1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Mazda MX-30 hitem wśród elektrycznych nowości

Mazda MX-30 hitem wśród elektrycznych nowości

Mazda Motor Poland świętuje udany debiut swojego pierwszego elektrycznego modelu – SUV-a MX-30, który został najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 r. w Polsce.

Mazda MX-30 hitem wśród elektrycznych nowości

W ubiegłym roku na polskie drogi wyjechały 222 sztuki MX-30, co dało temu modelowi czwarte miejsce na liście najpopularniejszych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce, po niespełna czterech miesiącach obecności w salonach.

Mazda MX-30: profil klienta

Przeważającą formą jest zakup na firmę (63%), przy czym dwie firmy zamówiły po dwie MX-30. Prywatni użytkownicy stanowią 37% nabywców tego modelu. Z analizy danych sprzedażowych wiemy też, że 24% ogółu wszystkich klientów elektrycznej Mazdy MX-30 stanowią kobiety. Paniom przypadł do gustu nie tylko wygląd nadwozia, ale też aranżacja wnętrza MX-30 z materiałów premium wykonanych częściowo z recyklingu oraz – co bardzo istotne przy przesiadce z samochodu spalinowego na elektryczny – prosta i intuicyjna obsługa pierwszego „elektryka” Mazdy.

O wysokim poziomie zaufania do marki świadczy fakt, że aż 64% klientów, którzy zdecydowali się na zakup MX-30, wcześniej nie posiadało żadnej Mazdy. Jednocześnie znaczący, bo aż 36-procentowy udział klientów lojalnych, którzy mieli już przynajmniej jedną Mazdę, zanim zdecydowali się na samochód elektryczny tej marki, potwierdza uznanie dla jakości i niezawodności japońskiego producenta. Wśród nabywców Mazdy MX-30, którzy jeździli lub nadal jeżdżą Mazdą właściciele CX-5 stanowią aż 29%, a właściciele Mazdy 6 reprezentują 25%. Na uwagę zasługuje 8% i 6% udział właścicieli odpowiednio nowej Mazdy 3 i CX-30, gdyż są to modele debiutujące na rynku zaledwie dwa lata temu. Dla pozostałych klientów Mazda MX-30 także jest najczęściej drugim, a nawet trzecim samochodem w rodzinie lub firmie.

Jeden z nabywców elektryczną Mazdę kupił dla jako drugi samochód do codziennych lokalnych jazd i zaparkował nią w garażu obok innego samochodu elektrycznego – największego modelu amerykańskiej marki, który pełni funkcję auta rodzinnego na dalsze wyjazdy.

- Rok temu, gdy przygotowywaliśmy się do wprowadzenia MX-30 do sprzedaży, precyzyjnie określiliśmy grupę docelową naszego pierwszego <<elektryka>>. To samochód zaprojektowany jako drugi pojazd w rodzinie, przeznaczony do codziennych dojazdów do pracy w obrębie miejskiej aglomeracji i ładowania z własnego gniazdka w garażu, więc naszą ofertę skierowaliśmy przede wszystkim do mieszkańców podmiejskich domów jednorodzinnych. I to właśnie oni stanowią największą grupę nabywców elektrycznej MX-30 w Polsce – komentuje Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.

Analiza danych z CEPiK pokazuje, że elektryczne MX-30 zarejestrowane zostały nie tylko w granicach największych miast – Warszawy (40), Poznania (19), Łodzi (14), Krakowa (11), czy Wrocławia (8), ale także w mniejszych ośrodkach miejskich jak Rzeszów (7), Zabrze (6), Tychy (5), czy Zielona Góra oraz Gorzów Wlkp. (po 4). Co ciekawe, po jednej sztuce Mazdy MX-30 można spotkać z rejestracjami z powiatów dębickiego, jasielskiego i ropczycko-sędziszowskiego (woj. podkarpackie), włodawskiego (lubelskie), czy np. żagańskiego (lubuskie). Elektryczne Mazdy jeżdżą w każdym z 16 województw w Polsce, a w rankingu województw z największą liczbą rejestracji MX-30 przoduje mazowieckie z 52 samochodami przed śląskim (30 aut) oraz wielkopolskim (23 rejestracje).

Analiza profilu klientów Mazdy MX-30 stanowiła punkt wyjścia do przygotowania kompleksowej oferty dla poszczególnych grup odbiorców, by dalej wspierać rozwój elektromobilności. Po niezwykle udanej Ekodopłacie Mazdy z ub. roku, firma wprowadza pakiet propozycji zebranych pod hasłem Eko Oferta Mazdy, obejmujących do wyboru:

  • Leasing dla przedsiębiorców i firm („Leasing MX-30 100%” z wpłatą własną 10% i wykupem 1% lub „Leasing MX-30 SkyPremium Go z niską ratą od 836 zł netto miesięcznie),
  • Kredyt dla klientów indywidualnych („MX-30 kredyt Mazda Wygodna Rata 1,99%” nawet za 999 zł brutto miesięcznie),
  • Ekodopłatę Mazdy w wysokości 10 tys. zł brutto dla klientów zainteresowanych zakupem gotówkowym, albo korzystających z własnego finansowania,
Każda z opcji dotyczy samochodów zamówionych u polskich dealerów Mazdy do końca czerwca 2021 i odebranych do końca września 2021 r. i jest ograniczona do 200 sztuk.

Mazda MX-30 to elektryczny kompaktowy SUV z najbogatszym wyposażeniem seryjnym, w skład którego wchodzi m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa iActivsense, nawigacja satelitarna, interfejs Apple Carplay/Android Auto, automatyczna klimatyzacja, kamera cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czy aluminiowe felgi o średnicy 18 cali. Tak wyposażony samochód z silnikiem e-Skyactiv o mocy 145 KM i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 35,5 kWh wyceniony jest na 142 900 zł.


Podobne wiadomości:

Volvo XC40 Recharge P8 - znamy ceny elektrycznego SUV-a

Volvo XC40 Recharge P8 - znamy ceny...

Aktualności 2021-04-29

Elektryczny samochód o zasięgu 725 km

Elektryczny samochód o zasięgu 725 km

Aktualności 2021-04-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota Mirai wprowadza do Polski technologię samochodów na wodór
Toyota Mirai wprowadza do Polski technologię samochodów na wodór
Auta elektryczne to najbliższa przyszłość. Obecnie krystalizują się główne drogi dojścia do bezemisyjnej motoryzacji. Bezwzględnie grupę aut miejskich opanują elektryczne samochody akumulatorowe, ale wiele mówi się też o ogniwach wodorowych.