1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Mercedes EQA - premiera elektrycznego SUV-a

Mercedes EQA - premiera elektrycznego SUV-a

Mercedes EQA to nowy podstawowy model w świecie całkowicie elektrycznych samochodów Mercedes-EQ. SUV bazuje na modelu GLA.

Mercedes EQA - premiera elektrycznego SUV-a

Nowy Mercedes EQA oferować będzie całą rodzinę odmian, o mocy od 140 kW do ponad 200 kW, zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. A dla tych, dla których szczególnie ważna jest kwestia zasięgu, wkrótce w gamie pojawi się specjalna odmiana EQA o zasięgu WLTP przekraczającym 500 km.

Póki co EQA debiutuje w wersji EQA 250 o mocy 140 kW (190 KM) i zasięgu 486 km (w cyklu NEDC). „Piętrowy” akumulator litowo-jonowy, stanowiący element konstrukcyjny podwozia pojazdu, ma pojemność 66,5 kWh. Aby zapewnić typowe dla Mercedesa wysokie standardy w zakresie komfortu związanego z eliminacją niepożądanych hałasów i wibracji, wdrożono zaawansowane działania na rzecz odizolowania napędu elektrycznego od podwozia i nadwozia. Efekt tych prac potęgują liczne środki tłumiące.

Z przodu EQA zwraca uwagę czarną osłoną chłodnicy z centralnie umieszczoną gwiazdą – to znak rozpoznawczy modeli Mercedes-EQ. Kolejną charakterystyczną cechą w 100% elektrycznych aut Mercedes-EQ jest ciągły pas świetlny z przodu i z tyłu. Pozioma listwa światłowodowa łączy światła do jazdy dziennej w pełni diodowych reflektorów, zapewniając wysoki poziom rozpoznawalności zarówno w dzień, jak i w nocy. Tylne lampy LED płynnie „stapiają się” z pasem świetlnym, akcentując optyczną szerokość EQA. Tablica rejestracyjna została przeniesiona na zderzak. Wyłącznie dla nowego modelu zarezerwowano dwu- lub trójkolorowe obręcze kół z lekkich stopów o średnicy do 20 cali – w niektórych przypadkach z dekoracyjnymi elementami w kolorze różowego złota lub niebieskim.

Swoją elektryczną naturę EQA podkreśla również w kabinie – w zależności od wyposażenia wzrok przyciągają tu zaprojektowany w nowym stylu podświetlany element ozdobny oraz akcenty w kolorze różowego złota (otwory wentylacyjne, fotele i kluczyk). Do sprzedaży trafi też specjalny wariant Edition 1 z siedzeniami pokrytymi perforowaną skórą, przez które widać niebieską tkaninę. Tę samą kolorystykę mają instrumenty z różowozłotymi i niebieskimi motywami.

Od aerodynamiki po nawigację

Nowy EQA ma dopracowaną aerodynamikę – jego współczynnik oporu powietrza Cd wynosi od 0,28. Powierzchnia czołowa A to 2,47 m2. Do najważniejszych zabiegów z zakresu aerodynamiki należą: całkowicie zamknięty układ kontroli powietrza chłodzącego w górnej sekcji, aerodynamicznie efektywne zderzaki, prawie całkowicie osłonięte podwozie, specjalnie zoptymalizowane obręcze Aero oraz specjalnie dostosowane spojlery przednich i tylnych kół.

Do zaawansowanego systemu zarządzania ciepłem należy standardowo montowana pompa ciepła. System ten wykorzystuje szereg rozwiązań mających na celu zwiększenie efektywności (a więc i zasięgu), takich jak ponowne wykorzystanie ciepła odpadowego z napędu elektrycznego. EQA oferuje też wstępną wentylację kabiny przed uruchomieniem pojazdu, aktywowaną bezpośrednio za pomocą systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX lub przez aplikację Mercedes me.

Dodatkową wygodą w codziennym użytkowaniu EQA jest standardowa nawigacja z tzw. elektryczną inteligencją, która oblicza najszybszą trasę do celu z uwzględnieniem niezbędnych postojów na ładowanie oraz wiele innych czynników, takich jak ukształtowanie terenu czy pogoda. Nawigacja potrafi też dynamicznie reagować na zmiany np. w natężeniu ruchu lub stylu jazdy.

Dzięki Mercedes me Charge klienci mają dostęp do największej obecnie sieci punktów ładowania na świecie: aktualnie obejmuje ona ponad 450 000 punktów AC i DC w 31 krajach. Mercedes me Charge pozwala użytkownikom aut Mercedes-EQ na wygodne korzystanie ze stacji ładowania różnych dostawców przy użyciu zintegrowanej funkcji płatności z intuicyjnym rozliczaniem.

W ramach opcji dla EQA oferowany jest hak holowniczy ze stabilizacją ESP®. Szczególnie wygodną funkcją jest elektryczne odblokowywanie zaczepu; służący do tego przełącznik odblokowujący, który wraz z lampką kontrolną znajduje się w tylnej pokrywie. Uciąg EQA 250 (przyczepa bez hamulca/z hamulcem) wynosi 750 kg, a dopuszczalny nacisk na hak – 80 kg. Zaczepu można używać w połączeniu z bagażnikiem rowerowym. Warianty 4x4 będą oferować jeszcze większy uciąg.


Podobne wiadomości:

Audi zwiększa zasieg e-tron 55 quattro dzięki aktualizacji

Audi zwiększa zasieg e-tron 55 quattro dzięki...

Aktualności 2021-11-16

Nowe Suzuki S-Cross - oficjalna premiera

Nowe Suzuki S-Cross - oficjalna premiera

Aktualności 2021-11-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Mercedes-AMG SL - oficjalna premiera
Nowy Mercedes-AMG SL - oficjalna premiera
Nowy Mercedes-AMG SL wraca do korzeni. Ma klasyczny miękki dach, wnętrze w układzie 2+2 i po raz pierwszy w historii modelu korzysta z napędu na wszystkie koła.