mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Jesień premier w Solaris

Jesień premier w Solaris

Na ważnych branżowych imprezach, które odbędą się w nadchodzącym miesiącu w Kielcach i Hanowerze producent autobusów z podpoznańskiego Bolechowa zaprezentuje aż trzy nowe modele.

Jesień premier w Solaris

Na branżowych targach autobusowych Kielce 2004, które będą miały miejsce w dniach 9-10 września Solaris Bus & Coach zaprezentuje dwie nowości: Solarisa Urbino typu Low Entry i Solarisa Urbino o napędzie gazowym. Dodatkową atrakcją stoiska będzie tysięczny autobus wyprodukowany pod marką Solaris. Wystawiany w Kielcach Solaris Urbino z numerem 1000 powstaje we współpracy z Zakładami Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Na targowym stoisku będzie miało miejsce uroczyste przekazanie autobusu przedstawicielom krakowskiego MPK.

Z kolei na targach branżowych IAA w niemieckim Hanowerze międzynarodowej
publiczności po raz pierwszy zaprezentowane zostaną dwa nowe autobusy polskiego producenta: Solaris Urbino trzeciej generacji i Solaris Urbino III typu Low Entry. Trzecim modelem jaki od 23 do 30 września będzie prezentowany na polskim stoisku jest autobus turystyczny Solaris Vacanza 13. Motto stoiska Solaris Bus & Coach na tegorocznym IAA brzmi "Made in Poland. Made for Europe".

Zapowiadane na jesień premiery nowych modeli autobusów firmy Solaris Bus & Coach adresowane są głównie do klientów zainteresowanych autobusami do obsługi linii miejskich i podmiejskich.

Nowa, trzecia już generacja miejskich autobusów niskopodłogowych Solaris Urbino III to ulepszona wersja produktu wprowadzonego na rynek przed czterema laty. Solaris Urbino III jest połączeniem nowoczesnego designu z  niezawodnością wypróbowanych rozwiązań technicznych. Udoskonalenia wprowadzone w Solaris Urbino III to nowocześniejsze, lepsze jakościowo elementy podnoszące komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz ułatwiające jego codzienną obsługę. Solaris Urbino nowej generacji ma odmienną od dotychczasowej linię sylwetki i wnętrze. Wprowadzone zmiany wzornictwa Solarisa Urbino III widoczne są m.in. w kształcie linii frontu autobusu, osłony tablicy kierunkowej, zderzaków, przedniej maski a także osłon tylnych świateł.  Z wyglądem zewnętrznym Solarisa Urbino III koresponduje równie nowatorskie wnętrze, w którym ergonomia kształtów i praktyczność rozwiązań idzie w parze z ciekawą kolorystyką i wszechobecnym poczuciem bezpieczeństwa. Z kolei techniczny charakter wnętrza autobusu podkreśla obszar zabudowy silnika, którego optyczną atrakcją jest wbudowany w wieżę obrotomierz.

Niskowejściowy Solaris Urbino typu Low Entry to propozycja skierowana do przewoźników poszukujących pojazdów o maksymalnej liczbie miejsc siedzących, dostosowanych do przewożenia pasażerów także na dłuższych trasach, a jednocześnie ekonomicznych w zakupie i eksploatacji. Zasadniczą zaletą Solarisa Urbino Low Entry jest możliwość łatwego wsiadania pasażerów do autobusu a następnie bezproblemowego przemieszczenia się w głąb pojazdu i zajęcie miejsca na fotelu, tak by jego pasażerowie odczuwali najwyższy komfort jazdy. Wygodne poruszanie się we wnętrzu autobusu zapewnia w 50% niska podłoga, która od połowy, tj. od drugich drzwi  pojazdu zastąpiona jest podestem z miejscami siedzącymi. Przejście z niskiej podłogi na podest umożliwiają dwa stabilne stopnie. Model Low Entry oferuje miejsca siedzące 42 + 1 pasażerom.

Pomysł powstania autobusu miejskiego o napędzie gazowym Solaris Urbino CNG powstał w odpowiedzi na sytuację rynkową i rosnące zapotrzebowanie na środki komunikacji miejskiej o napędzie na paliwa alternatywne. Podstawą konstrukcji Solaris Urbino CNG stał się typowy autobus miejski, w którym przeprowadzono istotne zmiany takie jak umieszczenie na konstrukcji dachu butli z gazem sprężonym do 200 atmosfer, budowę systemu instalacji nisko- i wysokociśnieniowej do dekompresji gazu, oraz zastosowanie specjalnego, wysoce ekologicznego i cichego silnika spełniającego normy czystości spalin odpowiadające standardom Euro IV.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
15 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów DSG
Równo 15 lat temu Volkswagen zaprezentował pierwszą wielkoseryjną dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.