mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mazda 3 Skyactiv-X. Znamy cenę

Mazda 3 Skyactiv-X. Znamy cenę

Mazda wprowadza do sprzedaży swój rewolucyjny silnik benzynowy Skyactiv-X, oferowany w nowej Mazdzie 3.

Mazda 3 Skyactiv-X. Znamy cenę
Klienci w Europie mogą już zamawiać nową Mazdę 3 wyposażoną w silnik Skyactiv-X, z terminem odbioru aut wczesną jesienią 2019 r. Ceny w Polsce zaczynają się od 112 900 zł za wersję Kai z najbogatszym wyposażeniem seryjnym w segmencie, obejmującym m.in.:
  • kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie,
  • reflektory LED,
  • nawigację satelitarną,
  • system Apple Car Play/Android Auto,
  • adaptacyjny tempomat,
  • pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense.

Wyposażony w unikatową technologię Mazdy zapłonu samoczynnego sterowanego świecą (SPCCI), 2-litrowy czterocylindrowy silnik Skyactiv-X jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową, łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla.

Zapewniając kierowcom wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego i doskonałą reakcję na gaz rodem z silnika wysokoprężnego, nowa Mazda 3 z jednostką Skyactiv-X generuje maksymalną moc 180 KM przy 6000 obr./min i 224 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 3000 obr./min.

Nowa Mazda3 Skyactiv-X z nadwoziem sedan wykazuje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,3 l/100 km, przy emisji CO2 wynoszącym 96 g/km.

Silnik Skyactiv-X w nowej Mazdzie 3 w standardzie wyposażony jest w technologię Mazda M Hybrid. Nowatorski system miękkiej hybrydy wykorzystujący instalację 24V, pomaga obniżyć zużycie paliwa, emisje i zwiększyć dynamikę, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego osprzętu i silnika elektrycznego.

Tak jak pozostałe silniki nowej Mazdy 3, Skyactiv-X będzie dostępny, do wyboru, z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive.

Oprócz napędu na przód, wersja hatchback wyposażona w silnik Skyactiv-X dostępna będzie, podobnie jak modele marek premium, również z systemem napędu na wszystkie koła – i-Activ AWD.

Skyactiv-X – jak to działa?

Silnik Skyactiv-X wykorzystuje połączenie zalet jednostek benzynowych i wysokoprężnych. Bardzo obrazowo można nazwać go właśnie "benzynowym dieslem", bo dochodzi tam do zapłonu samoczynnego, choć sterowanego iskrowo. Mazda nazwała to SCCI - Spark Controlled Compression Ignition.

Nie zagłębiając się w szczegóły techniczne, zasada działania silnika Syactiv-X jest podobna jak w silnikach Diesla. Mieszanka paliwowo-powietrzna ma być zapalana samoczynnie, dzięki dużej kompresji - jak w dieslach.

Czy oznacza to pozbycie się świec zapłonowych? Nie do końca. Te będą wykorzystywane do zapłonu w określonych warunkach - dużym obciążeniu jednostki czy przy zimnym silniku.

Co to daje? Otóż jednostki Skyactiv-X będą potrzebować nawet o 30 proc. mniej paliwa, niż oferowane obecnie silniki benzynowe Skyactiv-G. Spalanie ma być wręcz na poziomie obecnych diesli - Skyactiv-D.

Zastosowanie sprężarki mechanicznej podniesie dodatkowo maksymalny moment obrotowy, który wzrośnie od 10 do nawet 30 proc. Z niecierpliwością czekamy na możliwość sprawdzenia nowych silników na drodze.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda 3
Mazda 3
Cena podstawowa już od: 94 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi RS5 Sportback. Znamy cenę

Audi RS5 Sportback. Znamy cenę

Premiery 2019-03-13

Mazda CX-30. Znamy polskie ceny

Mazda CX-30. Znamy polskie ceny

Aktualności 2019-06-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Opel Corsa również w wersji elektrycznej
Nowy Opel Corsa również w wersji elektrycznej
Opel zaprezentował nową generację Corsy. Największą nowością jest zastosowanie napędu elektrycznego, który zapewnia zasięg do 330 kilometrów.