1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Mercedes EQS z systemem MBUX Hyperscreen

Mercedes EQS z systemem MBUX Hyperscreen

Imponujący wizualnie, wyjątkowo łatwy w obsłudze i niezwykle chętny do nauki: MBUX Hyperscreen to jeden z najważniejszych elementów Mercedesa EQS – nowego elektrycznego modelu klasy wyższej.

Mercedes EQS z systemem MBUX Hyperscreen

Duży, zakrzywiony ekran rozciąga się na niemal całej szerokości kabiny, od lewego do prawego słupka A. Za efekt „wow” odpowiada tu nie tylko rozmiar wyświetlacza, ale i dopracowany w detalach design interfejsu. Jego high-techowa estetyka odzwierciedla emocjonalny wymiar MBUX Hyperscreen. Do tego dochodzi sztuczna inteligencja (AI): samouczące się oprogramowanie sprawia, że koncepcja wyświetlania i obsługi całkowicie dostosowuje się do użytkownika i przedstawia spersonalizowane sugestie dotyczące szeregu funkcji z zakresu informacji i rozrywki, komfortu oraz wyposażenia pojazdu.

Dzięki tzw. warstwie zerowej użytkownik nie musi przewijać podmenu ani wydawać poleceń głosowych. Najważniejsze aplikacje są zawsze prezentowane na najwyższym poziomie widoku, zależnie od sytuacji i kontekstu – odciążając kierowcę EQS-a. I nie tylko kierowcę: MBUX Hyperscreen jest również uważnym asystentem pasażera z przodu, który ma do dyspozycji własny wyświetlacz i obszar roboczy.

Samouczący się system operacyjny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) radykalnie uprościł obsługę nowych Mercedesów. Zadebiutował w 2018 r. w obecnej Klasie A, a do dziś trafił do ponad 1,8 mln samochodów aut z gwiazdą. Na MBUX-ie polega również oddział Mercedes-Benz Vans ze swoimi pojazdami użytkowymi. Kilka miesięcy temu w nowej Klasie S wprowadzono drugą generację MBUX-a. Teraz czas na kolejny znaczący krok naprzód – w nowym EQS-ie na życzenie dostępny będzie system operacyjny MBUX Hyperscreen.

Atrakcyjna estetyka w połączeniu z emocjonalną wizualizacją

MBUX Hyperscreen to przykład symbiozy analogowego i cyfrowego wzornictwa: kilka wyświetlaczy zdaje się tu płynnie łączyć w jeden imponujący, zakrzywiony ekran, a z jego dużą powierzchnią zintegrowano klasyczne otwory wentylacyjne.

MBUX Hyperscreen otacza plastikowa ramka, której widoczną część polakierowano na odcień Silver Shadow; trójwarstwowa powłoka jest nanoszona w ramach złożonego procesu i wyróżnia się wyjątkowo wysoką jakością powierzchni. Za sprawą oświetlenia otoczenia zamontowanegow dolnej części ekranu MBUX Hyperscreen wydaje się „unosić” nad deską rozdzielczą.

Także pasażer ma do dyspozycji własny wyświetlacz i obszar roboczy. System oferuje siedem profili użytkownika, pozwalając na personalizowanie ustawień i treści. Uwaga: funkcje z zakresu rozrywki na wyświetlaczu po stronie pasażera są dostępne w trakcie podróży tylko w ramach przepisów obowiązujących w danym kraju. Jeśli siedzenie pasażera nie jest zajęte, ekran staje się cyfrowym elementem dekoracyjnym – prezentuje animowane gwiazdy, czyli wzór Mercedes-Benz.

Aby uzyskać obraz jak najlepszej jakości, w przypadku wyświetlaczy centralnego i po stronie pasażera wykorzystano technikę OLED. Diody OLED świecą samoistnie; aktywne piksele – o wyjątkowej intensywności kolorów – zapewniają wysokie wartości kontrastu niezależnie od kąta widzeniai warunków oświetlenia, a niekontrolowane punkty pozostają wyłączone, dzięki czemu można uzyskać efekt głębokiej czerni.

„Elektryzujący” wygląd wyświetlacza idzie w parze z atrakcyjną emocjonalnie wizualizacją. Szatę graficzną interfejsu utrzymano w nowej, niebiesko-pomarańczowej kolorystyce, a klasyczny zestaw wskaźników z dwoma okrągłymi zegarami został zinterpretowany na nowo.

