1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Mercedes-AMG GT Black Series królem Nordschleife

Mercedes-AMG GT Black Series królem Nordschleife

Nowy Mercedes-AMG GT Black Series jest blisko spokrewniony z maszynami wyścigowymi. Jak blisko? Kierowca GT3 Maro Engel w imponującym stylu zademonstrował to na północnej pętli Nürburgringu.

Mercedes-AMG GT Black Series królem Nordschleife

Notując oficjalnie zmierzony i poświadczony notarialnie czas 6:43,616 min dla toru o długości 20,6 km (bez prostej na odcinku T13) oraz 6:48,047 min dla nitki o długości 20,832 km (z prostą w sekcji T13), nowy „meteor” V8 plasuje się w czołówce kategorii „samochodów sportowych” dopuszczonych do ruchu ulicznego i zajmuje pierwsze miejsce wśród w pełni standardowych, niezmodyfikowanych modeli.

Maro Engel maksymalnie wykorzystał potencjał, jaki seryjnie oferuje nowy Mercedes-AMG GT Black Series – w tym jego najpotężniejszy w historii seryjny silnik AMG V8 o mocy 537 kW (730 KM), wyrafinowaną aerodynamikę oraz liczne możliwości regulacji zawieszenia. Na przykład przedni spojler, wykonany z włókna węglowego, został wysunięty do położenia Race, a dolne i górne płaty tylnego skrzydła przyjęły środkową pozycję.

Regulowane zawieszenie AMG z adaptacyjną regulacją tłumienia zostało obniżone o 5 mm z przodu i o 3 mm z tyłu, by jeszcze bardziej wzmocnić efekt działania przedniego dyfuzora. Równocześnie ustawiono maksymalne możliwe pochylenie kół: -3,8° z przodu oraz -3,0° z tyłu. W przypadku regulowanych stabilizatorów 35-letni Engel, jako zawodowy kierowca, zdecydował się na najtwardsze z trzech możliwych ustawień, a z 9-stopniowej skali kontroli trakcji AMG wybierał pozycję szóstą lub siódmą – w zależności od odcinka toru. Nabywcy AMG GT Black Series również mogą korzystać ze wszystkich tych ustawień.

To samo dotyczy opon Michlien Pilot Sport Cup 2 R MO z „miękką” mieszanką, które stanowią standardowe wyposażenie samochodu i zostały opracowane we współpracy z firmą Michelin jako partnerem rozwojowym konstrukcji, specjalnie dla topowej odmiany AMG GT. Najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa obok standardowego, ceramicznego układu hamulcowego AMG zapewnił opcjonalny pakiet Track z systemem ochrony w razie dachowania i czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa.

„To był naprawdę imponujący przejazd” – powiedział Maro Engel po ukończeniu rekordowego okrążenia. „AMG GT Black Series jest znacznie szybszy niż mój wyścigowy GT3 – na odcinku Kesselchen dochodzi niemal 270 km/h, a na długiej prostej Döttinger Höhe osiąga znacznie ponad 300 km/h. Pokonać północną pętlę w 6:48,047 minuty produkcyjnym samochodem drogowym, w takich warunkach, to coś naprawdę niesamowitego. AMG GT Black Series oferuje wiele możliwości regulacji, podobnie jak mój wyścigowy wariant GT3 – pozwoliło mi to stworzyć konfigurację dostosowaną do moich potrzeb”.

Także pod względem efektywności aerodynamicznej Mercedes-AMG GT Black Series ma wiele wspólnego z samochodem wyścigowym. Bezpośrednio ze świata motorsportu pochodzi na przykład pokrywa silnika z włókien węglowych z dwoma dużymi wylotami spalin. Służą one do odprowadzania z komory silnika ciepłego powietrza płynącego z umieszczonej pod kątem (pochylonej) chłodnicy. Zwiększa to ogólną siłę docisku, podobnie jak wyrafinowana koncepcja tylnego skrzydła i osłonięte w dużej mierze podwozie.

„To naprawdę imponujące, jak duży docisk generuje Black Series oraz jak pewnie i niezawodnie można nim jeździć, nawet na absolutnym limicie. Czapki z głów przed projektantami z Affalterbach za to, co tu zrobili. Bardzo się cieszę, że mogłem zademonstrować te fascynujące inżynierskie umiejętności – i »wykręcić« tak wyśrubowany czas okrążenia” – dodał Engel.

Tak jak w przypadku Demiana Schafferta, inżyniera rozwojowego AMG, który tego samego dnia ustanowił nowy rekord okrążenia Mercedesem-AMG GT 63 S 4MATIC+ (zużycie paliwa w cyklu łączonym: 12,5 l/100 km; emisje CO2 w cyklu łączonym: 286 g/km), warunki przejazdu Maro Engela nie były idealne. Gdy 4 listopada 2020 r. o godzinie 17:02 kierowca minął bramę świetlną systemu pomiarowego, północna pętla była słabo oświetlona, a niektóre fragmenty tego niezwykle wymagającego toru nie były jeszcze całkowicie suche. Temperatura powietrza podczas pokonywania rekordowego okrążenia wynosiła 7°C, a asfaltu – 10°C.

Czasy okrążeń zostały precyzyjnie zmierzone przez neutralnych ekspertów z wige SOLUTIONS. Stan pojazdu oraz pomiary potwierdził również niezależny notariusz.


Podobne wiadomości:

Mercedes EQA - premiera elektrycznego SUV-a

Mercedes EQA - premiera elektrycznego SUV-a

Aktualności 2021-01-22

Mercedes EQS z systemem MBUX Hyperscreen

Mercedes EQS z systemem MBUX Hyperscreen

Aktualności 2021-01-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche wykorzystuje sztuczną inteligencję do wykrywania hałasu
Porsche wykorzystuje sztuczną inteligencję do wykrywania hałasu
Porsche Digital wzbogaca gamę swoich produktów o cyfrowego asystenta Sounce, który będzie wyróżniać się lepszą zdolnością wykrywania szumów tła – na przykład podczas testów podzespołów samochodu