1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Jeep Compass po liftingu - premiera

Jeep Compass po liftingu - premiera

Jeep Compass przeszedł face lifting, który nieznacznie odświeżył wygląd SUV-a, a przede wszystkim polega na wprowadzeniu nowej odsłony systemu multimedialnego Uconnect 5 i ulepszonych silników.

Jeep Compass po liftingu - premiera

W Europie Compass  stanowi ponad 40% sprzedaży całkowitej Jeepa. Obecnie jeden na cztery sprzedawane modele Compassa to wersja hybrydowa plug-in. Dlatego to tak ważny model i to właśnie on staje się obiektem europejskiego debiutu systemu Uconnect 5 oraz Highway Assist - systemu wspomagającego kierowcę podczas autonomicznej jazdy poziomu drugiego (L2). Nowy Compass będzie dostępny w Salonach Jeepa w Polsce od połowy kwietnia br.

Nowy Compass oferuje bogatą gamę wydajnych silników spalinowych i hybrydowych plug-in, które są zgodne z normą Euro 6D Final oraz szereg najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego poprawiających dynamikę i słynne możliwości Jeepa 4x4.

Zaktualizowana gama silników oferuje teraz nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy GSE o pojemności 1,3 litra z turbodoładowaniem, zaprojektowany z myślą o zagwarantowaniu wyjątkowych osiągów, przy jednoczesnym zapewnieniu doskonałego komfortu jazdy i wydajności, zmniejszając zużycie paliwa i emisję CO2 nawet o 27% (cykl WLTP) w porównaniu z poprzednim modelem benzynowym. Oferta jest jeszcze szersza, dzięki debiutowi wersji z technologią hybrydową plug-in, zapewniającej jazdę w 100% elektryczną, bezemisyjną - połączenie możliwości 4xe i zrównoważonej mobilności, czyli elektryfikację marki Jeep.

Bardziej elegancki i nowoczesny Compass ma zupełnie nową kabinę, zaprojektowaną, by poprawić komfort i życie na pokładzie i uczynić jazdę miejską bardziej "inteligentną". Do najważniejszych elementów należą cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem o przekątnej 10,25” Full HD, systemem Uconnect 5 z ekranami dotykowymi o przekątnych od 8,4” do 10,1” umieszczony nieco wyżej i przeniesiony bardziej na środek deski rozdzielczej, dzięki czemu kierowca może pozostać lepiej skupionym na drodze, pięciokrotnie szybszy procesor, system operacyjny Android z bezprzewodową integracją ze smartfonem i aplikacjami  Apple CarPlay i Android Auto, interaktywna nawigacja 3D TomTom i funkcja rozpoznawania naturalnej mowy oraz z usługami Uconnect.

Wnętrze jest bardziej funkcjonalne dzięki nowemu rozmieszczeniu konsoli centralnej i zwiększeniu przestrzeni schowków (zapewniającej prawie 4,4 l dodatkowej pojemności - trzykrotnie więcej w porównaniu do 2,8 l w poprzedniej wersji, teraz łącznie 7,2 l).

Nowy Compass jest też pierwszym samochodem Jeepa w Europie, oferującym autonomiczną jazdę na poziomie 2 i jest wyposażony w standardzie w całej gamie w systemy ADAS najnowszej generacji. Należą do nich:

system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) czytający i interpretujący znaki drogowe;

inteligentny asystent prędkości (Intelligent Speed Assist) automatycznie dostosowujący prędkość do zalecanych limitów;

system wykrywania senności kierowcy (Drowsy Driver Alert) ostrzegający kierowców, gdy ich uwaga słabnie lub gdy nadchodzi senność;

system automatycznego hamowania awaryjnego (Automatic Emergency Braking) z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, które spowalnia pojazd aż do całkowitego zatrzymania, aby uniknąć (lub złagodzić) ewentualny wypadek.

Jednakże najważniejszą nową funkcją jest asystent jazdy na autostradzie (Highway Assist), łączący tempomat adaptacyjny i asystenta pasa ruchu, aby automatycznie dostosowywać prędkość i tor jazdy pojazdu. W ten sposób samochód automatycznie pozostaje na środku pasa, w rozsądnej odległości od pojazdu poprzedzającego, zapewniając niezwykłe wrażenia z jazdy i całkowity spokój (dostępny w drugiej połowie roku).

Nowy Jeep Compass oferuje nową gamę, dostępną teraz w pięciu poziomach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk), z pięcioma różnymi kombinacjami jednostek napędowych - benzyna, diesel i hybryda plug-in, trzema skrzyniami biegów (sześciostopniową manualną, automatyczną, dwusprzęgłową (DDCT) lub sześciostopniową automatyczną) - oraz napęd na przednie lub na cztery koła.

Wersja benzynowa jest wyposażona w 1,3-litrowy silnik GSE o mocy 130 KM lub 150 KM, połączony odpowiednio z manualną skrzynią biegów i skrzynią DDCT z podwójnym suchym sprzęgłem, oba z napędem na przednie koła. Uzupełnieniem oferty silników spalinowych jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM współpracujący z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Gama hybryd plug-in jest oferowana z dwoma poziomami mocy - 190 KM i 240 KM, w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła eAWD.

Ceny w Polsce zaczynają się od 99 900 PLN za model benzynowy z silnikiem 1.3 o mocy 130 KM w wersji Sport.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Jeep Compass
Jeep Compass
Cena podstawowa już od: 99 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Toyota bZ4X - zapowiedź elektrycznego SUV-a

Toyota bZ4X - zapowiedź elektrycznego SUV-a

Aktualności 2021-04-22

Mercedes EQB - kolejny elektryczny SUV

Mercedes EQB - kolejny elektryczny SUV

Aktualności 2021-04-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Porsche 911 GT3 z pakietem Touring
Nowe Porsche 911 GT3 z pakietem Touring
Oto nowe Porsche 911 GT3 z pakietem Touring. Wyczynowy sportowiec, który nie popisuje się swoim talentem i ceni niedopowiedzenie.