Przejrzysty interfejs z tzw. punktami kotwiczenia sprawia, że MBUX Hyperscreen jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Za przykład może posłużyć tu tryb wyświetlacza poświęcony napędowi elektrycznemu. Kluczowe funkcje napędu, takie jak wykorzystanie mocy czy rekuperacja, są wizualizowanew nowy sposób, za pomocą ruchomych elementów: „klamry” i obiektuw kształcie soczewki, który w efektowny sposób prezentuje aktualne przyspieszenia.

Spersonalizowane sugestie z pomocą sztucznej inteligencji

Współczesne systemy multimedialne oferują liczne, rozbudowane funkcje, ale ich obsługa często wymaga wykonania szeregu czynności. Aby uprościć takie interakcje, Mercedes-Benz opracował interfejs użytkownika z tzw. świadomością kontekstową, korzystający z osiągnięć sztucznej inteligencji.

Efekt: system MBUX proaktywnie prezentuje użytkownikowi odpowiednie funkcje we właściwym czasie. Świadomość kontekstowa jest stale optymalizowana pod kątem zmian w zachowaniach użytkowników. Tak zwana warstwa zerowa na najwyższym poziomie menu prezentuje dynamicznie agregowane treści pochodzące ze zbiorów całego systemu MBUXi powiązanych z nim usług.

Mercedes-Benz śledził i śledzi zachowania użytkowników pierwszej generacji MBUX-a. W większości przypadków sięgają oni do kategorii Nawigacja, Radio/Media i Telefon – i właśnie dlatego aplikacja nawigacyjna zawsze znajduje się pośrodku ekranu, z dostępem do pełnej funkcjonalności.

Sztuczna inteligencja proponuje użytkownikowi ponad 20 kolejnych funkcji – od programu masażu, przez przypomnienie o urodzinach, aż po sugestię listy rzeczy do zrobienia, zależnie od stopnia ważności. Moduły elementów sugerowanych w warstwie zerowej programiści Mercedesa nazywają „magicznymi modułami”.

Ciekawe fakty i liczby

MBUX Hyperscreen płynnie łączy kilka wyświetlaczy z imponującym efektem: zakrzywiony ekran ma szerokość 141 cm i powierzchnię 2432,11 cm2.

Szklana pokrywa wyświetlacza jest zakrzywiana w procesie formowaniaw temperaturze ok. 650°C. Proces ten eliminuje zniekształcenia widzenia obrazu na całej szerokości pojazdu, niezależnie od promienia pokrywy.

Aby dostać się do najważniejszych aplikacji, użytkownik musi przejść przez 0 (słownie: zero) poziomów menu. Dlatego Mercedes-Benz nazywa tę warstwę zerową.

Pod ekranem dotykowym znajduje się łącznie 12 siłowników, które odpowiadają za efekt sprzężenia zwrotnego przy dotykaniu matrycy. Jeśli palec dotknie określonych punktów, powoduje to wyczuwalne wibracje pokrywy.

Dwie powłoki osłony ograniczają odblaski i ułatwiają czyszczenie. Samo zakrzywione szkło składa się ze szczególnie odpornego na zarysowania krzemianu glinu.

Środki z zakresu bezpieczeństwa obejmują z góry określone punkty pękania wzdłuż bocznych otworów wylotowych, a także pięć uchwytów o strukturze plastra miodu, które w przypadku zderzenia mogą zdeformować sięw ukierunkowany sposób.

Wybrane parametry specyfikacji technicznej nowego MBUX-a to: 8-rdzeniowy procesor, 24 GB pamięci RAM i 46,4 GB przepustowości pamięci RAM na sekundę.

Jasność ekranu jest dostosowywana do warunków otoczenia w oparciuo dane z kamery wielofunkcyjnej oraz z czujnika światła.

Siedem profili użytkownika sprawia, że sekcja wyświetlacza dla pasażeraz przodu może być dostosowana do jego potrzeb.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Mercedes
Tematy w artykule: Mercedes multimedia multimedia w samochodzie

Podobne wiadomości:

Mercedes-AMG GT 63 S z rekordem Nordschleife

Mercedes-AMG GT 63 S z rekordem Nordschleife

Aktualności 2020-11-19

System Ford SYNC nowej generacji

System Ford SYNC nowej generacji

Aktualności 2020-09-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Seat Tarraco e-HYBRID: hybrydowy SUV z Hiszpanii
Seat Tarraco e-HYBRID: hybrydowy SUV z Hiszpanii
Seat rozpoczyna produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID zapewnia m.in. łączną moc 245 KM i zasięg w trybie elektrycznym do 49 km.