1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Hyundai i30 N Project C. Limitowany hot-hatch

Hyundai i30 N Project C. Limitowany hot-hatch

Podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie Hyundai zaprezentował limitowaną wersję i30 N Project C. Lżejszą, niższą i bardziej agresywną.

Hyundai i30 N Project C. Limitowany hot-hatch
Hyundai i30 N Project C jest o 50 kilogramów lżejszy od Hyundaia i30 Hatchback N, został również obniżony o 6 mm, dzięki czemu dostarczy jeszcze więcej wrażeń z jazdy. Dynamiczny wygląd zewnętrzny i wewnętrzny dodaje hot-hatchowi pazura.

Hyundai i30 N Project C - historia

Inspirowany sportami motorowymi Hyundai i30 N od czasu premiery w 2017 roku spotkał się z bardzo entuzjastycznym odbiorem, otrzymał także wiele pozytywnych recenzji i nagród. Samochód powstał na bazie i30 Hatchback, jednak został opracowany całkowicie od podstaw, jako sportowa wersja.

W modelu i30 N Project C zastosowano widoczne elementy wykonane z kompozytów wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP), które pokryte są bezbarwnym lakierem, aby podkreślić sploty włókien węglowych.

Przedni splitter, tylny dyfuzor, maska, oraz progi ze znaczkiem N wykonane zostały z CFRP, dzięki czemu samochód jest nie tylko lżejszy, ale także ma lepszy docisk podczas jazdy z większymi prędkościami.

Pomimo większej powierzchni czołowej oraz mniejszego prześwitu współczynnik oporu niezmiennie wynosi 0,32 jak w i30 N. Natomiast elementy pakietu aerodynamicznego przyczyniają się do jeszcze szybszego i pewniejszego pokonywania zakrętów.

Skąd litera C w nazwie? Po pierwsze od Area C, czyli toru dla sportowych samochodów w centrum badawczo-rozwojowym Namyang. Po drugie od carbon fibre, ang. włókna węglowe, a także od center of gravity, ang. środek ciężkości, który w i30 N Project C znajduję się o 8,8 mm niżej w porównaniu z i30 N.

Hyundai i30 N Project C – masa i napęd

Budując Project C, Hyundai dążył do stworzenia samochodu bezkompromisowego. Kute felgi OZ Racing znacząco przyczyniają się do redukcji masy nieresorowanej. Imponujące 19-calowe obręcze odpowiadają za redukcję 22 kg masy pojazdu.

Wykorzystując włókna węglowe w masce (-7,2 kg), bocznych progach (-499 gramów każdy), przednim splitterze (+240 gramów funkcja aerodynamiczna i dobry wygląd), tylnym dyfuzorze (-386 gramów), a także lżejsze przednie kubełkowe fotele Sabeltz plecami z CFRP (-7,5 kg każdy), udało się znacząco zredukować wagę tych elementów.

Moc samochodu wynosi 275 KM, a moment obrotowy 378 Nm, podobnie jak w i30 N Performance, jednakże mniejsza masa samochodu wpływa pozytywnie na prowadzenie, a także lepsze informacje zwrotne z układu kierowniczego.

Dzięki zastosowaniu krótszych sprężyn oraz nowym nastawom zawieszenia i30 N Project C ma mniejszy o 6 mm prześwit, a jego środek ciężkości znajduje się o 8,8 mm niżej. Tylne zawieszenie, w którym w większym stopniu zastosowano aluminium jest lżejsze o 4,66 kg. Project C ma także tylną rozpórkę, która zapewnia większą sztywność nadwozia i pomaga przy jeździe z dużymi prędkościami oraz przy przenoszeniu obciążenia podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Wszystkie tryby jazdy zostały specjalnie skalibrowane dla wersji Project C, a tryby Sport oraz N zapewniają kierowcom lepsze bezpośrednie sprzężenie zwrotne oraz jeszcze lepszy efekt z jazdy. Niezwykle dynamiczny tryb N w tym przypadku został zaprojektowany tak, aby zapewnić jak największą zwinność i przewidywalność podczas jazdy torowej.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Hyundai i30
Hyundai i30
Cena podstawowa już od: 68 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Cupra Leon. Premiera hiszpańskiego hot-hatcha

Cupra Leon. Premiera hiszpańskiego hot-hatcha

Premiery 2020-02-26

Nowy Hyundai i30 już w sprzedaży

Nowy Hyundai i30 już w sprzedaży

Aktualności 2020-03-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kia Rio po faceliftingu
Kia Rio po faceliftingu
Kia Rio debiutuje w wersji po face liftingu. Oprócz retuszu stylistycznego miejski model zaoferuje m.in. pierwszy w autach tej marki napęd hybrydowy z 48-woltową instalacją.

Podkast VW Podkast VW