mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Lexus i Subaru mają najbardziej lojalnych klientów

Lexus i Subaru mają najbardziej lojalnych klientów

Jak wynika z nowego badania firmy analitycznej J.D. Power, najbardziej lojalnych klientów mają marki Lexus oraz Subaru.

Lexus i Subaru mają najbardziej lojalnych klientów

Spośród wszystkich marek luksusowych to Lexus ma najbardziej lojalnych klientów, a wśród marek popularnych palmę pierwszeństwa dzierży Subaru, wyprzedzając nieznacznie Toyotę. Takie są wnioski z najnowszego badania J.D. Power 2019 U.S. Automotive Brand Loyalty Study.

O ile w kategorii aut luksusowych marka Lexus jest jedynym w czołówce przedstawicielem marek z Japonii, tak wysoką pozycję w kategorii producentów aut popularnych zanotowała Toyota, otoczona przez inne japońskie marki.

Analitycy firmy J.D. Power przeanalizowali zachowania Amerykanów, którzy w okresie od czerwca 2018 roku do maja tego roku zmienili samochód. Odsetek klientów decydujących się na zakup lub leasing auta tej samej marki zadecydował o jej ostatecznym wyniku. Co istotne, w badaniu uwzględniono samochody ze wszystkich roczników.

Marki luksusowe – Lexus i marki niemieckie

Niemal połowa, bo 47,6 proc. posiadaczy samochodów Lexusa decyduje się na zakup kolejnego auta japońskiej marki. To najlepszy wynik wśród producentów samochodów luksusowych. Z takim rezultatem Lexus wyprzedza niemiecką konkurencję.

Podium uzupełniają kolejno Mercedes-Benz i BMW, a na następnych miejscach znalazły się Porsche i Audi.

To kolejne badanie, które pokazuje, że posiadacze Lexusów są najwierniejsi marce. Ubiegłoroczne analizy CarMAX, amerykańskiego potentata rynku samochodów używanych również wskazywały, że największą lojalnością za Oceanem cieszy się japoński producent.

Ranking lojalności klientów marek luksusowych:

  1. Lexus – 47,6 proc.
  2. Mercedes – 44,2 proc.
  3. BMW – 43,6 proc.
  4. Porsche – 43,5 proc.
  5. Audi – 43,3 proc.

Marki popularne – Japonia górą

Na czele rankingu marek popularnych świetny wynik przypadł Subaru, który nieznacznie wyprzedził Toyotę. Na ponowny zakup samochodu tych marek decyduje się średnio około 60 proc. osób.

Trzecie miejsce przypadło kolejnej marce z Kraju Kwitnącej Wiśni - Hondzie, a w pierwszej dziesiątce uplasował się jeszcze Nissan. Nie znajdziemy w niej za to żadnego europejskiego producenta.

Spośród marek popularnych ze Starego Kontynenty najwyżej uplasował się Volkswagen, który zajmuje dopiero 11. miejsce, z wynikiem 38,1 proc. W USA ta niemiecka marka, od czasu afery Dieselgate, wiele straciła w oczach opinii publicznej, a właściciele Volkswagenów przesiedli się na inne samochody, stąd dość niska pozycja nie dziwi.

Ranking lojalności klientów marek popularnych:

  1. Subaru – 61,5 proc.
  2. Toyota – 59,5 proc.
  3. Honda – 57,7 proc.
  4. RAM – 56,2 proc.
  5. Ford – 54,0 proc.

Zaufanie do marki jest ważne

- Lojalność konsumencka jest bodaj najważniejszym wskaźnikiem dla producentów, bowiem skupia wiele czynników, które czynią z klientów ambasadorów marki. Jeśli marka potrafi znaleźć emocjonalne powiązanie z klientem przez zadowolenie z pojazdu, jego możliwości czy poziom prestiżu, to klienci bardziej prawdopodobnie wrócą i kupią jej kolejny produkt – komentuje Tyson Jominy, Vice President of Data & Analytics w J.D. Power.

Analitycy amerykańskiej firmy podkreślają również, że lojalni klienci nie tylko wybierają kolejne auta tego samego producenta, ale też częściej polecają ich zakup rodzinie czy znajomym.


Podobne wiadomości:

Toyota rozpoczyna produkcję silników w Polsce

Toyota rozpoczyna produkcję silników w Polsce

Aktualności 2019-09-06

Profesjonalny tuning Lexusa RX

Profesjonalny tuning Lexusa RX

Aktualności 2019-09-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Targi Frankfurt 2019
Targi Frankfurt 2019
Targi Frankfurt 2019 to obok wystaw w Paryżu i Genewie najważniejsza impreza tego typu na całym Starym Kontynencie i jedna z największych na świecie.

TARGI FRANKFURT TARGI FRANKFURT