1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza kobieta w F1

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza kobieta w F1

Smutna informacja dotarła do nas w tym tygodniu. W wieku 89 lat odeszła legendarna kobiet związana ze sportem motorowym, która w 2004 roku założyła Maserati Club.

Maria Teresa de Filippis - nie żyje pierwsza kobieta w F1
Maria Teresa de Filipis jest pierwszą kobietą, która wystartowała w Formule 1. Włoszce udało się zakwalifikować do pięciu Grand Prix w sezonach 1958 i 1959. Niestety dwa razy musiała wycofać się z powodu awarii i tym samym została sklasyfikowana tylko w trzech wyścigach.

Pierwszy oficjalny start legendarnej zawodniczki to GP Belgii na torze Spa w 1958 roku. Wcześniej nie udało jej się zakwalifikować do Grand Prix Monako. Swój wyścig ukończyła na 10. miejscu tracąc do zwycięzcy, Tony'ego Brooksa dwa pełne okrążenia. Początkowo rywalizowała za kierownica Maserati 250 F, by później trafić do Porsche.

Swoją karierę Maria Teresa de Filippis rozpoczęła w wieku 22 lat, a pierwsze zwycięstwo zanotowała w Fiacie 500, wygrywając wyścig z Salerno do Cava de'Tirreni. W 1960 roku odeszła ze startów w wyścigach na aż 20 lat. Potem, w roku 1979 została członkiem klubu byłych kierowców Formuły 1 (International Club of Former F1 Grand Prix Drivers). Rok 1997 przyniósł jej fotel wiceprezesa, zaś w 2004 roku założyła Maserati Club.

Maria Teresa de Filippis urodziła się 11 listopada 1926 w Neapolu, w dniu śmierci miała 89 lata.  Do 1974 roku, gdy w F1 pojawiła się Lella Lombardi była jedyną kobietą, która kiedykolwiek wystartowała w Formule 1.
Tematy w artykule: Formuła 1 F1 Formula 1

Podobne wiadomości:

Robert Kubica kierowcą DTM

Robert Kubica kierowcą DTM

Aktualności 2020-02-13

Mercedes-AMG GT jako safety car Formuły 1

Mercedes-AMG GT jako safety car Formuły 1

Aktualności 2020-07-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo rozwija systemy bezpieczeństwa w symulatorze
Volvo rozwija systemy bezpieczeństwa w symulatorze
Stanowisko do rozwijania systemów bezpieczeństwa Volvo wygląda jak symulator jazdy dla geeka. W tym pomieszczeniu panuje półmrok. Jego centralnym punktem jest wielki fotel samochodowy z kierownicą, pedałami, wielkim ekranem i mnóstwem przewodów. Brakuje tylko pudełek po pizzy.