mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hyundai i30 N Project C. Limitowany hot-hatch

Hyundai i30 N Project C. Limitowany hot-hatch

Podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie Hyundai zaprezentował limitowaną wersję i30 N Project C. Lżejszą, niższą i bardziej agresywną.

Hyundai i30 N Project C. Limitowany hot-hatch
Hyundai i30 N Project C jest o 50 kilogramów lżejszy od Hyundaia i30 Hatchback N, został również obniżony o 6 mm, dzięki czemu dostarczy jeszcze więcej wrażeń z jazdy. Dynamiczny wygląd zewnętrzny i wewnętrzny dodaje hot-hatchowi pazura.

Hyundai i30 N Project C - historia

Inspirowany sportami motorowymi Hyundai i30 N od czasu premiery w 2017 roku spotkał się z bardzo entuzjastycznym odbiorem, otrzymał także wiele pozytywnych recenzji i nagród. Samochód powstał na bazie i30 Hatchback, jednak został opracowany całkowicie od podstaw, jako sportowa wersja.

W modelu i30 N Project C zastosowano widoczne elementy wykonane z kompozytów wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP), które pokryte są bezbarwnym lakierem, aby podkreślić sploty włókien węglowych.

Przedni splitter, tylny dyfuzor, maska, oraz progi ze znaczkiem N wykonane zostały z CFRP, dzięki czemu samochód jest nie tylko lżejszy, ale także ma lepszy docisk podczas jazdy z większymi prędkościami.

Pomimo większej powierzchni czołowej oraz mniejszego prześwitu współczynnik oporu niezmiennie wynosi 0,32 jak w i30 N. Natomiast elementy pakietu aerodynamicznego przyczyniają się do jeszcze szybszego i pewniejszego pokonywania zakrętów.

Skąd litera C w nazwie? Po pierwsze od Area C, czyli toru dla sportowych samochodów w centrum badawczo-rozwojowym Namyang. Po drugie od carbon fibre, ang. włókna węglowe, a także od center of gravity, ang. środek ciężkości, który w i30 N Project C znajduję się o 8,8 mm niżej w porównaniu z i30 N.

Hyundai i30 N Project C – masa i napęd

Budując Project C, Hyundai dążył do stworzenia samochodu bezkompromisowego. Kute felgi OZ Racing znacząco przyczyniają się do redukcji masy nieresorowanej. Imponujące 19-calowe obręcze odpowiadają za redukcję 22 kg masy pojazdu.

Wykorzystując włókna węglowe w masce (-7,2 kg), bocznych progach (-499 gramów każdy), przednim splitterze (+240 gramów funkcja aerodynamiczna i dobry wygląd), tylnym dyfuzorze (-386 gramów), a także lżejsze przednie kubełkowe fotele Sabeltz plecami z CFRP (-7,5 kg każdy), udało się znacząco zredukować wagę tych elementów.

Moc samochodu wynosi 275 KM, a moment obrotowy 378 Nm, podobnie jak w i30 N Performance, jednakże mniejsza masa samochodu wpływa pozytywnie na prowadzenie, a także lepsze informacje zwrotne z układu kierowniczego.

Dzięki zastosowaniu krótszych sprężyn oraz nowym nastawom zawieszenia i30 N Project C ma mniejszy o 6 mm prześwit, a jego środek ciężkości znajduje się o 8,8 mm niżej. Tylne zawieszenie, w którym w większym stopniu zastosowano aluminium jest lżejsze o 4,66 kg. Project C ma także tylną rozpórkę, która zapewnia większą sztywność nadwozia i pomaga przy jeździe z dużymi prędkościami oraz przy przenoszeniu obciążenia podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Wszystkie tryby jazdy zostały specjalnie skalibrowane dla wersji Project C, a tryby Sport oraz N zapewniają kierowcom lepsze bezpośrednie sprzężenie zwrotne oraz jeszcze lepszy efekt z jazdy. Niezwykle dynamiczny tryb N w tym przypadku został zaprojektowany tak, aby zapewnić jak największą zwinność i przewidywalność podczas jazdy torowej.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Hyundai i30
Hyundai i30
Cena podstawowa już od: 67 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Hyundai wyprodukował w Czechach 3 mln aut

Hyundai wyprodukował w Czechach 3 mln aut

Aktualności 2019-06-25

Hyundai Kona w wersji Iron Man

Hyundai Kona w wersji Iron Man

Premiery 2018-07-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
VW walczy ze smogiem
VW walczy ze smogiem
Jego zapowiedź, że do 2050 roku stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla nie jest deklaracją bez pokrycia...