1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Maserati Ghibli Hybrid – witamy w świecie hybryd

Maserati Ghibli Hybrid – witamy w świecie hybryd

Nowe Maserati Ghibli Hybrid to model, którym marka sygnowana trójzębem wkracza w świat elektryfikacji. Co oferuje ta włoska hybryda?

Maserati Ghibli Hybrid – witamy w świecie hybryd
Nowe hybrydowe Ghibli stanowi dla Maserati jeden z najbardziej ambitnych projektów, zaraz po zapowiedzi nowego silnika do supersportowego samochodu MC20 i jest dla marki kolejnym krokiem w kierunku nowej ery.  

Maserati Ghibli Hybrid - design

Ghibli Hybrid to model, który przeszedł przy okazji dodania do oferty nowego napędu lekki face lifting. Wspólnym mianownikiem zmiany stylizacji, opracowanej przez Centro Stile Maserati, jest niebieski kolor - symbol nowej ery oraz wyznacznik wszystkich modeli z technologią hybrydową.

To właśnie w tym kolorze będzie podkreślonych wiele detali, jak m.in. trzy kultowe boczne wloty powietrza, zaciski hamulcowe Brembo oraz charakterystyczny piorun znajdujący się w logo trójzębu, który mieści się na tylnych bokach Maserati. Ciemnoniebieski kolor pojawi się również we wnętrzu nowego Maserati, w szczególności w postaci przeszyć tapicerki oraz wyhaftowanego logo trójzębu na fotelach.

Nowe Ghibli Hybrid ma również nowy przedni grill, który ma przypominać kamerton - urządzenie muzyczne, które emituje dźwięk o wyjątkowej czystości, a także który przypomina symbol trójzębu. Ghibli zmieniło także swój wygląd z tyłu, za pomocą nowych świateł w kształcie bumerangu, inspirowanych modelem 3200 GT oraz samochodem koncepcyjnym Alfieri.

Maserati Ghibli Hybrid – napęd

Technologia hybrydowa wykorzystuje energię kinetyczną, którą samochód gromadzi w akumulatorze, przekształcając ją w energię elektryczną podczas zmniejszania prędkości. Układ napędowy łączy silnik spalinowy (4-cylindrowy, z turbodoładowaniem, o pojemności 2,0 litrów) z alternatorem 48 V i dodatkowym doładowaniem elektrycznym (e-Booster), obsługiwanym przez akumulator, który mieści się z tyłu dla lepszego rozkładu masy samochodu.

To unikalne rozwiązanie w tym segmencie oraz pierwsze w przypadku układów napędowych nowej generacji. To idealny kompromis gwarantujący niezwykłe osiągi, wydajność i przyjemność z jazdy. Warto dodać, że Maserati Ghibli Hybrid waży o około 80 kg mniej od wersji Maserati Ghibli Diesel.

Dzięki maksymalnej mocy 330 KM i momentowi obrotowemu 450 Nm przy zaledwie 1500 obr./min dane dotyczące wydajności nowego Ghibli Hybrid są imponujące:

  • prędkość maksymalna 255 km /h
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy.
Inżynierowie zadbali też o to, żeby zachować optymalny rozkład mas. W tym celu dodatkowy akumulator trafił na tył, równoważąc elementy montowane bliżej przedniej osi. Ma to oczywiście wpływ na poprawę prowadzenia. Co więcej, pomimo tego, że Ghibli jest hybrydą, pasażerowie mają cieszyć się rasowym brzmieniem wydechu, który został przeprojektowany i wyposażony w dodatkowe rezonatory.

Podobne wiadomości:

Suzuki Swace – kompaktowe kombi od Toyoty

Suzuki Swace – kompaktowe kombi od Toyoty

Aktualności 2020-09-16

Elektryczny napęd 4x4 w hybrydach - jak to działa?

Elektryczny napęd 4x4 w hybrydach - jak to...

Technika 2020-07-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche 718 otrzymuje 7-biegowy automat PDK
Porsche 718 otrzymuje 7-biegowy automat PDK
Porsche 718 z 6-cylindrowymi silnikami typu bokser o pojemności 4,0 litra można teraz zamawiać również z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Porsche (PDK).