|
||
Mercedes wypuszcza Klasę B F-CELL
2009-09-04
mojeauto.pl
Mercedes-Benz wypuszcza na rynek pierwszą serię samochodów z ogniwem paliwowym: Klasę B F-CELL. Ten przyjazny dla środowiska model zasilany elektrycznie charakteryzuje się cechami zbliżonymi do 2-litrowego silnika benzynowego i jest w pełni przystosowany do codziennego użytku. ![]() Bezemisyjny układ napędowy zużywa 3,3 litra oleju napędowego na 100 km w cyklu NEDC (New European Driving Cicle). Produkcja Klasy B F-CELL rozpocznie się latem 2009 r. od wypuszczenia niewielkiej partii pojazdów. Pierwsze około 200 samochodów trafi do klientów w Europie i Stanach Zjednoczonych z początkiem następnego roku.
Silnik elektryczny rozwija wysoką moc 100 kW/136 hp oraz maksymalny moment obrotowy 290 Nm, dostępny w pełnym zakresie obrotów silnika. Dzięki dużemu zasięgowi równemu ok. 400 km oraz krótkiemu czasowi tankowania wynoszącemu ok. 3 minut, model Klasy B F-CELL zapewnia jazdę bezemisyjną nawet na dłuższych trasach. "2009 to rok, w którym kładziemy nowy kamień milowy w rozwoju motoryzacji przyjaznej dla środowiska. Model Klasy B F-CELL gra tutaj rolę pionierską, jako pierwszy samochód o napędzie ogniwem paliwowym w produkcji seryjnej", twierdzi Dr. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za badania i rozwój marki Mercedes-Benz. Sercem technologicznym tych pojazdów jest kompaktowy układ ogniwa paliwowego, w którym gazowy wodór reaguje z tlenem atmosferycznym pod ciśnieniem 700 bar generując prąd zasilający silnik elektryczny. Ogniwo paliwowe modelu Klasy B F-CELL posiada znakomite zdolności rozruchowe w niskich temperaturach dochodzących nawet do minus 25 stopni Celsjusza. Ten układ napędowy został zaprojektowany od nowa w odróżnieniu od modelu Klasy A F-CELL, zaprezentowanego w 2004 r.: inżynierowie Mercedes-Benz w znaczny sposób podnieśli moc, moment obrotowy, zakres działania, charakterystykę rozruchu oraz komfort jazdy. Klasa B F-CELL zapewnia traz przyjemność prowadzenia oraz niezawodność na co dzień na poziomie marki Mercedes-Benz – bez szkodliwych emisji. Podobnie jak w układach hybrydowych z silnikiem spalinowym, samochody napędzane ogniwem paliwowym wykorzystują akumulatory litowo-jonowe o mocy wyjściowej 35 kW i pojemności 1.4 kWh w celu podwyższenia parametrów i pozyskania energii hamowania. Technologia litowo-jonowa posiada wiele zalet w stosunku do akumulatorów konwencjonalnych, w tym niewielkie rozmiary, wysoką wydajność i zdolność ładowania oraz żywotność. Sprawdź dostępne konfiguracje:![]()
Zobacz koniecznie:
Wszystko o Mercedes Klasa B Wszystko o Mercedes
Tematy w artykule: Mercedes ogniwa paliwowe Mercedes Klasa B F-CELL Podobne wiadomości:Mercedes EQC - krótsze ładowanie...Aktualności 2020-12-04 Mercedes EQC to elektryczny SUV, który przeszedł właśnie niewielką, ale istotną modyfikację. Otrzymał bowiem ładowarkę pokładową o większej mocy, co skraca czas ładowania akumulatora nawet o 3,5 godziny. Mercedes EQS z systemem MBUX HyperscreenAktualności 2021-01-08 Imponujący wizualnie, wyjątkowo łatwy w obsłudze i niezwykle chętny do nauki: MBUX Hyperscreen to jeden z najważniejszych elementów Mercedesa EQS – nowego elektrycznego modelu klasy wyższej. |
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!