1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Mercedes EQE SUV - premiera

Mercedes EQE SUV - premiera

Mercedes EQE SUV to wielozadaniowy wariant biznesowej limuzyny EQE, również dostępny z innowacjami z modelu EQS, a jednocześnie bardziej dynamiczny niż większy EQS SUV. To czwarty samochód zbudowany na nowej platformie dla w pełni elektrycznych Mercedesów.

Mercedes EQE SUV - premiera
Warianty Mercedesa-EQ będą rozwijać moc od 292 do 408 KM i zapewnią zasięg WLTP do 590 km. Równocześnie w ofercie debiutują odmiany Mercedes-AMG EQE SUV o mocy nawet 687 KM. EQE SUV to jeden z najbardziej przestronnych przedstawicieli swojego segmentu, choć ma bardziej kompaktowe wymiary niż EQE Limuzyna. Jego rozstaw osi jest o 9 cm krótszy i mierzy 303 cm, długość wynosi 486,3 cm, szerokość – 194 cm (z konwencjonalnymi klamkami; z chowanymi – 191,8 cm), a wysokość – 168,6 cm.

Zasięg do 590 km

Modułowa koncepcja napędu umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza wersji napędowych. Odmiany Mercedes-EQ rozwijają od 292 do 408 KM. W zależności od wyposażenia i konfiguracji europejskie egzemplarze mogą legitymować się zasięgiem WLTP do 590 km (dane wstępne). Akumulator zastosowany w modelu EQE SUV składa się z dziesięciu modułów. W niektórych przypadkach innowacyjne oprogramowanie do zarządzania baterią, opracowane we własnym zakresie przez inżynierów Mercedes-EQ, może być aktualizowane zdalnie (OTA).

Szeroka gama systemów wspomagających bezpieczeństwo

Obecna generacja systemów z zakresu aktywnego bezpieczeństwa obejmuje wiele funkcji wspierających kierowcę. Standardowe wyposażenie modelu EQE SUV obejmuje m.in.: system monitorowania uwagi ATTENTION ASSIST, Aktywnego asystenta hamowania, Aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, pakiet parkowania z kamerą cofania oraz Asystenta ograniczeń prędkości. Dodatkowe systemy są dostępne w specjalnych pakietach.

Wyjątkowo zwrotny

Podwozie nowego modelu EQE SUV korzysta z czterowahaczowego zawieszenia z przodu i wielowahaczowej konstrukcji z tyłu. Ze względu na zoptymalizowany rozstaw osi oraz odpowiednio zestrojone zawieszenie nawet w bazowej konfiguracji samochód okazuje się wyjątkowo zwrotny i łatwy w manewrowaniu. Jako opcja dostępne jest pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit pojazdu można wówczas zwiększyć nawet o 30 mm. Oprócz trybów Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport i Individual) warianty z napędem 4MATIC oferują program do jazdy w terenie – OFFROAD. Na życzenie elektrycznego SUV-a można wyposażyć w skrętną tylną oś; maksymalny kąt skrętu tylnych kół wynosi 10 stopni.

Zawsze na bieżąco

Dzięki technologii bezprzewodowych aktualizacji OTA nowy EQE SUV oferuje możliwość aktywacji dodatkowych funkcji pojazdu z wielu obszarów funkcjonalności. Oznacza to, że niektóre elementy wyposażenia można indywidualnie zmodyfikować już po zakupie, mimo że wykracza to poza oryginalną konfigurację samochodu. Funkcje OTA są dostępne w sklepie Mercedes me, a ich oferta będzie sukcesywnie poszerzana.

Ekran MBUX Hyperscreen na życzenie

Korzystając z adaptacyjnego oprogramowania, system operacyjny MBUX przedstawia na ekranie spersonalizowane sugestie dotyczące licznych funkcji z zakresu informacji i rozrywki, komfortu oraz innych elementów wyposażenia. Szczególną atrakcję stanowi opcjonalny ekran MBUX Hyperscreen z tzw. warstwą zerową, dzięki której użytkownik nie musi przewijać podmenu ani wydawać poleceń głosowych. Na czym to polega? Zależnie od sytuacji i kontekstu u góry ekranu pojawiają się sugestie odpowiednich aplikacji. Opcjonalny MBUX Hyperscreen niemal płynnie łączy ze sobą trzy wyświetlacze, tworząc pas o szerokości ponad 141 cm. Pasażer z przodu może mieć do dyspozycji 12,3-calowy wyświetlacz OLED z własnym interfejsem użytkownika (opcja). System wykorzystuje inteligentną, opartą na kamerze logikę blokowania, która rozpoznaje, czy kierowca spogląda w kierunku tego ekranu. W takim przypadku, ze względów bezpieczeństwa, automatycznie przyciemnia jego zawartość.

Sprytne planowanie trasy

EQE SUV oferuje inteligentną nawigację, która na podstawie szeregu czynników planuje najszybszą i najwygodniejszą trasę, włącznie z postojami na ładowanie. Algorytm dynamicznie reaguje na zmiany warunków, np. korki lub styl jazdy kierowcy. Nawigacja oblicza nawet szacunkowe koszty ładowania po drodze. Ponadto umożliwia edycję zaplanowanej trasy, w tym dodanie preferowanych stacji ładowania lub wykluczenie tych proponowanych.

Pompa ciepła w standardzie

EQE SUV ma wyrafinowaną architekturę termiczną z pompą ciepła montowaną w standardzie. Dzięki temu system działa bardzo efektywnie: ciepło odpadowe z napędu elektrycznego (falownika i silnika elektrycznego), a także z wysokonapięciowego akumulatora można wykorzystać do ogrzania wnętrza. Radykalnie zmniejsza to pobór energii na potrzeby systemu grzewczego, a tym samym ogranicza zużycie prądu. Kolejną przydatną funkcją zwiększającą komfort termiczny jest klimatyzacja postojowa. Standardowe wyposażenie obejmuje dwustrefową klimatyzację automatyczną THERMATIC; czterostrefowy układ klimatyzacji THERMOTRONIC jest dostępny jako opcja.

Starannie dopracowana aerodynamika


EQE SUV korzysta z aerodynamicznych rozwiązań spokrewnionych modeli. Kluczową rolę w osiągnięciu bardzo dobrej wartości współczynnika Cd – od 0,25 – odgrywa podwozie z licznymi aerodynamicznymi detalami. Wynik ten uzyskano pomimo pojemnego bagażnika oraz krótkiego zwisu tylnego. Ważnymi czynnikami były również koncepcja wymiarów ze stosunkowo płaską przednią szybą, opadającą linią dachu oraz odpowiednimi wcięciami.


Podobne wiadomości:

Mini Aceman, czyli zapowiedź nowych modeli marki

Mini Aceman, czyli zapowiedź nowych modeli...

Aktualności 2022-08-05

Kia EV9 na ostatniej prostej. Nowy elektryczny SUV

Kia EV9 na ostatniej prostej. Nowy...

Aktualności 2022-09-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!