1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Mercedes EQC - krótsze ładowanie elektrycznego SUV-a

Mercedes EQC - krótsze ładowanie elektrycznego SUV-a

Mercedes EQC to elektryczny SUV, który przeszedł właśnie niewielką, ale istotną modyfikację. Otrzymał bowiem ładowarkę pokładową o większej mocy, co skraca czas ładowania akumulatora nawet o 3,5 godziny.

Mercedes EQC - krótsze ładowanie elektrycznego SUV-a

Elektryczne i zelektryfikowane Mercedesy cieszą się coraz większą popularnością. W trzecim kwartale 2020 r. producent dostarczył klientom łącznie 45 000 aut na prąd i hybryd plug-in. Tylko we wrześniu elektryczny SUV EQC trafił do 2500 klientów.

Teraz Mercedes-Benz aktualizuje standardową specyfikację techniczną EQC 400 4MATIC. Seryjnie model otrzymuje chłodzoną cieczą ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, która znacznie skraca czas ładowania akumulatora przy użyciu prądu przemiennego (AC).

Mercedes EQC 400 4MATIC to pierwszy pojazd marki Mercedes-Benz o nazwie „EQ” – pionier i kamień milowy w realizacji strategii Ambition 2039. Dzięki mocniejszej ładowarce pokładowej, o mocy 11 kW, EQC jest teraz bardziej praktyczny. Można szybciej ładować go w domu, za pomocą ściennej ładowarki (tzw. wallbox) oraz na publicznych stacjach ładowania prądem przemiennym (AC). W praktyce oznacza to, że akumulator o pojemności 80 kWh od 10 do 100 proc. naładowania można naładować w ciągu 7 godzin i 30 minut. W przypadku ładowarki o mocy 7,4 kW trwało to 11 godzin.

Oczywiście uzupełnianie baterii może być jeszcze szybsze – na stacjach ładowania prądem stałym (DC). Użytkownicy Mercedes me Charge mogą w wygodny sposób korzystać z największej obecnie sieci punktów ładowania na świecie (obecnie liczy ona ponad 350 000 punktów AC i DC w 26 krajach świata). Aby uzyskać dostęp do sieci obejmującej stacje różnych dostawców, również te za granicą, wystarczy pojedyncza rejestracja. Jeszcze przed rozpoczęciem ładowania klienci otrzymują od dostawców odpowiednie informacje o cenach ładowania, bezpośrednio w samochodzie lub za pośrednictwem aplikacji Mercedes me.

EQC był pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem, który został włączony do bieżącej produkcji w fabryce Mercedes-Benz w Bremie. Było to w maju 2019 r. Model jest tam wytwarzany na tej samej linii, co Klasa C Limuzyna i Kombi, a także SUV-y GLC i GLC Coupé. Akumulatory do EQC z Bremy są produkowane w fabryce Accumotive – spółki w pełni zależnej Mercedes-Benz, w Kamenz niedaleko Drezna. Od końca 2019 r., z myślą o lokalnym rynku, EQC i odpowiednie baterie są produkowane również w Pekinie, w ramach joint venture z Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC). Możliwości wspomnianych zakładów od momentu rozpoczęcia produkcji są stopniowo zwiększane.

Rosnąca gama modeli Mercedes-Benz z akumulatorem ładowanym z zewnętrznego źródła prądu spotyka się z bardzo dobrym odbiorem klientów – cieszą się one coraz większym popytem. W trzecim kwartale br. po raz pierwszy liczba dostaw takich pojazdów w każdym miesiącu przekraczała 10 000 egzemplarzy. W sumie od lipca do września 2020 r. na całym świecie dostarczono 45 000 Mercedesów z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in, z czego tylko we wrześniu klienci odebrali około 2500 sztuk EQC. Globalna gama Mercedes-Benz obejmuje obecnie 5 modeli wyłącznie na prąd i ponad 20 hybrydowych wariantów plug-in.


Podobne wiadomości:

Volvo reaguje na wzrost popytu na elektryczne modele

Volvo reaguje na wzrost popytu na elektryczne...

Aktualności 2021-01-14

Hyundai Kona N - rasowy SUV

Hyundai Kona N - rasowy SUV

Aktualności 2021-01-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mazda ma już 100 lat - historia logotypu
Mazda ma już 100 lat - historia logotypu
Mazda Motor Corporation rozpoczęła działalność 30 stycznia 1920 roku jako firma Toyo Cork Kogyo. Pierwszy samochód osobowy powstał natomiast dopiero w roku 1960 - była to Mazda R360 coupe.