mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Mercedes w Tokio

Mercedes w Tokio

Firma Mercedes-Benz przedstawiła na targach samochodowych w Japonii swoje najnowsze propozycje. O tym, czy trafią one do seryjnej produkcji dowiemy się dopiero za jakiś czas.

Mercedes w Tokio

Spektrum innowacji sięga od systemu widzenia w nocy z reflektorami laserowymi emitującymi promienie podczerwone, poprzez konstrukcję drzwi umożliwiającą ich otwieranie na dwa różne sposoby, po wyświetlacz Multivision z możliwością dowolnego programowania, znajdujący się w kokpicie. Elektronicznie sterowane pedały przyspieszenia i hamowania, które wymagają znacznie mniej miejsca niż zwykłe, mechaniczne pedały, centralny słupek wkomponowany jako element struktury wnętrza oraz system informacyjny dla kierowcy działający w oparciu o ultradźwięki to kolejne cechy szczególne, które Mercedes-Benz testuje w F 500 Mind. System napędowy w pojeździe studyjnym stanowi nowoczesna jednostka elektryczno-spalinowa (kombinacja silnika wysokoprężnego z elektrycznym) o łącznej mocy 234 kW. Zużywa ona w cyklu europejskim do 20 procent mniej paliwa niż porównywany silnik CDI.
Swoją azjatycką premierę świętuje super-wyczynowy samochód sportowy SLR McLaren będący syntezą legendy i rzeczywistości. Nowoczesny samochód z drzwiami skrzydłowymi, który kontynuuje mit sportowego samochodu wyścigowego SLR z lat pięćdziesiątych, wyposażony jest w silnik V8 o mocy 460 kW/626 KM z turbosprężarką, który przyspiesza ten dwuosobowy bolid od zera do 100 km/godzinę w ciągu 3,8 sekundy. Podobnie jak w samochodach wyścigowych Formuły 1 również w przypadku SLR karoseria zbudowana jest ze wzmacnianego włóknem węglowym tworzywa sztucznego.
Kolejnym wydarzeniem podczas prezentacji Mercedesa na tegorocznym tokijskim salonie samochodowym jest nowy CL 65 AMG, którego silnik V12 z podwójną sprężarką, o mocy 450 kW/612 KM, rozwija maksymalny moment obrotowy 1000 niutonometrów, oraz nowe warianty Klasy E z systemem 4MATIC, które dzięki współpracy stałego napędu na cztery koła z elektronicznym systemem stabilizacji zapewniają duże bezpieczeństwo jazdy i dobrą przyczepność.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Parkowanie równoległe. Jak robić to dobrze?
Parkowanie równoległe. Jak robić to dobrze?
Parkowanie równoległe to pozornie trudny manewr. Tymczasem wystarczy poznać kilka zasad, by wpasować się w każdą niemal lukę.