1. mojeauto.pl >
  2. motogazeta >
  3. Aktualności >
  4. Mercedes Klasy E Coupe w nowej odsłonie

Mercedes Klasy E Coupe w nowej odsłonie

Mercedes Klasy E w wersjach Coupé oraz Kabriolet przeszedł gruntowny face lifting. Co nowego oferuje ten model?

Mercedes Klasy E Coupe w nowej odsłonie

W dużym skrócie mówiąc, Klasę E Coupe i Kabrioler wyróżnia „doszlifowana” w sportowym tonie stylizacja, w tym odświeżony wygląd przedniego pasa. W pełni LED-owe reflektory mają smuklejszy wygląd, a tylne lampy LED otrzymały przeprojektowane wkłady.

Jednocześnie dwudrzwiowe odmiany oferują kluczowe rozwiązania znane ze zmodernizowanej Klasy E. Należą do nich zelektryfikowane, a zatem efektywniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne z alternatorem zintegrowanym z rozrusznikiem (ISG), nowa generacja systemów wsparcia oraz system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Klasa E Coupé i Kabriolet zadebiutują w europejskich salonach jesienią 2020 r.

Mercedes Klasy E – systemy bezpieczeństwa

Nowa Klasa E otrzymała najnowszą generację systemów wspomagających Mercedesa. Coupé i Kabriolet mogą szybko i inteligentnie reagować w obliczu braku reakcji kierowcy. Funkcja wykrywania trzymania dłoni w kierownicy działa teraz pojemnościowo. M.in. dlatego nowa Klasa E została wyposażona w całkowicie nową, inteligentną kierownicę.

Powierzchnie odpowiadające za obsługę mają czarne wykończenie o wysokim połysku, a elementy ozdobne i oprawa zyskały srebrne wykończenie. Funkcje zestawu wskaźników i systemu operacyjnego obsługuje się za pomocą dotykowych paneli, które nie korzystają już z techniki optycznej, lecz pojemnościowej.

Nowa Klasa E została też wyposażona w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX. Standardowo obejmuje on dwa umieszczone obok siebie duże ekrany o przekątnej 10,25”, tworzące  panoramiczny kokpit. Na życzenie dostępne są dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3”.

Mercedes Klasy E – silniki

Klasa E po liftingu robi znaczący krok naprzód w dziedzinie elektryfikacji układu napędowego. Także nowe dwudrzwiowe odmiany korzystają z topowej wersji 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego (OM 654 M) o mocy 195 kW (265 KM), którą po raz pierwszy wyposażono w alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG).

Z tego względu wykorzystano też 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Funkcja rekuperacji i możliwość „żeglowania” z wyłączonym silnikiem sprawiają, że jednostka jest jeszcze bardziej oszczędna.

Zastosowana tu druga generacja ISG jest teraz zintegrowana z przekładnią, a nie z silnikiem. Oznacza to, że łatwiej łączyć ją z różnymi motorami. Dostępny bezzwłocznie dodatkowy „zastrzyk” siły napędowej, znany jako EQ Boost, może zapewnić do 15 kW mocy i 180 Nm momentu obrotowego.

48-woltowa technika wraz z ISG jest również domeną 6-cylindrowego rzędowego silnika benzynowego (M 256), po raz pierwszy dostępnego teraz w Klasie E. Jednostka znana już z CLS-a, Klasy S i GLE zapewnia elektryczny „zastrzyk” do 16 kW i 250 Nm, podkreślając sportowy charakter Coupé i Kabrioletu. Ich dynamikę dodatkowo podnosi standardowo montowany napęd na wszystkie koła 4MATIC.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 183 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes-AMG GT jako safety car Formuły 1

Mercedes-AMG GT jako safety car Formuły 1

Aktualności 2020-07-14

Jak działa manualna skrzynia biegów z systemem clutch-by-wire?

Jak działa manualna skrzynia biegów z...

Technika 2020-07-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ford Ranger Thunder z silnikiem Raptora
Ford Ranger Thunder z silnikiem Raptora
Ford Ranger wzbogaca się o nową wersję, którą można uznać za pośrednią pomiędzy zwykłym modelem, a jego terenową wersją Raptor.