mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Kuchar w Meksyku

Kuchar w Meksyku

Już w najbliższy piątek rozpocznie się rywalizacja w Rajdzie Meksyku, trzeciej rundzie mistrzostw świata 2004.

Kuchar w Meksyku

Rajdowe mistrzostwa świata po raz pierwszy w historii zawitają do Meksyku. Baza rajdu znajduje się w mieście Leon położonym 380 kilometrów na północny-zachód od stolicy kraju – Mexico City. Uroczysty start rajdu będzie miał miejsce już dziś wieczorem miejscowego czasu, zaś prawdziwe  ściganie zacznie w piątek o 9:00 w Leon i potrwa do niedzieli do 14:30.

Rajd Meksyku to wielka niewiadoma dla kierowców, z których większość startuje w Meksyku po raz pierwszy. Przepisy zabraniają testów poza obszarem Europy i żaden team nie miał okazji zapoznania się z miejscowymi warunkami. Odcinki specjalne rajdu zlokalizowane są w górach Sierra de Lobos i Sierra de Guanajuato i przebiegają często na znacznych wysokościach. Już trasa pierwszej próby (również OS 4) z Ortega do La Esperanza przebiega w najwyższym punkcie na wysokości 2737 mnpm. Takie nietypowe warunki panują na wszystkich odcinkach specjalnych, których najniższe punkty nigdy nie są zlokalizowane poniżej 1800 mnpm. Długość całej trasy wynosi 1400 km, w tym 15 OS, które w sumie liczą 400 km.

W rajdzie Meksyku po raz pierwszy zostaną również wprowadzone niektóre z nowych przepisów obowiązujących w rajdach. Zgodnie z formułą „2 + 3” kierowcy będą mieli niecałe dwa dni na zapoznanie się z trasą. Po środowym i czwartkowym rekonesansie czeka ich trzydniowa rywalizacja. Tylko podczas sześciu stref serwisowych będzie dozwolona zmiana ogumienia, co powoduje, że liczba opon na jeden samochód na cały rajd została ograniczona w Meksyku do 60 sztuk.

Rajd Meksyku jest także drugą rundą mistrzostw świata samochodów produkcyjnych (PCWRC). Szesnastu z dwudziestu kierowców zgłoszonych w tym roku do tej rywalizacji startuje w Meksyku. Jest wśród nich załoga Wrocławskiego Towarzystwa Sportowego Tomasz Kuchar ze swoim pilotem Maciejem Wodniakiem, którzy udanie zainaugurowali sezon plasując się na czwartym miejscu w Rajdzie Szwecji. Polski duet wystartuje tym razem Mitsubishi Lancerem Evo VI, ponieważ ich najnowszy Lancer Evo VII jest już w drodze do Nowej Zelandii, miejsca kolejnej eliminacji rajdowych mistrzostw świata.

W ubiegłym roku, gdy Rajd Meksyku nie był jeszcze rundą mistrzostw świata, jego zwycięzcą został Marcos Ligato (Mitsubishi Lancer), a na drugim miejscu uplasował się Janusz Kulig. Trasa tylko dwóch odcinków specjalnych tegorocznego rajdu pokrywa się całkowicie z próbami rozegranymi w ubiegłym roku. W obu przypadkach najlepsze czasy na tych OS-ach odnotował wtedy tragicznie zmarły polski kierowca.

 Klasyfikacja MŚ  Klasyfikacja PCWRC
1. S.Loeb 20
2. M.Gronholm 13
3. M.Martin 10
4. P.Solberg 8
5. F.Duval 6

1. J.Paasonen 10
2. A.McRae 8
3. D.Sola 6
4. T.Kuchar 5
5. G.Galli 4

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Parkowanie równoległe. Jak robić to dobrze?
Parkowanie równoległe. Jak robić to dobrze?
Parkowanie równoległe to pozornie trudny manewr. Tymczasem wystarczy poznać kilka zasad, by wpasować się w każdą niemal lukę.