Hyundai i20 N ma swoje korzenie w sportach motorowych. Jest inspirowany i20 Coupe WRC, samochodem rajdowym opartym na zmodyfikowanej wersji drogowego Hyundaia i20, a zatem ma masę taką samą jak minimalna wymagana w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). To właśnie model ten przyniósł Hyundaiowi w 2019 roku tytuł Mistrza Producentów WRC po czterech zwycięstwach etapowych. Do tej pory Hyundai odniósł w sumie 17 zwycięstw na najwyższym poziomie w międzynarodowych rajdach samochodowych.
Nowy i20 N prezentuje agresywny wygląd, który pasuje do osiągów i sportowych wrażeń. Wygląd zewnętrzny modelu podkreśla jego rasowy charakter. Do sportowej i dynamicznej sylwetki modelu i20 dodano aerodynamiczne i funkcjonalne elementy oraz zdecydowano się na zmniejszenie prześwitu o 10 mm.
Przód jest zdominowany przez przedni zderzak z większym wlotem powietrza. Szeroka osłona chłodnicy z logo N posiada wyjątkowy wzór inspirowany flagą w szachownicę. Dół przedniego zderzaka zdobi listwa w kolorze Tomato Red. W tym samym kolorze są także listwy znajdujące się na bocznych progach i tylnym zderzaku.
Z tyłu dodano charakterystyczny spojler dachowy inspirowany WRC, który zwiększa siłę docisku. Spojler pomaga także zachować stabilność nawet przy dużych prędkościach. Tylny zderzak z wbudowanymi elementami przypominającymi dyfuzor oraz trójkątne tylne światło przeciwmgielne stanowią nawiązanie do modeli i30 N i i30 Fastback N.
Nowy i20 N jest napędzany przez turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra (1.6 T-GDi) połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT). Silnik ten jest pierwszym silnikiem nowej generacji w europejskim modelu Hyundai. Zapewnia on maksymalną moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 275 Nm. Przy masie 1190 kg stosunek mocy do masy jest jednym z najlepszych w swojej klasie. Nowy i20 N osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, a 0 od 100 km/h przyspiesza w zaledwie 6,7 sekundy.
Silnik oferuje płaski wykres mocy, co zapewnia wysoką responsywność i lepsze przyspieszenie, zapewniając jeszcze więcej radości na drodze lub na torze wyścigowym. Płaska krzywa mocy zapewnia większy moment obrotowy i moc przy niższych obrotach, tym samym wykorzystując więcej potencjału silnika w codziennych sytuacjach drogowych. Hyundai i20 N utrzymuje maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1750 do 4500 obr./min i osiąga maksymalną moc w zakresie od 5500 do 6000 obr./min.
Skrzynia biegów 6MT została dopracowana i wzmocniona specjalnie pod kątem nowego i20 N, aby radzić sobie z wyższymi obrotami i momentem obrotowym silnika, a także funkcją Launch Control. Nowy i20 N może być również wyposażony w N Corner Carving, czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (mLSD), który wykorzystuje mechanicznie sterowaną przekładnię kątową do sterowania przenoszeniem mocy na przednie koła. Mechanizm zapewnia optymalną trakcję i poprawia przyczepność na każdym zakręcie, zapewniając bardziej sportową i zwinną jazdę.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!