrze
Z zewnątrz Passat GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in wyróżnia się m.in. charakterystycznymi w kształcie światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED i umieszczonymi nisko w narożnikach zderzaka, niebieskimi zaciskami hamulcowymi, obręczami kół z lekkich stopów o średnicy 17 cali (typ Montpellier) opracowanymi specjalnie dla tej odmiany Passata oraz logiem GTE przy przednich słupkach.
We wnętrzu Passata GTE standardowo znajdują się:
- system nawigacji satelitarnej Discover Media,
- trzystrefowa klimatyzacja Climatronic Air Care,
- fotele pokryte tapicerką z niebieskimi elementami,
- 3-ramienna, multifunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów obszyta skórą,
- kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej,
- system ochrony pasażerów Pre Crash,
- We Connect Plus,
- Pakiet Travel Assit (Lane Assist, Front Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, proaktywny tempomat ACC z funkcją Stop&Go).
W Polsce ceny Volkswagena Passata GTE zaczynają się od 169 990 złotych.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!