1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé po zmianach

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé po zmianach

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé zyskuje bardziej indywidualny charakter. Co zmieniło się w tym modelu?

Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé po zmianach

Wszechstronność tego sportowego auta z dwiema parami bocznych drzwi podkreśla nowa, specjalna edycja, która poza osiągami koncentruje się na jego luksusowej stronie. Ponadto nabywcy mają do wyboru poszerzoną gamę wzorów obręczy kół, odcieni tapicerki, elementów wykończenia i kolorów nadwozia. Przy okazji AMG GT 4-drzwiowe Coupé otrzymał zmodernizowane zawieszenie, cechujące się jeszcze większą rozpiętością pomiędzy sportowym prowadzeniem a komfortem.

Dzięki szeroko zakrojonej aktualizacji przeprowadzonej latem ubiegłego roku model jest już wyposażony w najnowsze rozwiązania techniczne. Ich lista obejmuje zaktualizowane systemy wspomagające oraz standardowo montowany panoramiczny kokpit, w tym system multimedialny MBUX z charakterystycznymi dla AMG wyświetlaczami i funkcjami. Odnowiony AMG GT 4-drzwiowe Coupé zadebiutuje w wersjach z 6-cylindrowymi jednostkami, które pojawią się w europejskich salonach Mercedesa już w sierpniu.

AMG GT 4-drzwiowe Coupé przyciągnął nowe grupy klientów i wzbudził duże zainteresowanie marką. To auto, które łączy dynamikę jazdy, typową dla sportowego modelu AMG GT, ze zwiększoną praktycznością na co dzień – to zasługa dwóch par bocznych drzwi i kabiny mieszczącej do pięciu osób. Zaawansowane pneumatyczne zawieszenie, skrętna tylna oś, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła i nowoczesna ogólna koncepcja konstrukcji fascynują nabywców na całym świecie. A jeśli wziąć pod uwagę, że model „wykręcił” rekordowy czas pokonania północnej pętli toru Nürburgring, nie ulega wątpliwości, że zastosowane tu rozwiązania techniczne i ich dopracowanie reprezentują tu najwyższy poziom, wyznaczając standardy w segmencie.

Chociaż model już wcześniej oferował imponującą gamę możliwości personalizacji – od konfiguracji z trzema miejscami z tyłu przez szereg pakietów wyposażenia aż po indywidualne opcje specyficzne dla AMG, teraz jego portfolio wzbogacono o kolejne interesujące opcje.

Design 6-cylindrowych wersji pozostaje bez zmian. Z przodu można je jednak upodobnić do odmian z jednostkami o 8 cylindrach. Oferta dla wszystkich wariantów wzbogaciła się o trzy nowe odcienie nadwozia: spektralny niebieski metalik, spektralny niebieski magno (matowe wykończenie) oraz biel kaszmiru magno (matowe wykończenie). Obecnie nabywcy mają do wyboru pięć lakierów matowych, pięć metalicznych i dwa standardowe. Na życzenie dostępny jest też nowy pakiet AMG Night II, dzięki któremu AMG GT 4-drzwiowe Coupé może przybrać jeszcze bardziej sportowy wygląd. Pionowe listwy charakterystycznej dla AMG osłony chłodnicy mają w tym przypadku ciemne, chromowane wykończenie. Kolejne wyraziste akcenty to umieszczone z tyłu elementy – emblemat AMG, gwiazda Mercedesa i oznaczenie modelu – w kolorze czarnym. Ten sam odcień mają napisy na przednich błotnikach. Nowością jest również połączenie pakietów z elementami z włókien węglowych oraz Night.

Nowe adaptacyjne tłumienie z dwoma zaworami

Przekonfigurowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ nadal bazuje na wielokomorowym układzie zawieszenia pneumatycznego połączonym z adaptacyjnym, elektronicznie regulowanym tłumieniem. Ten ostatni jest teraz zupełnie nowy i po raz pierwszy wykorzystuje po dwa zawory redukujące ciśnienie umieszczone na zewnątrz każdego amortyzatora. Działając bezstopniowo, umożliwiają one jeszcze precyzyjniejsze dostosowanie siły tłumienia do różnych warunków drogowych oraz programów jazdy: jeden zawór kontroluje tłumienie odbicia, tj. siłę, jaka występuje podczas odbicia koła, a drugi tłumienie w fazie ugięcia. Oba etapy są zatem kontrolowane niezależnie od siebie. Z jednej strony takie rozwiązanie pozwala na podniesienie poziomu komfortu, z drugiej przyczynia się do zapewnienia jeszcze bardziej sportowej dynamiki jazdy. Efekt: podróżujący są niemal całkowicie chronieni przed negatywnymi skutkami jazdy po nierównych nawierzchniach, a jednocześnie nadwozie pozostaje maksymalnie stabilne.

