1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Mercedes-AMG GT 63 S z rekordem Nordschleife

Mercedes-AMG GT 63 S z rekordem Nordschleife

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ uzyskał lepszy niż przed dwoma laty czas na legendarnej północnej pętli toru Nürburgring

Mercedes-AMG GT 63 S z rekordem Nordschleife

Dzięki zestrojonej na nowo elastokinematyce i innym zabiegom mającym na celu „doszlifowanie” konstrukcji Mercedesa-AMG GT 63 S, inżynier ds. rozwoju AMG Demian Schaffert ustanowił nowy rekord przejazdu i uplasował czterodrzwiowe coupé z Affalterbach na pierwszym miejscu oficjalnej listy najlepszych samochodów w kategorii „klasa luksusowa”. Tym samym były kierowca wyścigowy o 2,3 sekundy pobił własny rekord okrążenia ustanowiony jesienią 2018 r.

Oficjalnie zmierzone i poświadczone notarialnie wartości to: 7:23,009 min dla pętli o długości 20,6 km (bez pomiaru prostej w sekcji T13) oraz 7:27,800 min dla kompletnego toru o długości 20,832 km (z pomiarem prostej w sekcji T13). Dokładnie ten drugi wariant i czas okrążenia są oficjalnie wymienione na stronie internetowej Nürburgring GmbH. W ten sposób Mercedes-AMG już po trzech miesiącach w imponującym stylu odzyskał panowanie w swojej klasie.

Mercedes-AMG GT 63 S – nowe możliwości

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+, z silnikiem o mocy 639 KM, wyruszył po nowy rekord w całkowicie standardowej formie – ale już fabrycznie jest wyjątkowo dobrze przystosowany do takich wyczynów: jego wyposażenie obejmuje układy istotne z punktu widzenia dynamiki jazdy, takie jak w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+, aktywną skrętną tylną oś, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz program zwinności AMG DYNAMICS.

Zamontowane podczas rekordowego przejazdu opony Michelin Pilot Sport Cup2 – na życzenie może je zamówić każdy klient – zapewniły finalną porcję przyczepności pod kątem uzyskania optymalnej trakcji i wyśmienitego przyspieszenia na wyjeździe z każdego z 73 zakrętów „Zielonego Piekła”. Pakiet aerodynamiczny, również opcjonalnie dostępny w sprzedaży i zamontowany w „rekordowym” egzemplarzu, pozwolił dodatkowo zwiększyć stabilność przy wyższych prędkościach, a jednocześnie ograniczyć wartość współczynnika powietrza.

Podczas pomiaru warunki na słynnym, niezwykle trudnym torze w górach Eifel nie były optymalne – w niektórych sekcjach na nawierzchni występowały nawet plamy wody. Przy temperaturze powietrza 7°C i temperaturze asfaltu 10°C Schaffert optymalnie wykorzystał jednak pełen potencjał topowego wariantu z rodziny czterodrzwiowych AMG GT.

W programie jazdy RACE zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ specjalnie „wyostrza” charakterystykę amortyzatorów, a charakterystyka układu kierowniczego staje się bardziej bezpośrednia. Z kolei program zwinności AMG DYNAMICS w pozycji Master wykorzystuje wszystkie możliwości całkowicie zmiennego napędu na wszystkie koła oraz błyskawiczną responsywność elektronicznie sterowanej „szpery”. Cel: zapewnić jak najbardziej dynamiczne reakcje. W ramach dodatkowego zabezpieczenia kierowcy samochód wyposażono w kubełkowy fotel oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes AMG GT
Mercedes AMG GT
Cena podstawowa już od: 436 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-3dr. hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes EQS z systemem MBUX Hyperscreen

Mercedes EQS z systemem MBUX Hyperscreen

Aktualności 2021-01-08

Mercedes EQA - ceny elektrycznego SUV-a

Mercedes EQA - ceny elektrycznego SUV-a

Aktualności 2021-02-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes EQS z systemem MBUX Hyperscreen
Mercedes EQS z systemem MBUX Hyperscreen
Imponujący wizualnie, wyjątkowo łatwy w obsłudze i niezwykle chętny do nauki: MBUX Hyperscreen to jeden z najważniejszych elementów Mercedesa EQS – nowego elektrycznego modelu klasy wyższej.