1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Mercedes-AMG EQE – oficjalna premiera

Mercedes-AMG EQE – oficjalna premiera

Mercedes-AMG poszerza swoją gamę o kolejne modele z napędem elektrycznym. To mocne i szybkie biznesowe limuzyny Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC oraz Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+.

Mercedes-AMG EQE – oficjalna premiera
Oba nowe modele bazują na architekturze Mercedesa dla całkowicie elektrycznych aut premium i luksusowych (EVA2). Specyficzne dla AMG rozwiązania – zwłaszcza w obszarze napędu, zawieszenia, hamulców, brzmienia, wyglądu nadwozia i wnętrza oraz wyposażenia – zapewniają użytkownikom nowych modeli emocjonujące wrażenia z jazdy, typowe dla maszyn z Affalterbach. Obie nowości korzystają ze zorientowanej na wysokie osiągi koncepcji napędu elektrycznego z dwoma silnikami. Mocny zespół napędowy eATS z jednostkami przy każdej z osi oferuje również w pełni zmienny napęd na wszystkie koła, który optymalnie przenosi siłę napędową na asfalt niezależnie od warunków. Spektrum mocy waha się od 350 kW (476 KM) w EQE 43 4MATIC do 505 kW (687 KM) w EQE 53 4MATIC+ z opcjonalnym pakietem AMG DYNAMIC PLUS i funkcją „doładowania” (ang. boost). Maksymalny moment obrotowy wynosi od 858 do 1000 Nm.

Akumulator nowej generacji o pojemności 90,6 kWh

Nowe modele Mercedes-AMG EQE wyposażono w litowo-jonowy akumulator trakcyjny o napięciu 328 V. Jego użyteczna pojemność wynosi 90,6 kWh. Składa się on z 10 modułów z łącznie 360 ogniwami kieszonkowymi (pouch cells). Nowa generacja baterii charakteryzuje się dużą gęstością energii i umożliwia bezprzewodowe przeprowadzanie aktualizacji systemu zarządzania pracą akumulatora. W EQE 53 4MATIC+ specjalnie dostrojono również system zarządzania pracą akumulatora. W trybach jazdy Sport i Sport+ nacisk kładziony jest na osiągi, a w Comfort – na jak największy zasięg. Ponadto wariant ten otrzymał specyficzną dla AMG wiązkę przewodów, dostosowaną do jego wyższych osiągów.

Kolejną zaletą nowej generacji akumulatorów są krótkie czasy ładowania. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC) uzupełnianie energii może odbywać się z mocą 170 kW. W praktyce oznacza to, że prąd potrzebny do pokonania 180 km w cyklu WLTP „tankuje się” w takim przypadku w ciągu zaledwie 15 min. A dzięki pokładowej ładowarce EQE sygnowane przez AMG można wygodnie ładować w domu lub na publicznych stacjach ładowania prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW lub, opcjonalnie, 22 kW.

W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC i 4MATIC+

Za przeniesienie siły napędowej na asfalt odpowiada w pełni zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC (w EQE 43) lub 4MATIC+ (w EQE 53). Symbol plusa w nazwie „4MATIC+” oznacza już nie tylko w pełni zmienny rozdział momentu obrotowego, który oferują oba warianty, ale cały „pakiet” dodatkowych osiągów i dynamiki EQE 53. W obu modelach układ napędowy nieprzerwanie rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś w zależności od sytuacji na drodze. W porównaniu z mechanicznym napędem 4x4 elektryczny zespół odznacza się znacznie szybszą reakcją – moment jest tu kontrolowany 160 razy na sekundę. Jego rozkład zależy od wybranego trybu jazdy: w programie Comfort oprogramowanie koncentruje się na uzyskaniu maksymalnej efektywności, a w Sport i Sport+ więcej siły napędowej trafia na tył, z myślą o uzyskaniu większej dynamiki poprzecznej.

Zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjną regulacją tłumienia

Pneumatyczne zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym tłumieniem opiera się na czterowahaczowej konstrukcji z przodu oraz wielowahaczowej z tyłu. Na potrzeby wariantów AMG obie osie EQE zostały zoptymalizowane: zmiany objęły zastosowanie zwrotnic, wahaczy i stabilizatorów o sztywniejszych nastawach. Zasadniczo podwozie odpowiada zawieszeniu EQS-a AMG oraz AMG GT 4-drzwiowego Coupé, ale jego konfiguracja została dostosowana do wymogów EQE.

Inteligentna kontrola prześwitu ma swój udział także w efektywności – zapewniając lepszą aerodynamikę i niższe zużycie energii. W trybach jazdy Sport i Sport+ oba Mercedesy-AMG EQE obniżają się o 15 mm już na postoju. W programie Comfort poziom zawieszenia jest uzależniony od prędkości – prześwit zmniejsza się przy 120 km/h i zwiększa z powrotem przy 80 km/h. Za wysoki potencjał dynamiki jazdy odpowiadają również specjalne opony, specjalnie dostosowane do wymagań w pełni elektrycznych maszyn AMG Performance. To ogumienie Michelin Pilot Sport EV, przeznaczone do aut sportowych z napędem elektrycznym.

Skrętna tylna oś montowana w standardzie

Oba modele Mercedes-AMG EQE są standardowo wyposażone w skrętną tylną oś (kąt skrętu do 3,6°). Interakcja między obiema osiami pozwala uzyskać zwinne reakcje na lokalnych drogach i wysoką stabilność przy szybszej jeździe. Przy prędkości poniżej 60 km/h tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do przednich. Dzięki temu Mercedes-AMG EQE jest prowadzi się z lekkością, a podczas parkowania okazuje się wyjątkowo zwrotny. Powyżej 60 km/h tylne koła skręcają w tym samym kierunku, co przednie. „Wirtualnie” wydłuża to rozstaw osi i zapewnia większą stabilność oraz bezpieczeństwo jazdy, np. w obliczu szybkich zmian pasa ruchu lub nagłych manewrów omijania.

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS ze sportowymi dodatkami

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS, dostępny jako opcja dla EQE 53 4MATIC+, łączy dodatki związane z dynamiką jazdy – w tym zapewniającą potężne przyspieszenie funkcję RACE START, zwiększenie maksymalnej prędkości do 240 km/h oraz emocjonujące brzmienie AMG SOUND EXPERIENCE „Performance”. Typowe dla AMG wrażenia uzupełniają w tym przypadku specjalnie skomponowane dźwięki, towarzyszące na przykład ładowaniu lub korzystaniu z funkcji inforozrywki. Oprócz modulacji brzmienia silnika AMG SOUND EXPERIENCE „Performance” obejmuje bowiem tak zwane dźwięki zdarzeń, na przykład specyficzny sygnał przy blokowaniu lub uruchamianiu pojazdu.

Dźwięki te stanowią zapowiedź ekscytującej dynamiki: jeśli temperatura i stan naładowania są odpowiednie, w trybie RACE START można na krótko zwiększyć maksymalną moc (do 110%, czyli 505 kW) oraz maksymalny moment obrotowy. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Mercedes AMG EQE 53 4MATIC+ potrzebuje wtedy zaledwie 3,3 s.


Podobne wiadomości:

Mercedes EQS ze zdalną aktywacją opcji wyposażenia

Mercedes EQS ze zdalną aktywacją opcji...

Aktualności 2022-05-13

Toyota wchodzi na rynek domowych magazynów energii

Toyota wchodzi na rynek domowych magazynów...

Technika 2022-06-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!