Analizując dane – w tym te z czujników przyspieszenia i monitorowania toru poszczególnych kół, jednostka sterująca pracą zawieszenia może w ciągu kilku milisekund dostosować siły tłumienia dla każdego koła do aktualnej sytuacji. Inżynierom AMG udało się znacznie poszerzyć rozpiętość pomiędzy sportowym charakterem a komfortem jazdy, m.in. poprzez zwiększenie zakresu dzielącego skrajne charakterystyki siły tłumienia oraz elastyczności poszczególnych map. Zastosowanie dwóch zaworów redukujących ciśnienie sprawia, że siłę tłumienia amortyzatora można regulować w całym zakresie drgań koła. Dzięki ich specjalnej konstrukcji amortyzator wyjątkowo szybko i precyzyjnie reaguje na zmianę rodzaju nawierzchni oraz warunki jazdy.

Kierowca może wybrać podstawową charakterystykę zawieszenia za pomocą programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: za naciśnięciem przycisku właściwości jezdne zmieniają się na przykład z wybitnie dynamicznych w trybie Sport+ na łagodniejsze tłumienie w ustawieniu Comfort. Co więcej, konfigurację podwozia można trzystopniowo regulować niezależnie od zdefiniowanych programów jazdy, korzystając z osobnego klawisza.

W 2020 r. zawieszenie AMG GT 4-drzwiowego Coupé wyposażono w nowo zaprojektowane elementy, w tym ramy pomocnicze obu osi, łożyska, tuleje dolnych wahaczy oraz tuleje drążków tylnej osi. Zestaw ten pozwolił między innymi ograniczyć sztywność zastosowanych łożysk. Do tego dochodzą nowe, asymetryczne tuleje drążków przedniej osi, różniące się poziomami sztywności zależnie od efektywnego zakresu pracy. Zapewnia to również większą elastyczność wzdłużną bez utraty precyzji i „czucia” układu kierowniczego.

Dodatkowo klienci mają jeszcze szerszy wybór wzorów obręczy AMG. Do ich palety dołączyły nowe 20-calowe felgi z lekkich stopów z 10 podwójnymi ramionami oraz finezyjnie stylizowane, kute 21-calowe obręcze z 5 podwójnymi ramionami. Na życzenie nabywcy 6-cylindrowych wersji mogą teraz zamówić lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe.

Luksus dla indywidualistów: specjalna edycja z bogatym wyposażeniem

Ekskluzywna seria Edition ukazuje luksusową „twarz” AMG GT 4-drzwiowego Coupé. Jest ona dostępna dla wszystkich wersji silnikowych i standardowo łączy się z pakietem stylizacyjnym V8. Ekskluzywny lakier czerwień rubelitu o ciemnym, szlachetnym odcieniu harmonijnie współgra z pakietem chromowanych elementów nadwozia i nowymi 21-calowymi kutymi obręczami AMG z 5 podwójnymi ramionami w kolorze srebrnym (wysoki połysk).

Kabinę wykończono szarą skórą nappa Exclusive, do której dopasowano kolorystykę kierownicy AMG Performance. Luksusową atmosferę podkreślają nowe elementy ozdobne z szarego, jesionowego drewna o otwartych porach, nakładki progów drzwi podświetlane na kolor nadwozia oraz emblemat AMG Edition na desce rozdzielczej.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes AMG GT
Mercedes AMG GT
Cena podstawowa już od: 436 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-3dr. hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowy Mercedes Citan już w salonach

Nowy Mercedes Citan już w salonach

Aktualności 2021-09-15

Ładowanie samochodów elektrycznych i hybryd plug-in

Ładowanie samochodów elektrycznych i hybryd...

Aktualności 2021-08-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ionity i Shell uruchamiają w Polsce ładowarki 350 kW
Ionity i Shell uruchamiają w Polsce ładowarki 350 kW
15 października 2021 r. Shell i Ionity uruchamiają przy autostradzie A1 pierwsze w Polsce stacje dużej mocy do ładowania pojazdów elektrycznych.